wtorek, 20 czerwca 2017

Nie samym chlebem...


Toast

W kielichu kruchym
Jak skrzydło motyla
Blask słońca
Się w winie wykąpał.
Nim dopijemy
Słodycz ostatnią
Dzień nasz
dobiegnie końca.
Nim przegadamy
Myśli i słowa
Gwiazdami noc
się zapali.
Do szkła zimnego
Jak lód w kielichu
Przyłóż swe wargi
kochany.
A pośród nocy
W moich oczach
Ujrzysz
Jutrzejsze słońce….


Bliskość

Daj mi rękę
niech jej ciepło
do serca głęboko przenika.
Daj mi usta
niech ich smak
znów zmysły moje rozpali.
Zwróć swe oczy
na chwilową niepewność
mojego oblicza.
Daj mi siebie -
nasze ciała wszak tęsknią
za sobą z oddali.

69 komentarzy:

  1. Piękne! O przemijaniu, o miłości, o bliskości.
    Uwielbiam wiersze. Pokochałam je podczas lekcji języka polskiego w liceum (a także podczas fakultetów przygotowujących do matury). Wtedy to na dobre rozkochałam się w poezji i ta miłość trwa nieprzerwanie do dziś.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy chyba ma w życiu takie okresy, gdy poezja do niego przemawia :-)

      Usuń
  2. Piękne wiersze. Uczta dla duszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wiersze, bardzo mi się podobają - mają taką głębię, taki kimat...
    Przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, szkoda, że w kuchni nie wychodzi mi podobnie:-)

      Usuń
  4. Piękne wiersze , takie właśnie na lato...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ Ci Asiu pięknie w duszy gra przed tymi wakacjami ❤️😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna refleksja wierszem o przemijaniu. Chciałabym widzieć częściej to jutrzejsze słońce. Dzięki Asiu za taki refleksyjny poranek

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. No właśnie, nie wiem czy nie zbyt intymnie...

      Usuń
    2. Nie Jotko, nie miej wątpliwości. Przepiękne wiersze.
      Masz talent i wielką wrażliwość artystyczną... Dziękuję za te cudne poetyckie obrazy. Cudownie, że się nimi podzieliłaś.

      Usuń
    3. Absolutnie nie zbyt intymnie! W sensie nie osobiście (chociaż przecież poeta zawsze daje kawałek swojej duszy)
      Miałam na myśli nastrój. Czytelnik przeżywa swoją intymność.

      Usuń
    4. Dzięki dziewczyny, kamień z serca:-)

      Usuń
  8. Pięknie to napisałaś a jedznocześnie tak prosto, jasno, bez udziwnień.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, refleksyjne, ponadczasowe. Masz wyobraźnię i wielką wraźliwość. Gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podobają te wiersze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne za odwiedziny i miłe słowo:-)

      Usuń
  11. Nie znałem Cię z tej strony i mam nadzieję, że nie poprzestaniesz na tych dwóch wierszach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inne mam w zakładce u góry, ale ktoś mi napisał, że tam się rzadko zagląda, więc czasem zamieszczam na głównej.:-)

      Usuń
  12. Ach, wzruszyłaś mnie:) Moi rodzice mieli ślub w końcu czerwca. Przeżyli w miłości 61 wspólnych lat ...Te wiersze tak mnie nastroiły na wspomnienia, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ... no, no, a to się porobiło romantycznie i delikatnie nawet erotycznie, śliczne wiersze... a winka to bym się nawet z kielicha napił, natomiast zaczekać muszę aż do powrotu do swojej chałupki... pozdrawiam z Dover

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre wino dobre jest na nastrój, gdy gwiazd brak na zachmurzonym niebie :-)

      Usuń
    2. ...potwierdzam... wszelako wypiłeś, nie obserwuj zachmurzonego nieba.... wróć... wypiłeś, nie jedź :-)

      Usuń
    3. Niektórzy mówią: wypiłeś - nie jedź, nie piłeś - wypij ;-)

      Usuń
  14. Witaj, Jotko.

    Stęskniłam się już za Twoją poezją. I nawet trochę się martwiłam.

    I wiesz - warto było pomartwić się i poczekać:)
    I tyle.
    By nie zagadać piękna Twoich wierszy:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wiesz, jak to jest, nigdy nie wiadomo, co w tej głowie siedzi :-)

      Usuń
  15. Cudne... pięknie utkane słowa tęsknoty, miłości. Cudne... pieszczota dla duszy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne. Drugi jakoś bardziej mi się podoba, bo bardziej działa na moją wyobraźnię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne obydwa! Jeśli przy toastach mogłyby nam zawsze towarzyszyć takie zwiewne myśli, to ani chybi wina by zabrakło;) Bliskość drugiego człowieka, miłość, delikatność... Takie chwile nie jest łatwo zamknąć w słowach wiersza - Tobie Joasiu to się pięknie udało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mario, boję się takich wierszy, bo łatwo o przesadę.

      Usuń
  18. Ja w życiu nie przeczytałam tyle poezji co u Ciebie, podbijasz statystyki przeciętnej jednostki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chociaż jedną misję wypełnię w tym życiu :-)

      Usuń
  19. A ja poproszę o więcej. Zdolniacha z Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wenie upał nie zaszkodzi, to może ...

      Usuń
  20. Przepiękne słowa, delikatnie, subtelnie. Pięknie piszesz Jotko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dziękuję i co ja mam zrobić z tymi wszystkimi ciepłymi słowami, po prostu przytulam do serca:-)

      Usuń
  21. Pięknie. Chyba nauczę się na pamięć i zaskoczę jedną czy drugą osobę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki za "chleb" dla duszy. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam.
    Ja się przyznaję bez bicia, ja się kompletnie na poezji nie znam, ja próbowałem, ale nigdy nic z tego nie wyszło, a przecież uwielbiam książki.
    Zajrzałem, bo często napotykam Twoje ciekawe komentarze na wspólnie odwiedzanych blogach i pewnie będę komentował to, co napisane prozą ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i zapraszam, właściwie sama nie wiem, czemu do Ciebie nie zajrzałam? Ale czas to nadrobić.
      Podoba mi się ten kot, czyżby nawiązanie do serialu z M.Zębatym w roli kota?

      Usuń
    2. Nie, mój kot nie ma nic wspólnego z M. Zębatym ;) To podrzutek, a ponieważ ja lubię koty, ten stał się kotką (długo by tłumaczyć) i jak to z kobietami bywa, te przywiązują się do opiekuna na „fest” (mocno).

      Usuń
    3. Jak to koty, tajemnicze i nieprzewidywalne :-)

      Usuń
    4. Piękne to wiersze! Zamyśliłam się. Tyle w nich miłości, subtelności i wcale nie odbiegają od realiów życia! Przemawiają do mnie!
      Pozdrawiam bardzo serdecznie.
      Ps. Inowrocław też planujemy zwiedzić! Słyszałam o urokach tego miasta!

      Usuń
    5. Dziękuję za miłe słowa, zapraszam serdecznie:-)

      Usuń
  24. Piękne, działające na wyobraźnię, poruszające emocje, takie jaka powinna być poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowite! Tak rzadko pokazujesz tu swój talent do tworzenia poezji, że dzisiaj stanęłam jak wryta na ten widok. Podeszłam trochę nieufnie, bo jestem w tej dziedzinie niezbyt uzdolniona i w ogóle niezbyt liryczna, ale niepotrzebnie - wiersze od razu przyjęły się u mnie, zresztą też jestem ostatnio jakaś rozmarzona...;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmarzenie jest dobre dla duszy, jak lekarstwo :-)

      Usuń