wtorek, 7 sierpnia 2018

Coś dla bibliofila ...

Mól książkowy, bibliofil, pożeracz książek, czytelnik nałogowy - wiele spotykamy określeń na osoby, dla których najlepszą rozrywką jest czytanie.
W ten wakacyjny czas postanowiłam zamieścić coś lekkiego, ale mam nadzieję ciekawego.
Aby jednak nie popaść w lenistwo umysłowe zapraszam do zabawy - napiszcie proszę, w jakiej pozycji najczęściej lubicie czytać książki, a może w zupełnie innej, niż na zamieszczonej ilustracji...

Druga część zabawy dla chętnych to nadanie tytułów lekturom, które czyta anonimowy czytelnik na poniższej grafice. Bardzo spodobało mi się takie zobrazowanie emocji powstających podczas czytania książek.

Pozdrawiam wszystkich, dziękując za udział w zabawie, liczę na Waszą kreatywność - może pozwoli nam to przetrwać apogeum upałów, byle do piątku...

77 komentarzy:

  1. czytam w każdej pozycji, choć najbardziej lubię na kanapie.

    Co do drugiej pozycji, na 5 pozycji facet czyta na bank Lovecrafta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najchętniej Czytam w wannie z kubkiem kawy pod
    ręką
    A ostatnio na łące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei w wannie nie lubię, za to mój mąż tak:-)

      Usuń
  3. Lubię czytać leżąc na kanapie na prawym boku.Lewy muszę oszczędzać.
    Co do ksiązek
    1.thriller np. Pierwszy śnieg
    2.romans np.Duma i uprzedzeni
    3.podręcznik do fizyki
    4.poradnik o pielęgnacji roślin
    5.powieść historyczna np.Kraszewski
    6.powieść wojenna np.O jeden most za daleko.
    .

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj różnie czytam,latem na kocu podczas opalania lub na leżaku,
    zimą na wersalce na leżąco, a drugim okiem kontroluję TV.
    Dużo zalezy też co czytam, jak poważne to w fotelu a książka na biurku.

    Nie zgaddnę co to za tytuł, do zgadywanek to ja słaba jestem :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam tylko siedząc na krześle (ławie) przy stole. Inne pozycje mnie męczą i nie pozwalają się skupić.
    Zamiast tytułów, gatunek literacki:
    1 – horror;
    2 = romans;
    3 - poradnik
    4 – science fiction;
    5 – wiedza i życie;
    6 – Biblia;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, szóstka mnie zdziwiła!
      Ja głównie czytam w fotelu lub w łóżku:-)

      Usuń
    2. Zajrzyj na swoją pocztę...

      Usuń
    3. Zajrzałam, ale fajnie!

      Usuń
    4. A co mi tam. Zajrzyj jeszcze raz :D

      Usuń
  6. Mam dwa warianty czytania- w dzień na sofie w pozycji jak środkowa osoba w ostatnim rzędzie, wieczorem po prostu w łóżku, leżąc na wznak.
    Co do II części- za duży upał bym coś skojarzyła.Chwilami nie za bardzo wiem jak mam na imię;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie się, ja już obłażę ze skóry od ciągłego mycia się pod prysznicem...

      Usuń
  7. Lubię czytać na fotelu z nogami podwiniętymi - coś w stylu fotela nr 2 i 3.
    Jeśli chodzi o tytuły to:
    1. "Pochłaniacz"
    2. "Zanim się pojawiłeś"
    3. "Życie na pełnej petardzie "
    4. "Chaszcze"
    5. "Ostatni ślad"
    6. "Wrześniowy poranek"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także w fotelu:-)
      Intryguje mnie ten wrześniowy poranek...

      Usuń
  8. Wyłącznie leżąc, więc nie ma mnie na tych obrazkach:)) Próbowałem wymyślać, ale przyszły mi do głowy tytuły nie bardzo nadające się do publikowania w sieci:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No teraz to mnie dopiero zaciekawiłeś!

      Usuń
    2. Pomimo to w dalszym ciągu odmawiam uczestnictwa w konkursie:)))

      Usuń
    3. To nie konkurs, taka tam zabawa dla przetrwania upału...

      Usuń
  9. 1. rzecz o przetworach (chyba z truskawek) - np: Nastolatki gotują
    2. mały entomolog - poradnik
    3. "Obłęd" Krzysztonia
    4. ekstremalna ekologia - rzecz o rozmnażaniu roślin na nieprzyjaznym gruncie
    5. Ośmiornica - horror postczarnobylowy
    6. ustawa o rachunkowości (względnie rozporządzenia wraz z instrukcjami dotyczącymi VAT)

    a czytam bardziej leżąc niż siedząc, więc z obrazków nic nie wygarnę dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Punkt 6 to u mnie czytanie wszelkich prawniczych pism i instrukcji:-)

      Usuń
  10. Czytam głównie na leżąco ale też czasem na siedząco - tylko, że nogi zaplatam specyficznie, brak takiego obrazka.
    1. album sztuki skrajnie nowoczesnej
    2. J.Wiśniewski - Miłość oraz inne dysonanse
    3. O.Tokarczuk - Bieguni
    4. L.K.Talko - Dziecko dla odważnych
    5. J.Nesbo - Łowcy głów
    6. S.Collins trylogia Kosogłosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na leżąco gdy czytam, to od razu robię się senna.
      Dziękuję za ciekawe przykłady:-)

      Usuń
  11. Pierwsze zdjęcie po lewej, ale bez kota lub ostatnie po prawej - to ja czytająca książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, też mam podobny fotel, dobry nawet do spania:-)

      Usuń
  12. Ja czytam najczęściej przed snem, więc zwykle na leżąco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest mi obojętne w jakiej pozycji czytam, po prostu czytam zawsze kiedy mogę. Siedząc, leżąc, chodzac i stojąc. Na drugim obrazku lektura jest namiętny romans:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy trafię na ciekawą książkę, to czytam nawet w toalecie...

      Usuń
  14. Jak czytam, przeważnie leżąc na ziemi albo siedząc po turecku. Jak trzeba iść spać to światełko i pod kołderkę hahaha.
    Aa co do obrazków to sama chętnie bym wymyśliła jakieś tytuły :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie o wymyślanie chodzi, śmiało:-)

      Usuń
  15. Czytam na leżąco, nogi podkurczone.Wydaje mi się, że niżej to jednak horrory, kryminały i science fiction.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Zależy od scenerii wiele. Jak jestem w domu to zwykle siedzę na swoim fotelu ulubionym, na plaży to wiadomo leżak albo ręcznik, na działce też leżak, czasem też czytam przy biurku. :)

    Tak to właśnie u nas się zdarza, że dopiero jak się coś stanie jest masowe badanie sprawy i próby nie dopuszczenia do powtórki.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na plaży czy w parku nie mogę się skupić...

      Usuń
  17. Jestem straszną wiercipiętą więc ciągle zmieniam pozycje bo w każdej jest mi wygodnie ale tylko...przez chwilę:) a wszystko przez problemy z kręgosłupem.
    Moje propozycje:
    1. Przepis na ketchup (bardzo na czasie:));
    2. Atlas motyli;
    3. Poradnik młodego elektryka;
    4. Aloes leczniczy cud natury;
    5. Mit o Perseuszu;
    6. to ja czytająca np. Dziennik ustaw albo Kompendium dodatków do żywności;
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ostatnio też zmieniam pozycje, nie tylko przy czytaniu:-)
      Dzięki za ciekawe propozycje:-)

      Usuń
  18. Zdecydowanie żółty fotel, no czasami różowy.
    A tytuły.... to moje, wymyślone, wszak to zabawa
    1. Miłość do bólu
    2. A w brzuchu fruwają motyle
    3. Niech żyje zabawa
    4. Książka kucharska - zielenina na stole
    5. Czas rozumu
    6. Wybuch wulkanu

    Pozdrawiam wakacyjnie
    4.
    3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, ze p.6 też mi się najpierw skojarzył z wulkanem lub pożarem...

      Usuń
  19. Ja to chyba czytam we wszystkich możliwych pozycjach :) Lekarz co prawda - ze względu na moje schorzenie kręgosłupa - zalecał mi czytanie leżąc na brzuchu, ale akurat ta pozycja mi kompletnie nie odpowiada. Na fotelu jest najlepiej ;)
    Co do tytułów:
    1. Wiedźmin.
    2. Ostatnia spowiedź
    3. Bajki robotów
    4. Zioła leczą
    5. Marsjanin
    6. Gra o tron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na brzuchu to już wcale nie potrafię czytać, próbowałam kiedyś na plaży...
      Ciekawe tytuły:-)

      Usuń
  20. Czytam leżąc wygodnie, słucham audiobooków na chodząco. A co czytam? Łatwiej wymienić czego nie czytam: romansów itp. Harlequinów.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny pomysł :D

    Najczęściej czytam na łóżku leżąc na brzuchu. Jest to najlepsza pozycja dla mojego kręgosłupa. Na siedząco ciągle się kręcę, bo plecy mnie bolą.

    Mam pomysł na dwa ostatnie obrazki. Ten z ośmiornicą przypomina mi ogółem o morskich opowieściach, więc od razu pomyślałam o aktualnie czytanej książce "Boby Dick".
    Ognisty obrazek kojarzy mi się z trylogią Bereniki-Miszczuk "Ja Diablica" (powieść dla młodzieży, ale bardzo fajne).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na brzuchu nie lubię, a poza tym podobno taka pozycja jest niezbyt korzystna dla oczu...
      Moby Dick może być, a Diablicy nie znam, więc ufam Tobie:-)

      Usuń
  22. Ostatnio kupiłam sobie taką pufę w kształcie piłki, które układa się pod ciężarem ciała. Idealna do czytania:) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojepodrozeliterackie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja czytam głównie na siedząco (na leżąco niezbyt lubię) w różnych pozycjach, no może poza tymi z pierwszego i ostatniego rysunku.
    Nad tytułami muszę jeszcze trochę pomyśleć ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fotela nie mam więc pozycje te odpadają.Lubię siedzieć wygodnie ale częściej jednak układam się na kanapie ...i bardzo lubię zmieniać pozycje.Czytam i na stojąco ,czasami spacerując....żadna pozycja nie jest nie do przyjęcia.
    Jedynie 1 i 2 grafika nasunęła mi "Zabij mnie znów" Rachel Abbott i "Rozważna i romantyczna" Jane Austen....a co do reszty to nasuwają mi się albo poradniki dla elektryków lub o hodowli roślin a te na końcu to chyba nazwałabym takimi dla mnie "nie z tego świata"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko, coraz więcej propozycji prawdziwych i zmyślonych, jest w czym wybierać:-)

      Usuń
  25. Według mnie to będzie tak:
    1 - Coś z cyklu Kuba Rozpruwacz
    2 - "Zaklinacz koni"
    3 - "Teoria względności"
    4 - "Sekretne życie drzew"
    5 - podręcznik do matematyki
    6 - poradnik erotyczny

    O pozycje podczas czytania pytasz? Hmmm... chyba klasyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik erotyczny? No tak, wszak miłość rozpala do czerwoności:-)

      Usuń
  26. Gdybym miała fotel, to byłoby to ulubione miejsce, z nogami spuszczonymi na podłogę, bo wszelkie siady po turecku, niemożliwe do realizacji. Propozycji książkowych nie mam. Dziękuję natomiast za piękną kartkę, którą syn dziś wyjął ze skrzynki-cały miesiączek tam leżała. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam fotel, ale nogi opieram o podnóżek, żeby nie puchły:-)
      Pewnie kartka zapodziała się w czeluściach skrzynki:-) Ważne, że doszła!

      Usuń
  27. Jak mam dobrą książkę to właściwie wszędzie coś tam z niej jestem w stanie uszczknąć. :)

    Na szczęście dziś nie było tych planowanych upałów u mnie, jednak może być tak, że jutro to dopiero będzie tropik.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas także jeszcze znośnie w pogodzie, albo już się przyzwyczajamy...

      Usuń
  28. Witaj, Jotko.

    Czytam w każdej możliwej chwili, więc pozycja zależy od tego, gdzie jestem i jakie mam warunki dla kończyn i korpusu:)

    1.strzępki myśli
    2.sztuka latania
    3.twórczość radosna
    4.historie przebrzmiałe
    5.zapiski z bycia
    6.wspomnień czar
    ;)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propozycje tytułów oryginalne, zwłaszcza numery 1 i 6 :-)
      Dziękuję:-)

      Usuń
  29. Czytam zawsze i wszędzie, także na stojąco w kolejce do kasy w supermarkecie :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę jesteś żarłoczna, jeśli chodzi o literaturę :-)

      Usuń
  30. Moje czytanie, to łóżko przed snem :) Jakoś w ciągu dnia , chyba przez szydełkowanie nie mam możliwości, teraz latem częściej czytam na huśtawce w ogrodzie , wieczorem w łóżku mniej, żeby światłem nie przyciągać much i komarów. A co do tytułów, to moje pierwsze skojarzenie jest takie, że oni wszyscy szukają w książce telefonicznej dobrego fryzjera :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytam siedząc przy biurku. Mam super wygodny, ergonomiczny fotel ;)

    Co do tytułów:
    1. S. King
    2. D. Steel
    3. Instrukcja instalacji mebli z Ikei
    4. Maja w ogrodzie
    5. Vladimir Volkoff
    6. Płonący wieżowiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Numer 3 mi przypomniał, że podobną instrukcję dostał mój syn przy zakupie szafki i to wcale nie z Ikei:-) o ilości śrubek itp. nie wspomnę...

      Usuń
    2. Taaak, takie chwile są niezapomniane :)

      Usuń
    3. Zrobiłam nawet fotki na pamiątkę!

      Usuń
  32. Moja kreatywność w trakcie upałów jest niestety bliska zeru...:(

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytam wszędzie, gdzie się da, ale najbardziej to chyba lubię czytać w swoim łóżku. A upały tak się dają we znaki, że trudno myśleć i cokolwiek robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dziś chłodniej i trochę deszczowo, nawet wybraliśmy się do Poznania:-)

      Usuń
  34. Asiu super pomysł, ja lubię i siedząc i na kanapie:) A teraz tytuły: 1.Jak umarła Luiza 2.Czas nastolatka 3.Cyber przestrzeń 4.Zemsta natury 5. Nie unikniesz przeznaczenia 6. Z ostatniej chwili , Pięć minut do końca Świata:) buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawe propozycje, dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  36. 1. Zadna z tych pozycji - czytam leżąc 😊
    2.Nie mam wątpliwości, że wszystkie osoby prezentowane na obrazkach czytają stenogramy z posiedzeń sejmu,
    stenogramy autorstwa pisiakow 🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak może być, a do tego rwą włosy z głowy!

      Usuń