niedziela, 3 listopada 2019

Z Krzysiem po wyborach...

Gwoli wyjaśnienia - chłopiec startował w wyborach do samorządu uczniów.
Dzień przed wyborami wszyscy kandydaci wzięli udział w debacie przed kolegami.

Wpadł na chwilę, jak zwykle on, z tajemniczym uśmiechem i już widzę, że chce o wyborach pogadać, a właściwie o wynikach:

- No gratuluję Ci wyniku, dostałeś się do zarządu!
- Szczerze? Byłem dopiero piąty, ale jestem też przewodniczącym klasy...
- Piąty wynik to też sukces, głosowało prawie 500 uczniów, przecież chciałeś działać w samorządzie?
- No tak, nawet z tej okazji przyniosłem cukierki dla klasy.
- A pogratulowali Ci?
- ..................
- No widzisz, nieładnie, a ja pogratulowałam i cukierka nie dostałam...
- yyyy, zraz wracam !
- Ale poczekaj, żartowałam...

Wrócił po chwili i poczęstował mnie kwaśnymi nadziewanymi szklakami, które lubię.
- To uczciłeś, jak rozumiem swój sukces?
- Może sobie z tej okazji fotel do klasy wstawię, w końcu jestem w zarządzie...
- Ale i tak masz lekcje w różnych salach.
- To fotel na kółkach.
- A twój pierwszy pomysł do realizacji?
- Szafki dla uczniów!
- Z tym może być ciężko, kasy i miejsca brak.
- To można załatwić, szafki gdzieś się upchnie, a na przykład MacDonald's zasponsoruje kupno.
- Ale sponsor chce coś w zamian...
- To może logo Maca na każdej szafce, to chyba nic złego?
- Widzę, że masz na wszystko rozwiązanie...
- W końcu przygotowałem się do debaty!
- Wypadłeś dobrze, byłam, słuchałam...
- Podobało się pani?
- Najmniej pomysł z zostawianiem po lekcjach uczniów, którzy się biją...
- Mogliby zostawać z nauczycielami...
- To kto tu będzie ukarany?
- Już wiem, pani dyrektor z nimi posiedzi!
- No nie wiem czy się ucieszy.
- To lecę, zostały mi jeszcze cukierki do rozdania...

86 komentarzy:

  1. A co to są nadziewane SZKLAKI?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklaki, to u nas zwykłe owocowe cukierki - landryny:-)

      Usuń
    2. I po raz kolejny sprawdza się powiedzenie, że podróże kształcą. Nawet podróżując po blogach, można się czegoś nowego dowiedzieć! :)

      Usuń
  2. Moje dwie wnuczki [IV i II klasa] też startowały w wyborach; ta młodsza przygotowała taki program, że mucha nie siada; no i została wybrana na przewodniczącą klasy [starsza na skarbnika,podobno ma to po mnie :)]
    teraz przewodnicząca klasy realizuje punkt po punkcie swego programu i angażuje do tego całą swoją rodzinę; nie tylko finansowo ale też działalnością. Ja się z tego układu wypisałam; o! z doświadczenia wiem, że ..."nie warto było" i tak ktoś obgadał bądź pomawiał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efekty bywają różne, ale ważne, ze im się chce, w kocu robią to także dla siebie:-)

      Usuń
  3. Zdecydowanie powinien otrzymać fotel. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A co to są te szklaki? Krzyś ma rację, najlepiej znaleźć sponsora. A szafki dla uczniów powinny być na szkolnym korytarzu, skoro jest moda na wędrujące po szkole dzieciaki. Tak jest w tutejszych szkołach.
    Fajny ten Krzyś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłe owocowe cukierki:-)
      Nie w każdej szkole jest taka możliwość, korytarze mamy tak wąskie, że nawet o ławeczkach do siadania na przerwach nie ma mowy...

      Usuń
  5. Będzie z niego polityk, to pewne. Nie wiadomo tylko z jakiej opcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ambicje jak widać nie do końca zrealizowane ... od razu zimny prysznic od klasowej społeczności - brak gratulacji. Znowu nie zawiodła tylko Pani od biblioteki :) Pomysł z fotelem na kółkach ...przedni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak miło, już myślałam, że zniknęłaś.
      Uważam, że każdy sukces wart jest pochwalenia, to dodaje skrzydeł.

      Usuń
  7. Sporo już rozumie. Potrzeba sponsora, któremu trzeba dać coś w zamian. No i te cukierki, wyborcy lubią jak się o nich pamięta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym pomyślałam, tym bardziej, że cukierki przyniósł po...

      Usuń
  8. Takie to prowadzimy rozmowy...

    OdpowiedzUsuń
  9. Mądry chłopak ten Krzysiu. :)
    Lubię go intuicyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. I takich samorządowców potrzeba!! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny dzieciak, oby zapału mu na długo starczyło. Bo przy takich wyborcach, co pogratulować nie potrafią... oj, różnie może być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nikt im nie wytłumaczył, że wypada koledze pogratulować?

      Usuń
  12. Aż jestem ciekawa ewentualnej reakcji dyrekcji, gdyby "przeszedł" pomysł z zostawaniem z tymi uczniami po lekcjach...

    OdpowiedzUsuń
  13. Proste? Proste :))) "Pani dyrektor z nimi posiedzi"...

    OdpowiedzUsuń
  14. No kiedyś kiedy praktykowano pozostawianie uczniów w klasie za karę, to od czasu do czasu zerkali do nich, zdaje się, woźni, też by się ucieszyli ;)
    Fotel dla zarządu, ciekawe skojarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie gdzieś to słyszał, może ktoś z rodziny zasiada w zarządzie jakiejś firmy?

      Usuń
  15. Hahaha, rozwiązanie na wszystko chłopak ma. Urodzony optymista. Fajny chłopak. No podejrzewam, że nikt by się nie ucieszył, ani uczeń,który się bił, ani nauczyciel, ani pani dyrektor, musi wymyślić coś innego, a że jest kreatywny to nie wątpię w to, że w końcu znajdzie satysfakcjonujące rozwiązanie. Może sprzątanie śmieci dookoła szkoły? A podejrzewam, że z fotela też by zrezygnował w końcu, bo komu się chce z klasy do klasy fotel ciągnąć? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że co drugi z kandydatów proponował sprzątanie szkoły, ale mielibyśmy czysto!

      Usuń
  16. bardzo logiczne pytanie z tym zostawianiem po lekcjach...
    ja kiedyś przekonałem nauczyciela, by nas puścił:
    "my się i tak nie zmienimy, a pan się tylko niepotrzebnie tu z nami męczy"...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza tym, w dzisiejszym chorym świecie, na wszystko musisz mieć zgodę rodziców...

      Usuń
  17. Rozwija się Krzyś:) Która to już klasa? Piata? Ale zawsze w takich przypadkach przypomina mi się takie powiedzenie "młodzież chce zmienić świat, ale nie zdąży, bo dorośnie". Oby w przypadku Krzysia to się nie sprawdziło. Może doniesie ideały z młodych lat do dorosłości ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym to chyba zostaje, inni robią się bardziej wyrachowani...

      Usuń
  18. Ten chłopiec jest niesamowity! Jakie rozeznanie w wielu tematach, powiedziałabym, że jest dobrze przygotowany do dorosłego życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedział w czasie debaty,że interesuje się polityką.

      Usuń
  19. Krzyś, to mądry młody człowiek, ot co🧒

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami aż za bardzo poważny jak na swój wiek...

      Usuń
  20. Dobrze jak uczeń się angażuje w życie szkoły:) Ja unikałam takich ról i mój syn także chodź teraz kusi mnie żeby być w radzie rodziców. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w radzie rodziców przedszkola, niewdzięczna funkcja...

      Usuń
  21. Witaj, Jotko.

    Krzyś to materiał na społecznika:)

    Czytałam o takich karach, bodajże, u Niziurskiego:) Ale tam zostawanie po lekcjach stawało się pretekstem do dalszego dokazywania...

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w zasadzie żadna kara,chyba że w tym czasie zrobią coś pożytecznego...

      Usuń
  22. Krzyś jest bardzo kreatywny :)
    Mimo trudnej sytuacji życiowej, a może właśnie dlatego?

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję Krzysiowi sukcesu w wyborach. Teraz jednak nie czas na rozsiadanie się w wygodnym fotelu lecz na działanie i realizację wyborczych obietnic:-) To będzie dla niego prawdziwy sprawdzian.
    Miłego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie jestem pewna czy logo Maca w szkole kuszące dzieci to nic złego... ;) Jednak liczy się też pomysł, pomysły których Krzysztofowi nie brakuje. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratulacje dla Krzysia! Chłopiec jest rezolutny, mądry, wygadany, ma naturę społecznika - wierzę, że jeszcze na fotelu zasiądzie. :)
    Bardzo miły gest z cukierkami.
    Oby szkolna rzeczywistość, brak finansów i różnorakie ograniczenia, czy też konieczność uzyskiwania zgód od wszystkich, nie osłabiły młodzieńczych zapałów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego się właśnie obawiam, mnie samą pewne ograniczenia zniechęcają...

      Usuń
  26. Trudno odebrać Krzysiowi ambicji, tylko mu trochę doświadczenia brak. Ale to przyjdzie z czasem i może wyrośnie nam dobry polityk. Byle tylko nie wpadł na pomysł zapisać się do PiS... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że do tego czasu już tej partii nie będzie...

      Usuń
  27. Niebawem ćwiczyć politykowanie zaczniemy w przedszkolach jeśli niw w żłobkach nawet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady!
      Dzieci w wieku szkolnym chcą mieć wpływ na to, co dzieje się w szkole...

      Usuń
  28. He he:) Pani dyrektor byłaby na pewno zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Taki mały a już ma gadane ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Myślałam, że to chodzi o kwaśne nadziewane galaretki.
    A Krzysiu stracił, chce McDonalda promować i niezdrowe jedzenie? Ja wiem, że czasem inaczej się nie da, no, ale, noooo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu niezdrowe? nie trzeba tam jadać codziennie, czasem sama idę na kawę i lody:-)

      Usuń
    2. Dla mnie McDonald's stoi frytkami i hamburgerami. Jakoś nie przepadam, ale faktycznie, masz rację - lody są wyborne.

      Usuń
    3. W innych miejscach też są frytki i hamburgery.
      Też nie rozumiem tej fascynacji dzieciaków tą siecią, ale nie dajmy sie zwariować, niezdrowo można zjeść także w domu...

      Usuń
  31. Ma poczucie humory chłopak.
    A pomysły? Inne niż inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczucia humoru nie można mu odmówić, to prawda:-)

      Usuń
  32. Jaka fajna rozmowa. Ma chłopak ciekawe pomysły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmowy z dziećmi bywają interesujące i kształcące:-)

      Usuń
  33. GRAŻYNA KOWALIK4 lis 2019, 15:52:00

    Krzyś to mój ulubieniec od samego początku gdy się tu u Ciebie pojawił.Wspaniały chłopak i dalej uważam ,że jeszcze o nim usłyszymy jako już dorosłym człowieku.Ma fajne pomysły,poczucie humoru co jest dużym plusem.Pozdrów Krzysia ode mnie Asiu.Ja mam już Krzysztofa -od pewnego czasu zabronił nam mówić do niego Krzyś.Miłego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, miałyśmy naszych małych urwisów, teraz to dorośli mężczyźni...

      Usuń
  34. Po prostu Krzyś chce zorganizować czas wszystkim w szkole. :)

    Dlatego jeszcze muszę poczytać opinie i tak dalej o tych kursach.

    O tak. Czas leci jak głupi. Już poniedziałek minął niemal.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nas też ciągle cisną w sprawie dokształcania, ale oferta mizerna...

      Usuń
  35. Niech się chłopak rozwija :) Wszędzie będzie go pełno.

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajny, rezolutny chłopak z tego Krzysia )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dojrzewanie go nie zmieni...

      Usuń
  37. Ciekawe pomysły ma Krzysio. Pomysł z szafkami w szkole, zasponsorowanymi przez Maca jest super, aczkolwiek zaraz będą glosy krytków, że promuje niezdrowe jedzenie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szafki potrzebne, ale budynek stary i ciasny, ciężko będzie...

      Usuń
  38. No ten Krzyś to na wszystko ma odpowiedź. A jaki pomysłowy 😉😉😉

    Uściski Jotko.

    OdpowiedzUsuń
  39. Polubiłam tego Krzysia,chyba byśmy sie dogadali ☺☺Pamiętam w klasie mojej córki,był chłopiec ,który tylko o polityce rozmawiał,od pierwszej kl podstawówki ciągle mówił że chce być posłem ☺☺Po latach ,chłopak studiuje prawo,dostał się do sejmiku w Toruniu ,spotyka się z panem prezydentem Zalewskim..i faktycznie chłopak spełnia swoje marzenia. Krzyś możne też dużo osiągnąć,jak się nie znudzi to co robi☺Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pożyjemy, zobaczymy, pozostaje trzymać kciuki:-)

      Usuń
  40. Tak MacDonald's powinien zasponosorować szafki bo czemu by nie :D Dzieciaki potrafią mieć czasem świetne pomysły. Normalnie uwielbiam tego chłopaka <3

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj
    Ponieważ u mnie nadal listopadowe nastroje, to po spotkaniu z Krzysiem, świat nie jest już taki smutny
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy zdrowie dopisuje, a rodzina szczęśliwa, to świat nie może być smutny...

      Usuń