czwartek, 6 lutego 2020

Z pewnej ankiety...

Znajoma studentka poprosiła nas o wypełnienie ankiety potrzebnej jej do pracy naukowej.
Wielu z nas nie lubi ankiet, zwłaszcza obszernych, ale sama takich używam w pracy, więc jak nie pomóc innej osobie?

Ankieta dotyczyła aktualnych spraw społeczno-politycznych, na szczęście odpowiedzi nie zajęły dużo czasu, gdyż trzeba było w pierwszej części ustosunkować się do pewnych stwierdzeń, na ile odzwierciedlają nasze poglądy.

W drugiej części należało ocenić w liczbach jakie znaczenie mają dla nas niektóre wartości, a uporządkowano je alfabetycznie.

Jeśli jesteście zainteresowani, z czym przyszło nam się zmierzyć, to proszę bardzo, zgadzasz się lub nie z wypisanymi niżej zdaniami:

1. Dla dzieci z ubogich rodzin wykształcenie jest trudno osiągalne.
2. Kiepska opieka zdrowotna zależy głównie od władz i lekarzy.
3. Każdy z nas powinien udzielać się społecznie.
4. Polityków interesuje tylko władza i pieniądze.
5. Warto wydawać fundusze na ochronę dóbr kultury polskiej.
6. Mogę mieszkać wszędzie , nieważne w jakim kraju i wśród jakich ludzi, bylebym miał lepiej.
7. Hasło: Bóg, Honor, Ojczyzna jest dawno przestarzałe.
8. Znajomość polskiej historii nie ma w dzisiejszych czasach żadnego znaczenia.
9. Krytykowanie rządu i Kościoła jest nie na miejscu.
10. We współczesnym społeczeństwie nie powinno być bezdomnych i żebraków.

Druga część ankiety to nadanie znaczenia pewnym wartościom, jakimi kierujemy się w życiu. Zamieszczam w kolejności alfabetycznej i mocno okrojone, bo też było tego sporo (punktacja od 0-10, przy czym 0 to bez znaczenia dla ankietowanego:

Bóg
Dostatek
Elegancja
Honor
Ład rzeczy
Miłość
Niepodległość
Ojczyzna
Pokój
Radość życia
Sprawność
Szczerość
Uprzejmość
Wiedza
Zbawienie
Życzliwość

Jeżeli macie ochotę skomentować ankietę lub jej zawartość w komentarzach, to zapraszam :-)





113 komentarzy:

  1. Trudno komentować ankietę, jak nie zna się tematu pracy i tezy, którą chce autor udowodnić.
    Ciekawe wyniki można by otrzymać, gdyby zalecić ankietowanemu odpowiadanie nie w swoim imieniu, ale własnych obserwacji o innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat nie był podany, po prostu proszono o ustosunkowanie się do podanych tez.

      Usuń
    2. no właśnie... pewnie dziewczyna nic nie chciała udowodnić, tylko chciała się czegoś dowiedzieć...
      za to właściwym pytaniem jest: "a dla kogo ten wywiad?"... bo różnie bywa z tą anonimowością, czasem jakieś kłopoty mogą potem z tego być... takie czasy :D
      p.jzns :)

      Usuń
    3. Zakładam zaufanie do ludzi, zwłaszcza znajomych, być może to naiwne, ale trudno...

      Usuń
  2. Wczoraj zaliczyłam ankietę internetową -zdrowotną; obszerną niczym powieść, aby na końcu usłyszeć i tak co wiem od dawna; że mam udać się do lekarza :) ankieta nie uwzględnia faktu, że to graniczy z cudem.
    Zaś ta, którą Ty proponujesz musiałabym sobie najpierw tu wkleić a potem dopiero pod każdym punktem wpisać odpowiedź; plus taki, że jest dużo krótsza od tej którą wczoraj wypełniałam;
    tylko pytam; po co komu takie ankiety???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S bardzo spodobał mi się ten obrazek [mem];
      warunek - mąż musi być murarz;

      Usuń
    2. Moja była baaardzo długa, ale skróciłam, kto by to na blogu czytał?
      U nas poglądy na wiele spraw podobne, więc na razie mur niepotrzebny:-)

      Usuń
    3. Zaś ja mam męża murarza; urobił się chłop jak "wół" przy budowie domu, to już na mur w sypialni nie będzie miał siły, więc...
      spokojna moja rozczochrana :) cha...cha...mogę sobie po cichu politykować :)

      Usuń
    4. Taki fach to skarb w dzisiejszych czasach:-)

      Usuń
    5. Zaczynał od murarza ale stopień po stopniu, podnosząc kwalifikacje, wdrapał się nieco wyżej; jednak fach i doświadczenie pozostało; dzięki temu oszczędzam [ja i nasi synowie]na remontach :)

      Usuń
  3. Klik dobry:)
    Zabawiłam się w TAK i NIE, próbując odpowiedzieć, czy się zgadzam czy nie, jeśli chodzi o tych 10 zdań. Nie wiem, co by dały ankieterce moje odpowiedzi, ponieważ zdania tak skonstruowała, że musiałam odpowiedzieć na niektóre "TAK i NIE", a prawie na wszystkie „TAK, ale...” albo „NIE, ale...”
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie brakowało możliwości szerszej wypowiedzi, bo na niektóre pytania nie dało się jednoznacznie odpowiedzieć TAK lub NIE.
      Okazuje się, że dobra ankieta to nie taka prosta sprawa...

      Usuń
    2. Też tak uważam, że na część tych pytań nie dało się odpowiedzieć jednoznacznie tak lub nie. A jeśli się nie dało, a ktoś wybrał opcję z którą nie do końca się zgadzał, to wnioski z takiej ankiety będą nieprawdziwe.

      Usuń
    3. Moje odpowiedzi na pewno są nieprecyzyjne, ale to nie mój problem...

      Usuń
  4. Wypełniając taką ankietę reaguje się intuicyjnie. Moze czasami trzeba poddać i poprostu ją wypełnić. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła

    OdpowiedzUsuń
  5. W drugiej części ankiety - od końca idąc - bez namysłu "pomyślało mi się" natychmiast - Życzliwość, Uprzejmość, Radość Życia, Pokój, Miłość. Gdyby te cechy dominowały byłby raj na ziemi czego Tobie i sobie życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba uporządkowałam podobnie, a raj na ziemi? Czemu nie, jestem za!

      Usuń
  6. Nie przepadam za ankietami ale tę uzupełniłabym z łatwością.
    Serdeczności Jotko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, że przeraziłaby Cię jej długość...

      Usuń
  7. Po przeczytaniu miałam podobne odczucia jak alElla, co do drugiej części, to nie bardzo wiem czemu służyć miałaby taka punktacja, gdyż dla wierzącego najważniejsze będą pojęcia Bóg-Zbawienie, a dla ateisty wszystkie nie zahaczające o wiarę. POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może chodzi właśnie o przekrój społeczeństwa i przewagę pewnych poglądów nad innymi?
      Ludzie deklarują wiele rzeczy, a robią co innego...

      Usuń
  8. ja tam ankieterkom zwykle nie odmawiam, bo ja w ogóle kobietom rzadko odmawiam, ale ta skala 0 - 10 chyba mnie przerasta, zbyt upierdliwa jest...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, od 0 do 5 to już skala, a dlaczego aż 10? Nie mam pojęcia...

      Usuń
    2. exactly... tu chodzi o czysto techniczne kwestie... są punkty, gdzie ludzie mają jasność, czy postawić "0" czy "10", ale w innych raz postawią "2", a następnego dnia "4", a to powoduje obniżenie wartości naukowej takiego badania... tak, 0 - 5, a jeszcze lepiej 0 - 4, bo jest środek skali, to już ma sens, wtedy można taką ankietę potraktować poważniej...

      Usuń
    3. No bo jak uściślić różnicę między 2 a 3 lub między 6 a 7?

      Usuń
  9. Widzę, że odważnych brak ;)
    Pierwsza część:
    Tak: 5; 6; 7; 8;
    Nie: 3; 9;
    Nie jestem pewien: 1; 2; 4;
    10 – jestem bezdomny i jest mi z tym dobrze, żebrakiem nie jestem i byłoby mi z tym niedobrze.

    Druga część:
    Te bez znaczenie: Bóg; Nieodległość; Ojczyzna; Zbawienie;
    Te z największą oceną: Pokój; Miłość; Radość życia; Wiedza; Życzliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:-)
      Bóg, Honor, Ojczyzna - dla wielu już znaczy zupełnie co innego...

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Napisałam na temat merytoryczności ankiety, ale uznałam, że nie będę się wymądrzać:)
    Pytania z tych, na które na ogół nie udzielam odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wymądrzanie, raczej dzielenie się wiedzą, nikt nie zna się na wszystkim.
      Studentce tę ankietę ktoś podsunął, bo autorem był pewnie jej opiekun.

      Usuń
    2. Jeżeli autorem był jej opiekun to... rany boskie. Ten kawałek mi wystarczył, by powiedzieć- bubel ankietowy. Sorry, prowadziłam przedmiot metody badań pedagogicznych:)Mam nadzieję, ze one tego nie wykorzysta w pracy, ponieważ recenzenci mogą nie przepuścić. Chociaż kto wie? Teraz wszystko jest możliwe.

      Usuń
    3. W każdym razie podpisany był mężczyzna.
      Ankieta wydała mi się dziwna, ale specjalistą nie jestem.

      Usuń
  12. Nie przepadam za ankietami.... nie lubię ich uzupełniać i wydaje mi sie ze ludzie wypełniają tak na "czuja"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy wolą zaznaczać gotowe odpowiedzi, niż wpisywać własne...

      Usuń
  13. Ja jestem wychowana na harcerskich wartościach, więc dla mnie Bóg, Honor, Ojczyzna wciąż ma znaczenie. Choć pewnie nie dla wszystkich już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może raczej dzisiaj wiele osób inaczej interpretuje znaczenia...

      Usuń
  14. Nie przepadam za ankietami. Ludzie czasem odpowiadają sugerując się poprawnymi odpowiedziami niż tym co sami czują czy uważają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa i tak i to zależy też od tematu oraz osoby pytającej.

      Usuń
  15. Ankiety są to etykiety do przyklejenia...Życzliwość jest na końcu, a jakże pożądana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzliwość pożądana w każdym aspekcie życia.

      Usuń
  16. Mimo, że harcerką nie byłam, to Bóg, Honor, Ojczyzna są najwyższymi wartościami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz:-)

      Usuń
    2. Usunęłam pomyłkowo poprzedni komentarz, bo wprowadziłam korektę. "dla mnie"

      Moja uczelnia SGH 9dawna SGPis nauczyła mnie , że nieważne, kto przeprowadza ankietę, ale kto będzie ją przetwarzał. Pewna Dyrektor Ośrodka Badań Publicznych też podawała wyniki sondaży, które "gloryfikowały" określone poglądy polityczne, co pozwoliło jej osiągnąć najwyższe stanowiska w polityce z tej określonej partii. Nie ważne jak kto głosuje, ale kto głosy liczy.
      Dlatego żadnych ankiet społeczno- politycznych nie wypełniam. A ta moja krótka deklaracja, to wyjątek.

      Usuń
    3. Rozumiem, każdy ma swoje powody i trzeba to uszanować...

      Usuń
    4. Myślę, że muru przede mną nie wybudujesz, mam taką nadzieję... :)

      Usuń
    5. Nawet nie wiem z czego zaprawę do łączenia cegieł się robi ;-)

      Usuń
    6. A ja wiem, jestem żoną inżyniera budowlanego, architekta, ale nie powiem Ci, żebyś z tej wiedzy nie zrobiła użytku przeciwko mnie :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    7. I ja puszczam oko, nie po to piszę tutaj to i owo by stawiać komuś mury, chyba że hejtowi:-)

      Usuń
  18. teraz kiedy słowa ważne tracą lub zmieniają znaczenie w zależności, kto ich używa,wyniki ankiety też są ambiwalentne:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga, każdy pod znaczeniami słów może rozumieć co innego.

      Usuń
  19. Z punktem 2 zgadzam się w całej rozciągłości i z 4 rzecz jasna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do drugiego mam wątpliwości, bo znam wielu świetnych lekarzy...

      Usuń
  20. Zależy co dziewuszka chciała udowodnić. Pod to pisała pytania. Mnie też podobał się najbardziej obrazek :) Swoją drogą, pan musi mieć kochankę jednak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast muru można dać donice z kaktusami ;-)

      Usuń
  21. Ja Boga bym do ankiety nie mieszała. A jeśli chodzi o pierwszą część to punkt 1 tak
    4 tak
    5 tak
    punkt 9 Zarówno rzeczowa krytyka jak i budująca pochwała potrzebne
    są wszystkim, więc rządowi i Kościołowi także.
    10 tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do p.9, prawdziwa cnota krytyk się nie boi...

      Usuń
  22. Obrazek fajny, ale ankieta zupełnie nieprofesjonalnie skonstruowana, zwłaszcza I część.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakie wyniki z niej wyjdą, może to próbna jakaś?

      Usuń
  23. Często zdarza mi się wypełniać ankiety, na prośbę różnych studentów i nawet lubię to robić. Ta jakaś jest inna i nie bardzo wiem, jak się do niej odnieść. Ale widać taka była potrzeba chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zagłębiałam się w takie szczegóły, bardziej chodziło o pomoc córce znajomego:-)

      Usuń
  24. Kiedyś z nudów uzupełniałam ankiety. Lubiłam, ta jednak jest dosyć dziwnie skonstruowana. Obrazek za to wymiata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre obrazki dobrze oddają to, co myślimy...

      Usuń
  25. Definitywnie uważam, że we współczesnym społeczeństwie nie powinno być ludzi bezdomnych. Co do wartości mam mieszane uczucia bo wiele z nich straciło swoje znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie, jeśli ktoś mówi, że wyznaje w życiu wartości, to wypada zapytać jakie?

      Usuń
  26. Próbowałam odpowiedzieć na kilka pytań, ale nie na wszystkie umiałabym odpowiedzieć tylko 'tak' lub 'nie'. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Obrazek rewelacyjny!!!!!
    A ankieta - taka trochę pogmatwana.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. 1. Dla dzieci z ubogich rodzin wykształcenie jest trudno osiągalne.-Tak
    2. Kiepska opieka zdrowotna zależy głównie od władz i lekarzy-bardziej od władzy
    3. Każdy z nas powinien udzielać się społecznie-Raczej nie
    4. Polityków interesuje tylko władza i pieniądze-Tak
    5. Warto wydawać fundusze na ochronę dóbr kultury polskiej-Tak
    6. Mogę mieszkać wszędzie , nieważne w jakim kraju i wśród jakich ludzi, bylebym miał lepiej-Nie,nie chciałabym. Tu jest mój dom,pomimo wszystko
    7. Hasło: Bóg, Honor, Ojczyzna jest dawno przestarzałe-Honor,Ojczyzna.Boga zostawiłabym w spokoju
    8. Znajomość polskiej historii nie ma w dzisiejszych czasach żadnego znaczenia-Powinno mieć znaczenie.Tylko nie powinno się historii naginać do potrzeb ludzi,którzy aktualnie są u władzy
    9. Krytykowanie rządu i Kościoła jest nie na miejscu-każda merytoryczna krytyka jest wskazana
    10. We współczesnym społeczeństwie nie powinno być bezdomnych i żebraków-nie powinno być,ale zawsze będą .Z różnych przyczyn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za tak obszerny komentarz.
      Dodam tylko, że dzieci bogatych rodziców nie zawsze wykorzystują swoją szanse, jeśli chodzi o zdobywanie wykształcenia i tu też nie ma sprawiedliwości...

      Usuń
  29. Kiedyś hasło Bóg Honor i Ojczyzna było jak amen w pacierzu. Dziś najczęściej pozostało tylko amen... Szkoda bo to piękne hasło. dla mnie piękne... pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hasło piękne, tylko co zrobili z nim ludzie, politycy zwłaszcza?

      Usuń
  30. Wszystko uważnie przeczytałam, przemyślałam. Dziękuję. Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Biorąc pod uwagę to, co wiem o metodologii badań, to skala 0-10 za duża, i w dodatku nieparzysta, co pozwala na neutralność - ja się staram tego unikać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ankieta dość meczącą zresztą, za duża ilość pytań i niektóre powielane na różne sposoby...

      Usuń
  32. Mam alergię na ankiety...;o)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzień dobry Jotko,
    przeważnie trafiają mi się takie ankiety, kiedy nie mam głowy i za dużo czasu na zagłębianie się w ich treść. Ta niestety przychodzi też w bardzo zajętym momencie.
    A każdy punkt wymagałby ode mnie obszernej odpowiedzi na kilka zdań.
    Odniosę się więc tylko do tego stwierdzenia:
    "Mogę mieszkać wszędzie , nieważne w jakim kraju i wśród jakich ludzi, bylebym miał lepiej."
    Kiedyś myślałam, że zawsze będę mieszkać w Polsce, bo to mój kraj i tam czuję, że jestem u siebie.
    Po kilku latach życia w Niemczech, po kilkunastu latach, spędzanych też w dużej części tutaj stwierdzam, że ważny jednak jest poziom życia i traktowanie człowieka przez system, innych ludzi i ogólnie życiowe ułatwienia bądź utrudnienia.
    Jeśli kiedyś znów wypadnie mi żyć w Polsce, to postaram się i tam pracować i dobrze żyć, ale póki co odpowiada mi to życie, które teraz prowadzę za granicą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cenny głos, wiele razy się nad tym zastanawiałam, nawet bez ankiety, dziękuję:-)

      Usuń
  34. Nie przepadam za ankietami i wypełniam je tylko, gdy uznaję, że powinnam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie wiem czy powinnam, ale uległam prośbie:-)

      Usuń
  35. Ankieta trochę dziwna, ale skoro miała pomóc dziewczynie w jakiejś pracy .... i tak jest na pewno anonimowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnych danych nie chcieli, więc anonimowa...

      Usuń
  36. 1. Zgadzam się.
    2. Pół na pół. Na pewno zależy od ludzi i finansów na nią przeznaczanych. W każdej organizacji jest coś do ulepszenia, poprawiania i od ludzi pracujących tam wiele zależy, ale jak rządzący sobie wymyślą skretyniałe przepisy lub jak nie ma kasy to co mają zrobić?
    3. Nie zgadzam się. Niektórzy zwyczajnie nie lubią przebywać wśród ludzi, lepiej czują się sami w swoim towarzystwie. Zresztą, nie każdy ma altruistyczne predyspozycje i czemu ma coś robić za darmo, skoro kasa jednak się dzisiaj liczy, bo trzeba za coś żyć.
    4. Na pewno, zgadzam się, ale czy można aż tak uogólniać?
    5. Zgadzam się
    6. Nie zgadzam się. Jestem Polką, Polska jest naprawdę ładnym krajem, ma niesamowitą historię, a że jest jak jest, no to zawsze można coś zmienić, o ile pojawiają się ludzie, którzy będą chcieli i mogli coś zmienić.
    7. Czy ja wiem? Niekoniecznie.
    8. Nie zgadzam. Historia jest ważna! Nieważne, że ktoś jej nie lubi, każdy powinien znać i na pewno nie powinno się okrajać godzin lekcji historii, matma można okroić, bo i tak ją mało osób rozumie i niewiele się z niej przydaje w życiu codziennym.
    9. Nieprawda. Potem robią, co chcą, bo nikt o tym nie mówi i czują się bezkarni. Akurat wczoraj na ten temat rozmawiałam z kimś.
    10. Zgadzam się. Naprawdę nie powinno, powinno się pomagać takim ludziom. No chyba, że ktoś chce tak żyć sam z siebie, to proszę bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, bardzo ciekawe i wyczerpujące odpowiedzi:-)

      Usuń
  37. Cóż, ankiet nie trawię i to tak delikatnie powiedziawszy. Taka ankieta jest na chwilę, bo tylko krowa nie zmienia poglądów... a może nawet ona zmienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też prawda, może za jakiś czas odpowiadałabym inaczej, kto wie?

      Usuń
    2. Ankiety dla mnie są takie kategoryczne... a człowiek przecież myślący bywa :) uściski

      Usuń
  38. Dziś zostawiam tylko pozdrowienia i podziękowanie za pamięć 🧡🌷🙋

    OdpowiedzUsuń
  39. Z takich ankiet możemy wiele wywnioskować :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawe jak wyniki ankiet wpłyną na rzeczywistość. Bo zbadanie problemu jakiegoś to dopiero początek do jego nazwania i rozwiązania. Ogólnie od czasu do czasu ankiety mogę wypełniać.

    To chyba dobrze, bo można dostosować sposób leczenia bardziej indywidualnie do pacjenta.

    Ja to zwykle pod koniec pracy dopiero odpoczywam na poważnie, tak z pół godziny mi zostaje po wypełnieniu wszystkich obowiązków. Ale nie narzekam.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że w ogóle jakaś służba zdrowia funkcjonuje.
      Trzymam kciuki, by w pracy zapewnili Ci także rozwój i awans:-)

      Usuń
  41. Witaj, Jotko.

    Spóźniona, z internetem w kratkę, ale - jestem:)
    Właściwie każdy punkt prezentowanej przez Ciebie ankiety mógłby być tytułem oddzielnej opowieści:)
    Nie zionę na ankiety, ponieważ jest to jeden ze sposobów na tworzenie statystyk, a na tych opiera się dziś niemal wszystko:)
    Rzeczywiście, nieco irytująca jest ograniczona ilość możliwości, które ankietujący daje, ale - taka to forma badań.
    Osobiście przestaję udzielać odpowiedzi, gdy po zapewnieniu, że ankieta jest anonimowa, ktoś zagaja o dane, które uważam za zbędne (na przykład adres, albo nazwę uczelni:))
    A jeśli chodzi o obrazek, to czy (nomen-omen) nie jest znamienne, że to on ten "murek wroga klasowego" stawia;)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile razy skusiłam się na ankietę internetową, ale na końcu własnie trzeba było podać to i owo, więc zakończyłam...

      Usuń
  42. Nie zgadzam się z 7, 8 i 9 i z pierwszą częścią 6. Ogólnie ankiet nie lubię. Jak nie raz dzwonią, to odmawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Telefonicznych tym bardziej nie lubię, zwłaszcza gdy nie w porę dzwonią.

      Usuń
  43. Ogólnie to chciałabym żeby ludzie byli sobie życzliwi, żeby żyli radością życia i w dostatku z nieograniczającym nikogo dostępem do kształcenia się. Ale nie wydaje się, żeby pomysłodawcy ankiety o to chodziło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale napisałaś pięknie, jak dla mnie adekwatnie, a pomysłodawcy? kto ich tam wie...

      Usuń
  44. Bardzo fajna i króciutka ankieta, którą z chęcią uzupełnię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, krótka nie była...zamieściłam tylko fragmenty:-(

      Usuń
  45. Nie wiem czemu lecz mam wrażenie, że to ankieta dla jaśnie nam panujących... Niektóre pytania są oczywistością na tak, inne wydają się sprawdzać nasze poglądy i postawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w każdym razie większość komentujących ma dziwne odczucia...

      Usuń
  46. Witaj
    Dzisiejszy wiatr przywiał mnie do Ciebie.I dobrze, bo jak zawsze coś ciekawego można u Ciebie przeczytać. Ankiet nie lubię wypełniać. Ale jak najbardziej interesują mnie zawsze wyniki o wszelkie statystyki. Zawsze mnie fascynowały wszelkie analizy. Cóż, odzywa się wykształcenie.
    Mam nadzieję, że nie dajesz się zdmuchnąć wiatrowi?
    Pozdrawiam jego szumem za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie jest źle z tym wiatrem, o ile na dodatek nie pada...

      Usuń