poniedziałek, 16 października 2017

Witaj, Piękna !

Przyszłaś w samą porę, gdy już mgły brały ziemię we władanie, a ptasie trele zaczynały ustępować wroniemu krakaniu. Otuliłaś ciepłym wiatrem przemarznięte uszy, osuszyłaś przemoczone buty i przepastne bure kałuże. Obudziłaś muchy i biedronki, a nawet zdziwione ważki. Na zielonych dywanach parkowych rozrzuciłaś brązowo-żółte wzory z omdlałych liści i ostatnich stokrotek.
Królowa jarzębina pręży dumnie swe czerwone korale przed Twoim słonecznym zwierciadłem, a zazdrosna winorośl przywdziewa równie soczyste barwy.
Klucze gęsi ścigają się z wiatrem, a grafitowo ponure chmury strzegą zazdrośnie nieba , by promienie słoneczne nie odwróciły uwagi spoglądających w górę od ich powietrznej doskonałości.
Przyszłaś w samą porę, wyciągając z domów ludzi z nosami spuszczonymi na kwintę, przemykającymi pospiesznie autostradą ulic, by dotrzeć do ciepła domowych ognisk.
Nie wszyscy jeszcze zauważyli Twoje ponowne panowanie, bo na ich głowach nadal czapki z pomponem i buty zbyt ciężkie na długie spacery w słońcu...
Ale uśmiechy na twarzach coraz śmielsze i okna otwarte na oścież i morze złotych chryzantem w ogrodach i na balkonach.
Witaj Złota Jesieni i zostań jak najdłużej, bo nie tęskno nam do oszroniałych traw, ani do rąk odzianych w ciepłe rękawice, a tym bardziej do chusteczek, które od nosów odczepić się nie chcą.

80 komentarzy:

  1. kapryśna to Pani, nigdy nie wiadomo, kiedy się pojawi i czy w ogóle się pojawi, bo tak też bywa... dopiero gdy zniknie, ktoś czasem się budzi i pyta mało przytomnie: " a gdzieś TY?"... w odpowiedzi słychać tylko cichy chichot i słowa: "było uważać"...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludziom nie dogodzisz, bo właściwie ciepło i słońce cieszy, ale o tej porze aż takie ciepło nie jest naturalne i organizm wariuje...

      Usuń
  2. Piękna ale tylko pod warunkiem że naprawdę złota. Bo ta szara i mokra wcale nie budzi mojego entuzjazmu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojego też nie, zwłaszcza gdy mgły i ręce marzną...

      Usuń
  3. Nie wiem dlaczego wszyscy narzekają na nią? Przecież to najbogatsza pora roku, hipotetycznie podsumowująca nasze starania. A, że nie zawsze ubiera się i pięknie wygląda ...? No cóż. Kobiety już tak mają. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zgodnie z nastrojem, raz czujemy się jak damy, a innym razem jak Kopciuszki :-)

      Usuń
    2. Moje koleżanki mawiały: "Dobrze się czujemy dopiero jak damy". ;)

      Usuń
    3. A ja chyba gdzieś tak po środku :-)

      Usuń
  4. Jak ładnie napisane, a do tego jeszcze te zdjęcia... Nawet ktoś kto nie lubi jesieni to po takim wpisie może się w niej zakochać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby cała jesień była taka, też nie miałabym nic przeciw :-)

      Usuń
  5. Nareszcie przyszła złota jesień, czas odkurzyć aparat i udać się w pola i lasy, bo jesień może już nie dać drugiej szansy w tym roku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łapmy pogodę póki czas, szkoda, że urlopu nie można wziąć na życzenie, przynajmniej nie wszyscy mogą...

      Usuń
  6. Jak ładnie, jak poetycko... Aż się łza zakręciła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świadczy o wrażliwości Twej duszy :-)

      Usuń
    2. O tęsknocie też. A zdjęcia złotej polskiej mnie zasypują zewsząd.

      Usuń
  7. Piękne tu u Ciebie , widoki i słowa.Wczoraj trochę "zasmakowałam" tej polskiej,złotej....a przy okazji przyniosłam grzyby. Po drodze mijałam takie widoki,....już mam obiecane ,że wybierzemy się niebawem konkretnie na uwiecznienie najbardziej kolorowej pory roku -jaką jest jesień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci było Grażynko w lesie z tymi grzybami, nawet w jesienne kolory byłaś ubrana :-)

      Usuń
  8. A jak już myślałam, że to "Witaj Piękna" to do mnie, haha! ;)
    Ale dziś mam tak dobry humor, że spokojnie mogę się podpiąć pod takie powitanie.
    A jesień jest prześliczna. Dziś taka prawdziwa - słoneczna, złota, polska.
    Pięknie jest na dworze :)
    Pozdrowionka poniedziałkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że do Ciebie także, ile razy zaglądam do Ciebie, zawsze wita mnie uśmiechnięta buzia!
      Pożycz mi trochę tego humoru, bo u mnie coś siada, mimo pogody.

      Usuń
  9. Od paru dni jest u nas prześliczna pogoda. Jest bardzo ciepło i słonecznie. Prawdziwa złota jesień. I, co dziwne, teraz dopiero pojawiły się nitki "babiego lata".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas dopiero od wczorajszego popołudnia, na północy trochę gorzej...

      Usuń
  10. Dziś to mamy właśnie taką piękną jesień, choć około dziewiątej rano wcale się na taki piękny dzień nie zapowiadało. A wczoraj widziałam szpaki i to całkiem sporo ich było. Co jakiś czas zrywały się całą chmarą, trochę pokrążyły i wracały na trawnik.
    Myślałam, że już odleciały. Ale teraz podobno coraz częściej zostają na zimę w kraju, bo te zimy takie "byle jakie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szpaków u nas mnóstwo i widziałam wielki klucz gęsi, leciały nisko i dobrze widziałam ich skrzydła:-)

      Usuń
  11. Matko kochana, jaki zboczeniec nosi o tej porze roku czapkę, w dodatku z pomponem?! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widuję takich w czapkach, rękawicach i kozakach z futerkiem ;-)
      Ciekawe, co zakładają gdy jest 15 w minusie?

      Usuń
    2. Ekmh... ja :D Już miałam czapkę w tym roku, acz pomponów nie uznaję. Rękawiczki to standard, ale bez palców.

      Usuń
    3. Rękawiczki też zaliczyłam, ale zimową czapę i super ciepłe walonki?

      Usuń
    4. Wzięłąm ostatnio na spacer po lesie koleżankę. Ja miałam cienką kurteczkę i pod spodem podkoszulek, a ona sweter z golfem, zimowa puchową kurtkę, czapkę z pomponem i szal. A później szłyśmy pod góre i tak się zgrzała bidula...:)

      Usuń
    5. R Ę K A W I C Z K I ? ? ! ! !

      Usuń
    6. No co, zmarzlak jestem, gdy rano zimno i wietrznie to rękawiczki muszą być, nie teraz oczywiście, ale parę zimnych dni było...
      Ale generalnie ludziska zbyt ciepło sie opatulają, a najbardziej męczą się dzieci, matki roznegliżowane, a dzieciaki w zimowych kurtkach!

      Usuń
    7. Matko boska z którego bądź kościoła!
      Wciąż jestem w szoku z powodu rękawiczek :))))))

      Usuń
    8. To chyba masz grupę krwi zero, jak mój mąż, jemu zawsze ciepło...

      Usuń
  12. Lubię taką jesień i taką mam, dziś na dworze ciepło jak wiosną. :) Świetna pogoda, nie ma co, oby dłużej trwała.

    Dlatego nie za bardzo lubię takie knajpy, gdzie można dostać wymyślne dania za worek pieniędzy. Wolę zjeść nawet w mizernie wyglądającej ale dającej dobre jedzenie.

    O tym mini-zlocie nic nie wiedziałem wcześniej, dlatego to takie zaskoczenie było. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym, że ciepło jak latem, bo na termometrze plus 21 w cieniu!
      Czasem w drodze rozpoznajemy gdzie dobrze karmią, bo tam zawsze dużo ludzi i swojski klimat.

      Usuń
  13. Witaj, Jotko.

    A ja właśnie wracałam do domu przez lasy i łąki i mogłam sobie popodziwiać wyczyny naszej Malarki:) Nawet się zatrzymałam, bo wydawało mi się, że widzę babie lato:)
    A potem zajrzałam do Ciebie i pomyślałam sobie, że Twoje jesienne fotografie i poetycki hołd bardzo pasują do mojego nastroju:)
    Lena

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, że wpasowałam się w Twoje klimaty:-)

      Usuń
  14. Oczywiście złota i piękna niech trwa do końca roku.Nigdy się nie znudzi, tym bardziej że niesie z sobą mnóstwo kolorów i słońce, które potrzebne do życia.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, bez słońca to tylko nos na kwintę i burość duszy...

      Usuń
  15. Piękna , piękna ... właśnie wracałam do domu i nie mogłam się nadziwić jaki ciepły wieczór. W lesie jest tak cudnie, że wychodzić się nie chce. Taka jesień wynagradza wszystkie męczarnie związane z letnimi upałami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też późno wróciliśmy, bo nie chciało się uciekać w zacisze fotela, taki piękny zachód słońca...

      Usuń
  16. Jotko, pięknie to wszystko ujęłaś:)
    Przyszła pani o kasztanowych włosach, najbardziej roztargniona z czterech sióstr.W sukience brązowo złotej,z kasztanami w ręce.Oby została z nami jak najdłużej...
    Pozdrowienie słoneczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecują, że do piątku, szkoda tylko, że najpiękniejsze chwile spędzam w pracy...

      Usuń
  17. Uwielbiam piękną, złotą jesień. Właśnie dzisiejsza pogoda była wspaniała, aby taka pani jesień została z nami,jak najdłużej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jotko, chyba nie można było piękniej powitać Pani Jesieni! :)
    Myślę, że udało Ci się przekonać Królową Jarzębin do zostania z nami na dłużej... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Królowa jarzębina zmieniła kolory, ale korale ciągle czerwone:-)

      Usuń
  19. Ale piękny opis jesieni, naprawdę cudowny :)
    Złota jesień jest wspaniała, to słońce które tak ładnie oświetla liście aż przyjemnie się robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To słońce przede wszystkim nie parzy, ale przyjemnie grzeje:-)

      Usuń
  20. U mnie też złotojesiennie. Nawet jakieś ostatnie podrygi lata da się stwierdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dużo ludzi chodzi zakatarzonych, bo zapomnieli, że to jednak październik...

      Usuń
  21. Do mnie również zawitała piękna, złota jesień:)) Z całą feerią kolorów i słońcem:))

    OdpowiedzUsuń
  22. A u nas mgła, i gdzie te słońce i gdzie ta piękna jesień, ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weekend był u nas nieciekawy, ale od wczoraj miodzio :-)

      Usuń
  23. Tak, jest pięknie bardzo. A wiesz, że to dzięki huraganowi Ofefia, który pustoszy Irlandię? Do nas owa Ofelia przywiała ciepło i słońce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przykro mi z powodu Irlandii, ale my też mieliśmy swoje huragany...

      Usuń
  24. Pięknie to napisałaś. Nic dodać, nic ująć:) Masz niezwykły dar ubierania w słowa rzeczywistości tak by zbudować nastrój i aby czytelnik czytając Twój wpis poczuł się lepiej. Ogrzałaś moje serce bardziej niż słońce za oknem:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odpowiedzi
    1. Jeśli złota i ciepła, to moja też, latem bywa zbyt gorąco...

      Usuń
  26. piękne mamy lato tej jesieni, przynajmniej przez chwilę....
    witaj Pani Poetko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No witaj, witaj, już byłam i czytałam:-)
      wszystkiego szczęśliwego na nowej drodze życia:-)

      Usuń
  27. Taka jesień jest piękna :) Korzystajmy póki jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najchętniej wzięłabym urlop i wyjechała daleko...

      Usuń
  28. Czytam i widzę, Jotko, że ta kolorowa polska jesień nastroiła Cię poetycko... no, no... a ja tę jesień już jutro zbieram z sobą w trasę... pozdrawiam złociście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szerokich dróg, rozsądnych kierowców i oby słońce Cię nie oślepiało...

      Usuń
  29. O, cudowna jest ta nasza złota jesień! Ja od dwóch dni chodzę na krótkim rękawie, bo w Gdańsku ponad 20 stopni!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można sie zdziwić, bywały już takie dni, ale pojedynczo, teraz to prawdziwa niespodzianka:-)

      Usuń
  30. Dziś u mnie także ciepło było, dlatego czas spędziłem na działce walcząc z liśćmi i drzewem połamanym.

    Ogólnie nie jestem fanem tego typu filmów, jednak akurat ten serial spodobał mi się. :)

    Racja, niektórzy autorzy czynią ze swoich bohaterów takie persony, że unikanie na kilometr ich może nie wystarczyć.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto ma działkę i trochę wolnego czasu, może pięknie i pożytecznie spędzać czas :-)

      Usuń
  31. Pięknie przywitałaś jesień Asiu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie akurat nastroiło, słowa same przyszły :-)

      Usuń
  32. Piękne zdjęcia i piękny tekst. Chociaż mam wrażenie, że ta nasza tegoroczna jesień to jakaś mało złota, raczej szara i ponura, zimna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jest dobrze, choć zapowiadają załamanie...

      Usuń
  33. Jotko! Jedź w biebrzańskie brzeziny! Jeżeli jesień jest rzeczywiście złota, tylko TAM!!

    OdpowiedzUsuń
  34. Jesień na twoich fotkach jest przepiękna. Oby taka nam panowała:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak ładnie napisałaś jak pięknie jesień przywitałaś..kocham tę porę roku za jej cudne kolory:)

    OdpowiedzUsuń