sobota, 18 listopada 2017

Podsłuchane...

Czasami zdarza mi się podsłuchiwać między regałami bibliotecznymi, czasami w sklepie, często na ulicy.
Chociaż nie wszystko jest podsłuchane, raczej zasłyszane, bo rozmowy bywają głośne i nikt szeptem nie daje znać, że rozmowa jest poufna.
Nie chodzę ze słuchawkami w uszach, więc to i owo uda się podsłuchać.
Staram się ciekawsze rozmowy zapamiętać, by potem napisać Wam na blogu, co ciekawego niesie każdy nowy dzień.

Scenka I

W czytelni siedzą dziewczyny z 7 klasy i powtarzają materiał do sprawdzianu z religii:
- Bóg jest sędzią sprawiedliwym, który za dobre wynagradza, a za złe karze
- no to sędzią jest czy królem?
- Bóg ojciec kocha nas jak swoje owieczki
- to ojciec czy pasterz, a w ogóle to skąd wiadomo, że mnie kocha?
- bo jest naszym ojcem
- no weź przestań, mój ojciec tylko kasę kocha...

Scenka II

Rozmowa w księgarni, w tej samej, do której weszła cyganka:
- O, tu ma pani książki o tych arabskich kobietach
- Tak, klientki chętnie kupują
- wszędzie ten islam, buddyzm, same obce religie
- ale buddyzm to filozofia raczej
- a co za różnica, to nie chrześcijaństwo, oni po 5 żon mają, co to za mężczyźni, co to za religia!
- na świecie są różne religie
- i źle, powinno zwyciężyć chrześcijaństwo, ale ile to czasu trzeba, żeby wszystkich nawrócić...
- liczą się wartości, które w różnych religiach są uniwersalne
- ale chrześcijaństwo jest najlepsze, uczy najlepszych wartości...

Scenka III

Na korytarzu szkolnym:
- Igor, dlaczego uderzyłeś kolegę? Nie wolno się bić!
- bo on powiedział, że moja matka daje wszystkim za darmo!
- a ty, jak rozumiem broniłeś honoru mamy?
- prze pani, dostał w pysk, bo przy całej klasie powiedział...

Scenka IV

Rozmawiają dwie panie, jedna z nich, jak wynika z rozmowy jest posuniętą w latach panienką:
- dziś nie ma porządnych mężczyzn, wszyscy diabła warci
- ale co też pani mówi, nie wszyscy są tacy źli
- ostatni porządni na wojnie wyginęli, a najporządniejszy był mój ojciec, ja nie byłam nigdy zamężna, bo nikt mu nie dorównał
- a ja nie narzekam, dobrego mam męża, a i w rodzinie dobrzy się trafiają, może miała pani złe doświadczenia?
- skoro pani nie narzeka,to widocznie miała szczęście, ja nie miałam...

78 komentarzy:

  1. Ludzie to jednak mądrzy są!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze zadziwia mnie ta ludzka ,,mądrość". Tekst, że ojciec tylko kasę kocha jest bezbłędny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Pokazuje jak dzieci postrzegają swoich rodziców i jak rodzice się zachowują skoro są tak postrzegani.

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie Pani wpisy! Ale muszę przyznać, że w pierwszej rozmowie spodziewałam się innego scenariusza: "-no to sędzią jest czy królem?". Nie wiedzieć czemu miałam wrażenie, że padnie pytanie o rozdzielność władzy, jej niezależność... Chyba za dużo na ten temat w mojej głowie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdyby dyskutowała starsza młodzież...ale to dopiero 13 lat.

      Usuń
  4. urzekła mnie scenka nr.2, w której ma miejsce losowa, chaotyczna wymiana komunikatów, z których każdy jest na inny temat, nie powiązanych ze sobą, nie tworzących żadnego nawet luźno zwartego przekazu... od bełkotu różni się tylko w miarę prawidłową konstrukcją zdań...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jedna z pań nie chciała wdawać się w dywagacje, poza tym nadawały na różnych falach...

      Usuń
  5. Zrobiłas mi dzien tymi tekstami :):):). ( wiem, to lepiej brzmi po angielsku, w tłumaczeniu taka typowa kalka językowa, ale u Ciebie jakoś nie wypada nie po polsku :):):):)).

    A najbardziej to jednak nie chciałabym być takim ojcem, co tylko kasę....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być i po angielski, byle nie po niemiecku :-)

      Usuń
    2. Jawohl, Frau Jotka :):):):):)

      Usuń
    3. Akurat to rozumiem, jak wiele innych, na Kujawach wiele rozumiemy po niemiecku, nawet jeśli ktoś nie uczył się :-)

      Usuń
  6. Masz rację ,że właściwie na każdym kroku można usłyszeć "mądrości ludzkie". Przypomina mi się trochę "makabryczne" podsłuchanie,ale tak było.W kolejce w sklepie słyszę -
    - wisi klepsydra ,czy Mieczysław Kowalik to ten nasz ,dukielski?Ten od ubezpieczeń?
    -nie wiem bo nie dopatrzyłam się lat....
    W tym przypadku wiedziałam,że mój Mietek żyje i ma się dobrze.
    Wiem ,że to z "innej parafii" ale od razu to mi siedziało w głowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, słyszałam o takich zbiegach okoliczności, wcale nie są rzadkie, Grażynko, sama nieraz w nekrologach sprawdzałam wiek lub podpisy( żona z rodziną itp.)

      Usuń
  7. Najbardziej gorzki ten pierwszy komentarz.I jednocześnie znak naszych czasów." Mój ojciec tylko kasę kocha". Straszne Jotko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, zdarza sie, że ojciec bardziej kocha nową rodzinę...

      Usuń
  8. Scenka pierwsza bije na głowę pozostałe - "prawda czasu - prawda ekranu" :- . W dalszej kolejności scenka numer 3. Postąpiłbym akuratnie tak samo na miejscu tego chłopca... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On akurat chętnie się bije przy każdej okazji...

      Usuń
  9. Duży uśmiech dla Ciebie za te scenki, rozweseliłaś mnie i tak ciekawie się czytało. Nasze rozważania i przemyślenia na papierze nabierają super wymiaru. Scenka pierwsza największy uśmiech u mnie wywołała, uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile takiej życiowej wiedzy zebrać można na spacerach!

      Usuń
  10. Chłopiec akurat bardzo dobrze postąpił, że tamtego sprał. Należało mu się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaprzeczam, tylko czy bijący rozumiał do końca za co leje ?

      Usuń
  11. Poraża mnie to pranie mózgów dzieci i młodzieży. Zakłamanie identyczne jak w islamie, który teoretycznie też jest religią miłości.
    Ojej, a ja tu niczego już nie podsłucham! Ale podejrzewam, że będę miała i bez tego całą masę dziwnych i zabawnych przeżyć.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, gdy oswoisz się z językiem, to może i podsłuchasz, nigdy nie mów NIGDY...

      Usuń
  12. Ja to mam tylko perełki ze spotkań typu : pytanie - Czy przyjaźń może istnieć tylko między człowiekiem, a człowiekiem? odpowiedź - Nie, może być między człowiekiem, a dziewczyną ...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak powszechnie wiadomo, dziewczyna nie człowiek, karp nie ryba:-)

      Usuń
  13. ScenkaII
    jeżeli chodzi o muzułmanów,mogą mieć 4 żony.Prorok miał ich co prawda dużo więcej.
    Zawsze się zastanawiam jakże interesującą kobietą musiała być pierwsza żona Muhammada,jeżeli przez tyle lat małżeństwa trwał tylko przy niej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie rozmówczyni była źle poinformowana...

      Usuń
  14. Miejsca tzw. publiczne to nieskończona wręcz kopalnia niezwykłych rozmów, sytuacji, zdarzeń, sam często korzystam z takich rzeczy jak np. coś piszę w stylu opowiadanko jakieś czy coś. :)

    W TV bida z nędzą, same powtórki albo jakieś nędzne teleturnieje/seriale/filmy. Trzeba się naszukać, żeby coś do oglądania znaleźć. A książka zawsze dobra. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj z braku filmu oglądaliśmy najlepsze kawałki z koncertów Andre Rieu na yuotube, rewelacja!

      Usuń
  15. A potem się dziwimy, że "ciemna luda" idzie do urny i niesłusznie głosuje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. O, takie rozmowy wiele mówią o ludziach, którzy żyją dookoła nas. I nie zawsze są to budujące rozmowy, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale koloryt świetny, lepsze niż telewizja:-)

      Usuń
  17. Nie przekonasz niektórych ;-)))
    Świetne scenki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich przypadkach lepiej nie wdawać sie w szczegółowe dyskusje, bo nigdy nie wiadomo...

      Usuń
  18. Świetne te scenki!
    Sprzedawczyni w księgarni to nie wiem, czy zazdrościć pracy, czy współczuć ;) Bo a to cyganka się trafi, a to "ciekawa" klientka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie nudzi się, a swoją drogą ludzie szukają okazji do rozmów wszędzie :-)

      Usuń
  19. Też czasem podsłuchuję na mieście ciekawe rozmowy. Najczęściej uderza mnie absolutny brak otwartości na drugą osobę. Bo tylko moje poglądy są prawidłowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo każdy chce przekonać do swoich racji, a nie posłuchać innych.

      Usuń
  20. Wielu ciekawych rzeczy można się dowiedzieć słuchając rozmówek bliźnich. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zwłaszcza gdy rozmówcy są w różnym wieku, z różnych opcji itd.

      Usuń
  21. Witaj, Jotko.

    Słodko-kwaśne te scenki. Ze szczyptą goryczki. Jak to w życiu...

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. W Sieci można znaleźć znakomite koncerty, ich urywki, wybrane różne rzeczy z takich wydarzeń, lepsze to jak telewizja. :)

    O czyli jedziesz na szkolenie do Poznania? Mam nadzieję, że jednak będzie jak należy.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Traktuję ten wyjazd nawet jako urozmaicenie codziennej rutyny :-)

      Usuń
  23. Te dialogi brzmią jak dowcipy,ale to jednak samo życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo życie, podobnie jak w dowcipach, które powstają na podstawie obserwacji rzeczywistości...

      Usuń
  24. ale chrześcijaństwo jest najlepsze, uczy najlepszych wartości... i koniec dyskusji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno tu o dyskusję, gdy dodać do tego ton wypowiedzi...

      Usuń
  25. Klik dobry:)
    Uwielbiam Twoje notki ze scenkami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pozdrawiam i cieszę się, że Cię zaciekawiłam:-)

      Usuń
  26. Faktycznie, dialogi na cztery nogi.
    Najlepsze są właśnie te zasłyszane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak pamięć trzeba ćwiczyć, żeby to wszystko w miarę wiernie zapamiętać...

      Usuń
  27. O kurczę w takim razie, takie sytuacje jak sepsa to najpoważniejsze chyba sprawy. Ale ta dziewczynka to kolejny dowód na to, że nawet przy tak poważnych trudnościach, barierach fizycznych można w miarę normalnie funkcjonować.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? a tu człowiek czasem narzeka, że głowa go boli...

      Usuń
  28. Ludzie, każdy inny, każdy z innymi wartościami, każdy inaczej się zachowuje.

    OdpowiedzUsuń
  29. Poruszyła mnie rozmowa w księgarni. Niestety coraz więcej osób u nas tak pojmuje religię - gdzie tolerancja, gdzie miłość bliźniego, wyrozumiałość. Niedaleko nam do już chyba do przekonania, że nasza religia jest jedynie słuszna.A co za tym idzie to już wiele nacji poznało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie po prostu zmroziło, myślałam, że trudno już spotkać takie poglądy, a tu masz...

      Usuń
  30. Ładnie to tak podsłuchiwać? ;)
    A tak na poważnie... czasem aż można się roześmiać jak się człowiek przysłucha pewnym rozmowom ;)
    Scenka 1 na przykład...
    A obrazek z tą "budką" telefoniczną - super.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Scenka pierwsze definitywnie mnie powaliła XD
    Co do drugiej scenki, ona chyba była Katoliczką. Tak mi zawiało Kościołem ;) Oni są mega nietolerancyjni i egocentryczni.
    Scenka czwarta prawie że była mi bliska. Prawie że bo trafiłam na dobrego faceta. Ale szczerze - po raz pierwszy w życiu. Poprzednie związki coraz bardziej pchały mnie w stronę celibatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno dwie połówki zawsze się znajdą i nie trzeba specjalnie szukać :-)

      Usuń
  32. Dlatego wiele można się nauczyć od osób niepełnosprawnych, jedyny warunek trzeba wiedzieć jak patrzeć, jak przyswoić sobie pewne prawdy o życiu itd.

    Ja tam boks czy inne MMA oglądam rzadko, choć w tej drugiej formule z sukcesami walczy mój kolega z podstawówki. Fakt, kiedyś było coś na rzeczy z Adamkiem. Ogólnie jakoś bokserzy przenoszą zachowania z ringów do domów. Choćby Andrzej Gołota.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wraz z potem przenika im agresja do krwi?

      Usuń
  33. Fajne są takie rozmowy usłyszane :) I później możemy czytać je na pani blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można to przyrównać do felietonów podsłuchiwanych :-)

      Usuń
  34. Nie mi oceniać, która religia jest najlepsza.. Ale umiem mi stwierdzić kto jest dobrym człowiekiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good people are good and religion has nothing to do with it...(mój ulubiony cytat)

      Usuń
    2. Szkoda, że tak niewielu ludzi go zna.. i się nim kieruje. :)

      Usuń
  35. Uśmiałam się przy scenkach. Dzieciaki są super.

    Ja też sie przywiązuję do osób z internetu. Kiedyś prowadziłam bloga na innym portalu i niestety on już nie istnieje. Bardzo żałuję tamtych znajomości. Tęsknie.

    https://stimulate-sense.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda niektórych kontaktów, niektórych rozmów :-(
      Dzięki za odwiedziny:-)

      Usuń