środa, 22 maja 2019

Dziwny to kraj...

Całe życie średnio interesowałam się polityką, nawet teraz znawcą nie jestem.
Nie należę do żadnej partii, związku, stowarzyszenia, bo lubię chodzić własnymi drogami.
Oglądam, czytam i słucham, co dzieje się w kraju w rożnych środowiskach.
Wnioski, które wyciągam bywają pewnie naiwne, może z powodu tego, że nie we wszystkich widzę wrogów, nieuków, ludzi złej woli.

Wybaczcie więc, że zamieszczam spis moich subiektywnych spostrzeżeń, tak dla oczyszczenia duszy i głowy, bo już coraz mniej w niej się mieści.
Może ktoś dopisze jakieś swoje refleksje, o tym co go szokuje, zasmuca, denerwuje...

Dziwny to kraj, w którym....

1. tęcza nie zachwyca kolorami a słowo KONSTYTUCJA stało się wysoce podejrzane
2. kopanie kobiet na ulicy jest TYLKO wyrazem niezadowolenia niektórych mężczyzn
3. rozwinięte nadmiernie dzieci prowokują niewinnych księży do grzechu
4. neofaszystów nazywa się prawdziwymi patriotami, a obchody urodzin Hitlera są incydentalnym aktem młodocianych
5. opozycji wyłącza się mikrofony w Sejmie, podczas gdy SWOI mogą przemawiać do woli i bez żadnego trybu
6. ministrowi nie starcza na życie, a bezdomni podarowują księżom drogie auta
7. kobiety protestujące z czarnymi parasolkami nazywa się ladacznicami, a protest z białymi różami jest zagrożeniem dla władzy
8. Flaga UE to zwykła szmata dla niektórych, ale tylko czasami
9. przeciwnicy władzy nazywani są gorszym sortem i nie należą do tego samego narodu
10. grzmi się przeciw aborcji oraz w obronie życia za wszelką cenę, a chorych, kalekich i samotnych staruszków pozostawia na łaskę losu
11. ściganie zjawisk patologicznych w kościele nazywa się występowaniem przeciw religii
12. hierarchowie kościelni modlą się za sprawców , a nie za ofiary pedofili
13. strajkujący teoretycznie mają rację, ale strajkować nie powinni, bo to nieetyczne
14. cały rząd spotyka się na imieninach u ojca dyrektora, ale żyjemy podobno w państwie świeckim
15. przebacza się najgorszym bandytom, a rozwodnikom i homoseksualistom zamyka się drzwi świątyń
16. ofiary gwałtu czy przemocy domowej traktowane są gorzej, niż sprawcy tych czynów
17. śledztwo w sprawie wieszania portretów polityków na szubienicy trwa dwa lata, a autorkę kontrowersyjnych plakatów wywleka się już następnego dnia w kajdankach
18. pewna komisja pracuje za pieniądze podatników lat kilka, ale nikt nie wie, co robi i kto w niej zasiada
19. jednemu z polityków opozycji zarzuca się ucieczkę swego czasu do Brukseli, gdy teraz ucieka niemal cały rząd
20. pensjonariusze zakładów karnych mają lepsze warunki, niż pensjonariusze domów opieki dla osób starych i chorych
21. wsadza się ludzi do więzienia na 20 lat, by nagle powiedzieć – sorry, pomyliliśmy się.
22. nowe przepisy działają wstecz, zaskakując osoby nimi objęte
23. trudno dostać się do lekarza, mimo że pacjent opłaca składki na służbę zdrowia
24. władza zapewnia , że prawo jest równe dla wszystkich, gdy wszyscy widzą, że jest inaczej
25. pracując dwa tygodnie w spółce skarbu państwa można zarobić więcej, niż ja zdołam przez całe życie
26. nauczyciel ma często po kilka fakultetów, ale posłem może być każdy
27. pomoc finansową dla dzieci dostają nawet ludzie bogaci, a samotne matki muszą pracować na kilku etatach
28. poseł opozycji jest karany dotkliwie za niewłaściwe zachowanie, gdy inna posłanka z partii rządzącej jest tłumaczona za swoje ekscesy temperamentem i spontanicznością wypowiedzi
29. ludzie u władzy zaczynają tworzyć nową historię kraju i narodu według koncepcji swego przywódcy
30. rzuca się oskarżenia na prawo i lewo bez dowiedzenia winy i ukarania winnych
31. określenia MY - ONI nabrały zupełnie nowego znaczenia
32. były komunistyczny prokurator przewodzi komisji sprawiedliwości w sejmie
33. mimo wspólnych spraw, coraz więcej nas dzieli, a coraz mniej łączy...
34. powołuje się komisje śledcze tam , gdzie łatwo i szybko można sprawdzić wiele rzeczy...
35. emeryt pracujący uczciwie niemal przez 40 lat musi wybierać między lekami a ubraniem, bo na wszystko nie starczy...
36. ważne ustawy pisze sie na kolanie i zatwierdza w nocy, by później dopisywać do nich dziesiątki poprawek
37. urzędnicy państwowi nie odpowiadają za błędy wynikające z ignorancji, lenistwa czy złej woli

Trochę tego sporo, nie uważacie?


A może to wcale nie dziwne , może zawsze tak było, tylko różne tragiczne zdarzenia w naszej historii przyćmiły większość przywar, a uwypukliły inne cechy?

110 komentarzy:

  1. Te Twoje subiektywne sposprzeżenia są także moimi... więc już wiesz wszystko.
    Mnie już naprawdę ręce opadły.
    Staram się nie zwariować więc wącham i podlewam kwiatki, słucham i obserwuję ptaki i patrzę w niebo.
    Musimy wytrzymać... chyba że zwariujemy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z patrzeniem w niebo muszę ostrożnie, bo kręgi szyjne ledwo zipią...

      Usuń
  2. Chciałam napisać ; mam tak samo jak Ty;lecz dotyczy to tylko tego jednego zdania;
    "Nie należę do żadnej partii, związku, stowarzyszenia, bo lubię chodzić własnymi drogami."
    gdyż po przeczytaniu Twoich spostrzeżeń i "TEZY" zmieniam zdanie; według mnie są to subiektywne odczucia; każdy ma prawo postrzegać politykę wedle swego punktu widzenia, a widać mój punkt widzenia znajduje się w innej części/miejscu kraju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie tylko o polityce...poza tym napisałam, że subiektywnie:-)

      Usuń
  3. Smutny to kraj, w którym jego mieszkańcy sami skaczą sobie do gardeł tylko dlatego, że różnią ich poglądy, dla których gotowi są niszczyć innych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i nie dojdziesz początku ani przyczyny...

      Usuń
    2. A ja kto widać przy stole.... kiedy w rodzinie poruszany jest temat polityki ludzie gotowi pożreć się i to nawet w święta :(

      Usuń
  4. Z daleka widać inaczej. Część Twoich spostrzeżeń dotyczy wielu krajów, a niektóre prawdopodobnie wszystkich.
    A wiesz, że niektórzy nasi posłowie są posłami zawodowymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od urodzenia mieszkam w Polsce, więc nie mam skali porównawczej.

      Usuń
  5. dobrze, że potrafisz się dziwić i dostrzegasz wypaczenia. są tacy, dla których taka sytuacja jest naturalna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno dziwić się trzeba do końca życia, inaczej to obojętność.

      Usuń
  6. Przychodzę z pozdrowieniami, a politykę zostawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja próbuję, ale ona jest wszędzie, nawet w przychodni...

      Usuń
  7. Ja to nazywam Disneyland - kraina marzeń i cudów ;) To nic nie zmienia, ale przynajmniej jest śmieszniej.
    Ale podziwiam za tę wyliczankę, bo wbrew pozorom, wcale nie jest subiektywna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba sprawa spojrzenia na podobne tematy i środowisko, w jakim żyjemy.

      Usuń
  8. No cóż... Można takie wyliczanki mnożyć w nieskończoność za takiego, czy innego rządu, w takim czy innym kraju nawet. Mógłbym już w pierwszym punkcie zauważyć w kontrze niejako, że dziwny to kraj, w którym ludzie mylą nagminnie logotyp LGBT z tęczą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy widzą to, co chcą widzieć, zabijesz, a nie wytłumaczysz...

      Usuń
  9. Z zainteresowaniem przeczytałam wszystkie punkty i wiem, kogo one dotyczą, bo w przeciwieństwie do wielu Polaków bardzo interesuje mnie polityka.
    Może dopisałabym jeszcze jeden punkt: "Dlaczego tak mało Polaków chodzi na wybory".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo wolą stać z boku lub nie mają wiary w sprawczość wyborów.

      Usuń
    2. Według mnie, nie jest to żadne tłumaczenie.
      Może gdybyśmy w 90 procentach szli do wyborów, byłoby wszystko inaczej.

      Usuń
  10. dziwny kraj, w którym ludzie w więzieniach jedzą lepiej niż dzieci w szkole. Dziwny świat, w którym odsiadujący wyroki mogą liczyć na stosowanie się do swoich próśb o wykluczenie pewnych składników z menu, a w szpitalu diety eliminacyjne wyglądają...fatalnie. Dziwny kraj, w którym policjanci tną konfetti i jeżdżą rozsypującymi się samochodami. Dziwny kraj, w którym interweniujący policjant prawie jest godzony nożem, bo obok stojący nie reagują...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne, choć smutne przykłady, dziękuję za uzupełnienie listy:-)

      Usuń
  11. Dziwny to kraj, który wykosztowuje się na utrzymywanie sejmu, senatu, rządu i prezydenta, gdy całą pracę odwala jeden człowiek za skromną poselską pensję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ochroniarzy ma jak król...

      Usuń
    2. O taki skarb trzeba dbać. Jeszcze go gotowa opozycja podprowadzić :)

      Usuń
    3. Takiego skarbu nie wzięłabym z dopłatą nawet...

      Usuń
  12. Podzielam Twoje spostrzeżenia i te zamieszczone w komentarzach ... unikam już medialnych doniesień bo moja tolerancja na głupotę wyczerpała się ... bo mam wrażenie ,że albo to ja popadam w schizofrenię albo mieszkam w kraju ogarniętym epidemią tej choroby .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami z rana, ogladając wiadomości przy śniadaniu przecieram oczy ze zdumienia...

      Usuń
  13. No niestety jest tak jak napisałaś. I wiesz, ja już drugi rok żyję w wielkim zadziwieniu, że wystarczy przejechać ok 700 km w odpowiednim kierunku by było wszystko inaczej.
    Nie padam tu z wrażenia na twarz, nie apoteozują, może nie wszystko mnie zachwyca ale nie wprawia w permanentne drgawki z oburzenia lub zgorszenia i poczucia zagrożenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlatego, już trzy lata bez telewizora jestem. Przekroczyło to wszystko moje pojmowanie, zgodę i tolerancję. Świata nie zmienię, zmieniam tylko mój własny. Może "efekt setnej małpy" zadziała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane, zmieniajmy swój własny, byle nikt nie przeszkadzał:-)

      Usuń
  15. Podpisuję się pod każdym Twoim stwierdzeniem. Robi się coraz dziwniej i gdy wydaję się, że gorzej być nie może, zaraz okazuje się, że owszem, może. Głupota zalewa kraj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Studnia bez dna, ale może się jednak odbijemy?

      Usuń
    2. Dziwny to kraj, w którym studnia, przepaść, szambo i bagno są bez dna.
      Jak więc się odbić?

      Usuń
    3. Może od bocznych ścianek?

      Usuń
  16. Rzeczywiście te wszystkie wymienione zachowania świadczą o tym, że źle się u nas dzieje. Pytanie, co można z tym zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  17. GRAŻYNA KOWALIK22 maj 2019, 14:44:00

    Z uwagą przeczytałam Twoje refleksje,trudno mi się z niektórymi nie zgodzić.
    Czasami ktoś twierdzi ,że " w ciekawych czasach żyjemy" a ja wtedy myślę ,że może lepiej byłoby w mniej ciekawych a bardziej "normalnych".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak mawiały to nasze babcie i nam przyszło na to samo, a też wolałabym w normalnych.

      Usuń
  18. Poprę głos innej Anny, juz zapisany wyżej - dlaczego tak mało nas chodzi na wybory. I korci mnie zadanie pytania Aisab, ale...po co.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto pyta, nie błądzi, ale może się zdziwić...

      Usuń
  19. Znawczynią polityki, podobnie jak Ty, nie jestem. Stronię od niej jak mogę, a interesuję się na tyle by wiedzieć co w trawie piszczy bo niewiedza szkodzi. Właśnie niedawno zgodnie z Ciccino stwierdziliśmy, że oto został osiagnięty punkt, w którym nic już nas nie zdziwi. I życzymy sobie by tak pozostało bo strach pomyśleć co by to mogło być.
    Milego popołudnia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już kiedyś myślałam, że ten punkt osiągnięto, a ciągle jest przesuwany.

      Usuń
  20. Dziwny to kraj, w którym władzę absolutną ma szeregowy poseł.
    Dziwny to kraj, w którym kawaler układa życie rodzinom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a nawet cen w sklepach nie zna i gotówki nie nosi, podobno...

      Usuń
  21. Witaj, Jotko.

    "Tango na jeden głos, orkiestrę i jeszcze jeden głos" G. Tomczaka sobie przypomniałam:

    https://www.youtube.com/watch?v=v5pyt7xGu5A

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie posłuchałam, zapomniałam o tej piosence...

      Usuń
  22. Dziękuję za tę notkę. Mam nadzieję, że nie będziesz miała nic przeciwko temu, żebym na swoim blogu podała adres Twojego bloga? Oczywiście czekam na pozwolenie i bez Twojej zgody nie podejmę żadnej inicjatywy. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. punkt 15 o tym że krzywo się patrzy na rozwodników i homoseksualustów mimo że np. nigdy nie skrzywdzili nikogo świadomie, a wybacza się i rozgrzesza zboczeńców, morderców, złodziei, bandytów i gwałcicieli to jest to dla mnie zagadka i szczerze - ciężko mi się z tym zgodzić. Dlaczego ktoś kto ma rozwód bo mu się nie udało bo popełnił błąd płaci w kościele tak dużą cenę? Ktoś wie?
    Punkt 23 czyli służba zdrowia i np porodówki to następny temat mega kosmos i po prostu bagno.
    pozdrawiam Jotko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet chyba ostatnio papież zrobił się bardziej tolerancyjny. Niestety, nasi hierarchowie nie słuchają Franciszka.

      Usuń
  24. Wyczerpałaś prawie wszystkie punkty i trudno coś dodać. Może to, że wynik 1:27 nazywa się zwycięstwem.

    OdpowiedzUsuń
  25. To prawda w dziwnym kraju, świecie żyjemy.
    Aż strach pomyśleć, co będzie później.
    Jak mówią 'gorzej być już nie może' ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są tacy, co mówią, że zawsze może być gorzej...

      Usuń
  26. Przepraszam Jotko, ale czasem rzygać się chce!

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałem też dosypać trochę "dziwności", ale nie mogłem wybrać, tyle tego się nazbierało. Ja już trochę zaczynam się przyzwyczajać, że w tym kraju, gdzie ch... d... i kamienie, to czarne jest białe, a białe jest czarne, a wtedy jak "OSRAM i wszystko jest jasne".

    OdpowiedzUsuń
  28. jakaś Ty skrupulatna, rachunek sumienia na karteczce. Żyjemy już trochę i nadal się dziwimy,a wyobraźnia władzy jest nieograniczona. Może być jeszcze dziwniej, niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spisywałam to wszystko stopniowo... faktycznie, wyobraźnia władzy jest szeroka.

      Usuń
  29. O kurczę, niby nie znasz się na polityce a po mistrzowsku ubrałaś w słowa sytuację z ostatniego czasu! Bardzo podobają mi się te punkty i podpisuje się pod tym!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu codzienne obserwacje i refleksje, rozmowy, dyskusje...

      Usuń
  30. Ale Ci się tego uzbierało, Jotko!
    Wszystko trafia w sedno. Co do nazywania UE szmatą to niektórzy po prostu nie wiedzą, co mówią. Tak naprawdę, gdyby nie wstąpienie Polski do Unii to uważam, że nie byłaby tak rozwinięta jak jest dzisiaj, bo jednak finansowane przez UE pojawia się niemal przy każdej inwestycji, np. przy zabytkach, przy drogach itd. Przechodząc dalej, no to ,,najlepiej" zwalić wszystko na ofiarę, sama sobie winna, najlepiej rządzić kimś i nie nie patrzeć na siebie. Mi się bardzo nie podoba traktowanie współczesnych kobiet w taki sposób, jak traktowano je w średniowieczu. Średniowiecze się skończyło, a niektórzy się zachowują, jakby o tym zapomnieli, no więc trzeba im przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym władza uderza do głowy, od dyrektora poprzez posła do biskupa...

      Usuń
  31. Gdzie prezydent podlega i tłumaczy się zwykłemu posłowi, który oprócz bycia szefem partii jest nikim.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dla mnie najdziwniejsze jest to, że tak łatwo dajemy się podzielić. Byle sprawa, a już skaczemy sobie do gardeł, zamiast wysłuchać i postarać się zrozumieć... Polityka się zmienia, dziś tak, jutro inaczej, a ludźmi jesteśmy przez całe życie. Przynajmniej powinniśmy być... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie powiedziane, ludźmi powinniśmy być zawsze:-)

      Usuń
  33. Poza ułańską fantazją, to my kochamy komplikować rzeczy proste...;o) Pięknie to uporządkowałaś...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ta ułańska fantazja nie wychodzi nam na dobre.
      Dziękuję...

      Usuń
  34. Widzisz... też się specjalnie polityką nie interesuję ale to się widzi. Ciężko ogarnąć co się w tym kraju dzieje. Jedyne co możemy zrobić to pójść na wybory tylko mam obawy że każdy kto się do władzy dostanie będzie myślał tylko o własnym siedzeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważam, każdy obiecuje, a potem robi swoje...

      Usuń
  35. Możliwe, że już tak było, ale dopiero teraz mamy media i szary obywatel z łatwością może się publicznie wypowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i tak być, wszak różne rzeczy w historii się zdarzały.

      Usuń
  36. Mnie się wydaje subiektywnie, że każdy kraj ma swoje kłopoty,
    ale to co napisałaś powyżej dotyczy też i całego świata,
    tylko w niektórych krajach pewne punkty są mocniej akcentowane,
    a inne mniej.
    U nas jeszcze posłowie się nie biją, ostatnio bodajże w Singapurze się pobili,
    nie jest źle :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie tylko w Singapurze, oby u nas jednak nie zaczęli...

      Usuń
    2. no jak to?
      a Korwin nie zdzielił Boniego po gębie i to na korytarzach Sejmu?
      Mówił, że honorowo...

      Usuń
    3. Podobno wyzwał go na pojedynek czyli honorowo ;-)

      Usuń
  37. Może i dziwny to Kraj, ale ja go lubię, choć mnie nie rozpieszcza. I jakoś nie ciągnie mnie do innych krajów...

    OdpowiedzUsuń
  38. Kraj dziwny w niektórych kwestiach, ale i tak jestem dumna z tego, że jestem Polką :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jotko, nieustannie podziwiam Twą umiejętność obserwacji i mądrość.
    Kawał dobrej roboty zrobiłaś.
    Bardzo trafne spostrzeżenia, punkty w punkt.
    Ja o wielu rzeczach nie wiem, bo nie mam telewizji i nie mieszkam czasowo w Polsce. Kocham swoją Ojczyznę i czasem jest mi smutno, że jest jak jest.
    Największe współczucie budzi we mnie obecnie los emerytów i ludzi starszych oraz niepełnosprawnych, a także wielu grup zawodowych m.in. nauczycieli.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś nawet widziałam takie dwie kupki nieszczęścia i wkurza mnie marnotrawienie kasy na pewne cele, gdy staruszkowie z godnością znoszą biedę...

      Usuń
  40. Trafnie, konkretnie, zgadzam się całkowicie. Na tym kończę, żeby nie odezwać się mało elegancko... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pozwoliłam sobie zalinkować :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Do niedawno jeszcze oglądałam wiadomości czy fakty (nie chce tutaj zaznaczyć czy podkreślić, że oglądam jakąś tylko jedna stacje) ostatnio niestety przestałam. Po prostu nie sposób. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  43. A ja pomimo kobiet jak pani i nawet wad, które sama dostrzegam kocham Polskę i kocham Polaków bo to wyjątkowi i wspaniali ludzie którzy zawsze są wyjątkowi , wszędzie gdzie są. Kocham państwa narzekających bo jesteście tacy uroczy w tym narzekaniu . Kocham tych co wały umacniają i co po nich chodzą narzekając. bo jak nie kochać wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wskazać choć jedno zdanie, w którym mówię, że ja nie kocham, widocznie pani inaczej postrzega patriotyzm.
      Trochę infantylne te pani refleksje, niestety...

      Usuń
    2. Odnosi się pani do nicka a nie do treści, a wydawało by się że pracując w bibliotece wypada rozumieć co się czyta.

      Usuń
    3. Czy pani samą siebie rozumie? Bo nie wiem o czym teraz mowa...

      Usuń
  44. Nie oglądam telewizji. Polityki nie chce mnie się komentować.

    OdpowiedzUsuń
  45. A już myślałam, że to tylko ja nie rozumiem tego naszego kraju

    OdpowiedzUsuń
  46. Ha, dziwny to kraj, w którym facebook blokuje wpis od pani z biblioteki!
    Od rana usiłuję zalinkować, zacytować, wrzucić screen lub jpg - bezskutecznie - jest blokada na słowa 'dziwny to kraj', a nawet na adres bloga! ostatecznie zmieniłam nazwę obrazka na 'cenzura' i poszło :)
    Niepojęte, ale prawdziwe.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=325531194787566&set=a.247910255882994&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać dziwić się przyjdzie nam do końca życia:-)
      Pozdrawiam ciepło:-)

      Usuń
  47. Miałam napisać, że nic nie boli mnie tak jak punkt 10, ale przeczytałam tą listę kilka razy i w gruncie rzeczy wszystkie teraz bolą mnie tak samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby chociaż część z tej listy zmieniła się na lepsze...

      Usuń
  48. Ja bym dodał, że dziwny ten kraj gdzie ludzie wierzą we wszystko co usłyszą w jednej, lub drugiej telewizji, zamiast myśleć samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń