niedziela, 17 czerwca 2018

Co drzemie w każdym z nas?

Pokazałam Wam fragment wystawy solnictwa, ale tego dnia obejrzeliśmy jeszcze inną wystawę, która wzbudziła mój zachwyt z dwóch co najmniej powodów.

Po pierwsze wystawę zorganizowano w zacnych wnętrzach teatru miejskiego, co podnosi status autorów prac, po drugie autorami są amatorzy, którzy brali udział w warsztatach plastycznych pod kierunkiem zawodowego artysty.

Nigdy nie miałam talentu do malarstwa, potrafię jak dziecko namalować domek, kwiatki... i to chyba wszystko, tymczasem gdy oglądam prace innych, jestem pełna podziwu, bo przecież same warsztaty nie wystarczą by tak malować, taki talent musi drzemać w autorach. Czasem trzeba go odkryć, czasem wyszlifować, czasem tylko podpowiedzieć, jak uwypuklić zalety pędzla czy dłuta.

Dziś zapraszam więc na wystawę prac artystów amatorów z mojego miasta, nic więcej nie dodam, prace mówią same za siebie...


Prawda, że piękne? Może macie tu swoich faworytów, ja mam i nie mogę wyjść z podziwu!

78 komentarzy:

  1. Piękne,że aż trudno faworyta wskazać.
    Może Kobieta w bieli?!

    OdpowiedzUsuń
  2. mój faworyt to psiak z ringo, ale ciekawa jest też całość kompozycji... ten psiak mówi: "przestań się truć bólem głowy żony, tylko pobaw się ze mną"...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie działa rozweselająco, gdy będzie mi smutno popatrzę na to zdjęcie...

      Usuń
  3. Nie umiem ocenić tak zaprezentowanych obrazów, ale wiem na pewno, że bardzo chciałabym umieć stworzyć choćby najsłabszy z nich. Niestety, jak Bozia talenty rozdawała, to o mnie zapomniała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo robią większe wrażenie, nie wszystkie zamieściłam, bo przez szkło oprawy kiepsko wyszły...

      Usuń
  4. Tak, mam! Oczywiście aduwancziki, moje ukochane! Nie mam przesadnego pociągu do malarstwa, ale do aduwanczików tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd taka rosyjska nazwa Ci się przyplątała? Dmuchawce, latawce, wiatr...

      Usuń
    2. W podstawówce uczyliśmy się wiele, słuchając niebieskich płyt z "Kałaboków". I tak mi się opowieść o aduwanczikach spodobała, że do dzisiaj mi zostało.
      Swoja drogą popatrz, jakie to dziwne. Polszczyzna zaśmiecana jest hurtowo anglicyzmami i niewiele osób zwraca na to uwagę, a wystarczy użyć jednego słowa w innym języku i już wzbudza zainteresowanie...
      Oprócz dmuchawców podobają mi się jeszcze te mlecze na samym dole.

      Usuń
    3. mało kto dziś uczy się rosyjskiego, a szkoda...

      Usuń
  5. Dobra wiadomość. Właśnie chyba dodali coś na bloggerze, bo trochę poklikałam i przychodzą mi powiadomienia na maila (zrobiłam test). Musisz wejść w Ustawienia i E-mail, potem usunąć adres mailowy do powiadomień o komentarzach. Dalej wpisz nowy, jeżeli masz inny i zapisz. Sprawdź czy na ten adres przyszło powiadomienie o subskrypcji, które należy potwierdzić. Możesz też wrócić do pierwotnego adresu mailowego. Ale każdą operację trzeba zapisać. Zrobiłam testy i działa. Daj znać, czy się udało, a postaram się jutro napisać u Ciebie komentarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam, nie działa, chyba że coś robię źle...

      Usuń
  6. piękne. Zapragnęłabym saksofonistkę i jeszcze las, i dziewczynę z niebieską przepaską. Wszystkie piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także prawie wszystkie sie podobały, ale chyba dziewczyna z perłą i saksofonista najbardziej, chociaż krajobrazy także niezłe...

      Usuń
  7. O matko i córko ile piękna..., trudno wybrać najpiękniejszy. Zachwycam się mleczami i obrazami z przedostatniego zdjęcia, aż by się chciało tam spacerować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwyciła też różnorodność tematów, co komu w duszy grało...

      Usuń
  8. Piękne te prace amatorów. Kwitnące mlecze ... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mlecze jak żywe, a dmuchawce były niemal trójwymiarowe:-)

      Usuń
  9. Jest taki "pejzażyk" na przedostatnim zdjęciu, ale nawet powiększenie nie daje szans na dokładniejsza ocenę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, mogłam zamieścić bez obróbki...

      Usuń
  10. Asiu,chyba podobnie jak Ty mam "zdolności" do kwiatków,chmurek itp.Sama jednak lubię podziwiać twórczość naszych lokalnych ( i nie tylko) artystów.Nieraz pewnie Ci coś tam przesyłałam. Szczególnie podoba mi się twórczość kolorowa,optymistyczna.Te co pokazujesz właśnie takie jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ścianie w domu najlepsze optymistyczne, w końcu patrzy się na nie codziennie:-)

      Usuń
  11. Wiele z tych obrazów chętnie powiesiłabym w mieszkaniu, jednak najbardziej przypadł mi do serca obraz Vermeera "Dziewczyna z perłą", choć to tylko reprodukcja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzuca się w oczy, niezłe wyzwanie dla amatora, prawda?

      Usuń
    2. Jestem pełna podziwu dla tego amatora.

      Usuń
  12. Piękne. Robią wrażenie. Nie umiem wybrać jednego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy jest super, zwłaszcza, że malowali amatorzy.

      Usuń
  13. Jak na amatorstwo, to to są niezłe dzieła, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten piesek moim zdaniem jest najlepszy. :)

    Zarówno sprawy zdrowotne jak i egzamin bardzo dobrze zakończone, więcej w notce oczywiście.

    Trzeba koniecznie ten mecz Polaków zobaczyć, bo pokaże według mnie szanse w kolejnych starciach.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mecz Niemcy-Meksyk zakończył się niespodzianką, a jaka radość po stronie Meksykanów!

      Usuń
  15. Mnie także podoba się piesek :) Chciałabym umieć malować, ale chyba stałam w innej kolejce gdy talenty rozdawali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty na talent nie narzekaj:-) Stałaś w dobrej kolejce!

      Usuń
  16. Witaj, Jotko.

    Bardzo owocna inicjatywa:)

    Moimi faworytami zostają mniszki. I to zarówno te żółte, jak i te białe:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owocna, to prawda. Te lokalne działania są godne podziwu.

      Usuń
  17. Jak w życiu. Niektóre bardzo dobre, niektóre dobre, a niektóre średnie. Najważniejsze jednak, że ludzie mają pasje i wolą coś stworzyć zamiast śledzić losy jakichś fikcyjnych postaci w telewizorze. PS. Mniszkową łąkę, to bym bardzo chciał mieć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam kiedyś, że ktoś zapuścił sobie taka łąkę przed domem, a "życzliwy" sąsiad skosił zielsko...

      Usuń
    2. No tak, dagadalim się ...

      Usuń
  18. Bardzo lubię oglądać obrazy, ale niestety na żywo nie mam zbyt często okazji - dobrze, że chociaż u Ciebie mogę coś nowego zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wszelkie galerie, tyle w nich piękna i spokoju jednocześnie i nikt mnie nie pogania...

      Usuń
  19. Coś pięknego! Aż trudno uwierzyć, że to dzieła amatorów! Cuda.
    Dziewczyna z perłą, krajobrazy, łąka, saksofonista - to moi faworyci.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też nie mam talentu plastycznego. Pokazane tu prace naprawdę są wspaniałe, nie to co te zwykłe linie uznawane za arcydzieło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te linie, kropki i inne przykłady sztuki nowoczesnej nie budzą we mnie zachwytu...

      Usuń
  21. Ostatnie zdjęcie- obraz mnie urzekł. Jest taki ciepły, chce się go mieć:)Dużo wytrwałości w nadchodzącym tygodniu:) Finisze zawsze są męczące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, życzenie mocno przytulam, przyda się bardzo!

      Usuń
  22. Asiu jake piękne, to prawda czasami trzeba odkryć w sobie to co potrafimy i nieraz nie wiemy. Czasami przypadek odkrywa umiejętności. U mnie raczej chęć bycia artystą, bo moje prace są dużo gorsze, uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, jesteś artystką, nie oceniaj się tak surowo, działasz w tylu dziedzinach, że tylko podziwiać:-)

      Usuń
  23. Jotko, mam identycznie - też maluję, rysuję jak dziecko i zazdroszczę wszystkim, którym to ładnie a czasem pięknie wychodzi. I pomyśleć, że mój syn skończył ASP;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artystyczne zacięcie widać u Ciebie doborze tematów i zdjęć, po kimś syn to ma!

      Usuń
  24. Jestem pod wrażeniem jakie talenty posiadają ludzie:)) Należy tylko składać dłonie i bić im brawa:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zwłaszcza za to, że szukają sposobów wyrazu, nie czekają co przyniesie życie...

      Usuń
  25. Dziewczyna z perłą - jeden z moich ulubionych obrazów - bardzo ładnie odwzorowany i obok cykl morski, a poniżej przepiękny las ze światłem - jak dla mnie poranku. Bardzo utalentowani twórcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cykl morski też przykuł moją uwagę i ten las jak u Szyszkina...

      Usuń
  26. Piękne prace. Ostatnio byłam z córką w plastyku, byłam w szoku, jak młodzież potrafi malować. To naprawdę trzeba mieć talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj potrafią, czasami podziwiam prace naszych uczniów:-)

      Usuń
  27. Brawo,brawo! Cóż za talenty. Jak fajnie, że są takie akcje i wystawy:)
    Gdybym miała wybrać jeden, byłby spory problem;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybór trudny, to prawda. Najlepiej byłoby namalować sobie coś podobnego:-)

      Usuń
  28. Oglądaliśmy we trójkę mecz Meksyk-Niemcy. I muszę się przyznać, że czułem się przez parę chwil jak Meksykanin.

    :) Wszystko się ułożyło jak na razie u mnie.

    Wakacje to jest to, nawet jeśli większość czasu spędzi się w domu czy na wycieczkach krótkich.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na piłce się nie znam bardzo, ale Niemcy kiepsko wypadli:-(

      Usuń
  29. No cóż ja też ustawilam się w innej kolejce.Moja mama malowała przepieknie, ale nie o odziedziczylam po Niej nic. A obrazy są wszystkie przecudnej urody.

    OdpowiedzUsuń
  30. Amatorzy też potrafią zachwycić... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne :-)
    Zawsze podiwaim ludzi , którzy potrafią rysować i malować,
    taki telent to bym chciała mieć,
    ale niestety Bozia nie dała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała, ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz?

      Usuń
  32. Muszę przyznać, że przepiękna wystawa i fajnie by było zobaczyć ją na żywo, bo robią ta malowidła wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam z przyjemnością, mam nadzieję, że powtórzą kiedyś ten pomysł...

      Usuń
  33. Wydaje mi się jednak, że Niemcy jeszcze pokażą klasę w pozostałych swoich meczach. Nie widzę innej możliwości.

    Co racja, to racja. Jak jesteśmy na działce to już tam staram zobaczyć czy nie mam dodatkowych ,,lokatorów" po działaniach w trawie na przykład.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno obecny skład tej drużyny nie gwarantuje sukcesu...

      Usuń
  34. Dawno nie byłam na wystawie sztuki. Maluję podobnie jak ty, ale podziwiam amatorów, że mają takie zacięcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukłon także w stronę organizatorów, że dają możliwość wystawienia tych prac:-)

      Usuń
  35. Portrety robią największe wrażenie, może dlatego, że twarze maluje się najtrudniej. Chociaż i pejzaże mają swój urok, bo tak wiernie przedstawione. Uściski.

    OdpowiedzUsuń