sobota, 11 lutego 2023

Różne oblicza zimy....

 Od razu zastrzegam, że tylko niektóre fotki są moje, inne nadesłane przez zaprzyjaźnionych i rodzinę.

Wprawdzie sama czekam niecierpliwie na wiosnę, ale trudno oprzeć się urokowi poniższych kadrów, zwłaszcza zimę ze słońcem i lekkim mrozem można nawet polubić.

Zawieje i zamiecie są mniej przyjemne, ale oglądane w zaciszu domowym z herbatką i książką nie są już tak straszne, gorzej gdy do pracy trzeba autem...

Nie ma tu co za wiele pisać, oglądajcie i wybierzcie swoje ulubione zdjęcie:-)

1. 
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Widziałam już kwitnącą leszczynę i pąki na drzewach, a wróble ćwierkają radośnie, więc może wiosna za rogiem?


93 komentarze:

  1. 15....bo bałwanki to teraz rzadkość...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nawet ulepione w pospiechu długo nie postoją.

      Usuń
  2. Najbardziej podoba mi się zdjęcie numer 4 - to z tą oświetloną pięknie białą drogą!:-) I jeszcze to wcześniejsze z soplami zwisajacymi z dachu. Ja w ogóle bardzo lubie zimowe zdjęcia, wiec wszystkie mi sie podobają!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawdziwie zimowy klimat, jaki pamiętam z dzieciństwa...

      Usuń
  3. Informuję, że zima, choćby i z pięknym słońcem i soplami, jest dla mnie znośna WYŁĄCZNIE na fotkach 😂
    Lub kadrach filmowych.
    Na przykład tych z "Doktora Żiwago".
    Poza tym - lepiej wtedy siedzieć w domu 😁 Tak jak dziś - cieszę się niesamowicie, że nigdzie nie muszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, mam wolne od opieki nad wnukiem i cieszy mnie weekend w domu:-)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia❄⛄
    Pozdrawiam cieplutko na miły weekend🌷🙂☕🍰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz możesz odpoczywać spokojnie, bez zmartwień:-)

      Usuń
    2. Dostanę na piśmie, wtedy odetchnę na dobre😉

      Usuń
    3. No tak, czarno na białym to przynajmniej pewne.

      Usuń
  5. Nie, no...zadanie niewykonalne! Wszystkie fotki pięknie pokazują uroki zimy :) Jak mam wybrać jedną?
    A ja wczoraj wracając od rodziców, wdychałam głęboko zapach zimy. I myślałam o dzieciństwie, kiedy takie zimy bywały... Cudne wspomnienie :) A dziś przyniosłam do domu kwitnącą leszczynę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosnę już się czuje w powietrzu, oby zima nie zrobiła nam psikusa...

      Usuń
  6. Stawiam na 3- sople lodowe są bardzo dekoracyjne! BBM

    OdpowiedzUsuń
  7. grzecznie proszą, to wybieram: dwunastka...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantyczna natura przez Ciebie przemawia:-)

      Usuń
    2. to był taki test psychologiczny?...
      toś nas wszystkich wkręciła :)

      Usuń
    3. Jaki tam ze mnie psycholog, to zabawa raczej:-)

      Usuń
  8. Jak czytam książkę, to nie oglądam widoków za oknem. ;P
    "gorzej gdy do pracy trzeba autem...". Gorzej to raczej kiedy musimy komunikacją. Samochód to bardzo komfortowy środek transportu, zwłaszcza zimą.
    Zdjęcie numer 6. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami przecież się zerka, przed czytaniem także.
      To zależy dokąd jedziemy i gdzie stało auto...
      Wybrałaś kadr ze Szwajcarii:-)

      Usuń
    2. Moje auto ma tendencje do zamarzania od środka, więc czasami proces odjazdu trwa 20 minut dłużej. Niemniej i tak wole autem niż tłuc się autobusem z przesiadką. Jadę 10/15 minut, a autobusem jechałabym 30 minut + dojścia i czekania. To już wolę posiedzieć w rozgrzewającym się aucie.
      To chyba jakaś intuicja. :D

      Usuń
    3. W takim układzie na pewno, byle opony dobre i drogi odśnieżone:-)

      Usuń
    4. Rozgrzewanie auta na parkingu może kosztować 300 zł .

      Usuń
    5. O, to u nas połowa sąsiadów płaciłaby codziennie...

      Usuń
  9. Moje ulubione to: 3, 11, 12

    Mama mi wczoraj pokazywała zdjęcia swoje. Eh beztalencie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wybranie.
      Surowy jesteś w ocenie...

      Usuń
  10. Nie ma tu mojego ulubionego zimowego pejzażu, ale najbardziej podobają mi się trzeci i czwarty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki jest Twój ulubiony? pewnie plaża w tropikach ;-)

      Usuń
    2. Mhm... Jakby to powiedzieć... Plaża w tropikach nie jest zimowym pejzażem :-)))
      Ten ulubiony to taki leśny, błękitno-biały, gdy niebo jest czyste i pogodne, a drzewa całe w nienaruszonym śniegu.

      Usuń
    3. Czyli bajkowy z dziewiczym śniegiem bez śladów człowieka...

      Usuń
  11. Malowniczą śnieżną zimę zawsze lubiłam, tylko że w dużym mieście, śnieg bardzo szybko przestaje być malowniczy.
    Zachwycają mnie takie sople, jednakoż one mogą być niebezpieczne, szczególnie jak spadają z wysokości. Mam zdjęcia ze strażackiej akcji usuwania wielkich sopli z dachowych okapów.
    Ty z bałwankiem wyglądasz uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, śnieg w mieście szybko zmienia oblicze...
      Dzięki, spotkaliśmy kiedyś wielkie bałwany!

      Usuń
  12. Nie będę oryginalna, jeśli napiszę, że najbardziej podobają się mi zdjęcia z soplami i drogą.
    U nas też już leszczyna kwitnie, ptaki z lekka wiosennie podśpiewują, a kotki na wierzbie już dawno widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. W Warszawie mogę sobie pomarzyć o takiej zimie. Ilość śniegu jaką mam za oknem jest śmieszna, więcej lodu i szronu mam w lodówce i zamrażarce. :)
    Dlatego zazdroszczę.

    Ważne jest moim zdaniem to, żeby w chwili próby obudziły się w nas w miarę dobre siły.

    Chyba ważne jest przed zmianą mieszkania na mniejsze pozbycie się nadmiaru rzeczy. My tak robimy od jakiegoś czasu. Sporo jest przedmiotów, które nie wiadomo po co trzymamy.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, nadmiar rzeczy to zmora. nagromadzi się tego latami, że hej!
      Tylko park w mieście wygląda zimą ładnie, bo ulice to szkoda gadać.

      Usuń
  14. Przesliczne zdjecia zimy.Fotka nr 4, co znajdę na końcu tej drogi ?Mimo wszystko zima jest fajna tak do minus 5 ,bez wiatru.Swiat jest weselszy, piękniejszy.Cudowny zbiór.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długa droga prowadzi do cmentarza...a miedzy latarniami stoją stacje drogi krzyżowej. Zdjęcie od znajomego z Mysłowic.

      Usuń
    2. Cmentarza się tam nie spodziewałam,

      Usuń
  15. 6,7,12,13. Dobrze wykadrowane. To nie przypadkowe pstryknięcia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wybrałam 3 i 11.Podoba mi się śnieżna droga malowniczo oświetlona miejskim latarniami i mały lasek - b. prawdziwy z topniejącym już śniegiem i wiosennie prześwitującym słońcem. Sama też b. lubię fotografować zimę, gdy krajobraz tonie w bieli. Mam zdjęcia tuneli śnieżnych, którymi się chodziło by dojść do furtki..... w tym roku też były białe dni....obecnie z dachów zsuwają się z hukiem całe zwały śniegowe. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas śniegu bardzo mało, ale u syna w Wielkopolsce jeszcze mniej, mówi się, że Wielkopolska właśnie pustynnieje...

      Usuń
  17. 5 6,8,12 i 15 :-) miłej niedzieli i niech już wiosna nadchodzi, bo się za nią wielu stęskniło..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ja bardzo, więc cierpliwie czekam, póki co na poprawę pogody na słoneczną...

      Usuń
  18. Wszystkie piekne, ale 3 i 4 najfajniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fotki przysłane przez znajomego, tez mnie urzekły!

      Usuń
  19. No to ja wybieram numer 4 i 7 jakoś tak mi sie spodobały:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Każda pora roku ma swój urok, dlatego lubię każdą z nich :)
    Nawet zimę! I tę piękną, i tę mniej fascynującą...

    OdpowiedzUsuń
  21. 4,11,12,13 i bałwanek 🙂 Jednak zima tylko na zdjęciach, już w realu nie lubię, ale zdjęcia piękne 🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, czekam wiosny jak nigdy, bo ta zima wyjątkowo szara była!

      Usuń
    2. Szara bura, więc wiosna ma być kolorowa jak tęcza, wszak tęcza jest symbolem jedności (podobno), niech więc kolorowa i piękna będzie 🌞🌞🌞

      Usuń
    3. Koniecznie, ponurej wiosny jeszcze nie było, więc i ta chyba nie zawiedzie?

      Usuń
    4. Przecież musi być cudna, to dla mnie najpiękniejsza pora roku❣️

      Usuń
  22. Zdjecie nr 4 jest piekne,gdzie to jest?...

    OdpowiedzUsuń
  23. juz przeczytalam komentarza,gdzie to jest

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkie foty są śliczne ...zima nawet gdy się jej nie lubi, też jest w swojej malowniczej odsłonie piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, a nie lubimy raczej niektórych skutków zimy:-)

      Usuń
  25. Na tych zdjęciach zima jest niezwykła <3

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawy paradoks. zimą ilość kolorów jest ograniczona. a zdjęcia robią większe wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego nastąpił powrót do fotografii czarno-białej...

      Usuń
  27. Witaj, Jotko.

    Piękna zima na zdjęciach:)
    W naturze jakby mniej dopisała.
    A wybieram panoramiczny widoczek ze zdjęcia jedenastego:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo i zdjęcia krajowe i zagraniczne, zimę to ścigać trzeba...

      Usuń
  28. Wolę cieplejsze pory roku, ale zimowe widoki są niezastąpione. Mój faworyt z tych tutaj to numer 4. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę wiosnę i lato, ale jako dziecko lubiłam zimę...

      Usuń
  29. Wszystkie są ładne, ale "4" mrozi krew w żyłach.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ulubione zdjęcia to 3 i 4. Lubię zimę, ale ma też ona dwie negatywne cechy: mało słońca i jeśli się jest kierowcą, może być niewesoło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a widujemy brawurowych kierowców...

      Usuń
  31. U nas biało, biało i ślisko, i woda nam zamarzła w rurce ... brr, brr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamarzanie wody to problem, ale śnieg to zawsze zapas wody w przyrodzie, byle nie topniał momentalnie...

      Usuń
  32. Numer 6, widać tam głębie, przestrzeń. Nie lubię zimy, tęsknię za latem, ciepłą wiosną...
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To góry w Szwajcarii, ale znam tylko ze zdjęć.

      Usuń
  33. I to jest Asiu najpiękniejsze. Życie zatacza koło i jest pewna powtarzalność. Co roku o tej samej porze, zmęczeni zimą wypatrujemy najmniejszych oznak wiosny, a za jakiś czas znowu cieszyć nas będą pierwsze, delikatne płatki śniegu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? nawet gdy upały dokuczają, to w końcu tęsknimy do jesieni:-)

      Usuń
  34. Wszystkie są przecudne, ale ze wszystkich przepięknych fotek wybieram numerki 4, 8, 9 i 12. Tak naprawdę zimę lubię jedynie jako widok z okna lub na fotografii. Nie mogę się już doczekać na wiosnę. Byle do.. Jotko. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie szkoda mi było każdego dnia, to zimę najchętniej bym przespała...

      Usuń
  35. A po kiego wybierać ?? Zima jest cudna !! Szczególnie na końcówce...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami i w maju potrafi padać śnieg, ale tego nie chcemy!

      Usuń
    2. Majowym śnieżycom mówimy kategoryczne: NIE !! ;o)

      Usuń
    3. Oczywista oczywistość!

      Usuń
  36. Zima tez potrafi być piękna :) sam lubię widoki zimowe z lekkim mrozem, śniegiem na drzewach. Mamy to szczęście że możemy podziwiać czery pory roku, bo każdy tak ma :) My w ten wekeend mieliśmy spotkanie z prawdziwą norweską zimą i w takich mieiscu mieszkac bym nie chciala ...zdjęcia piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, co innego wyprawa, co innego na stałe...

      Usuń
  37. Te z górami najpiękniejsze Asiu :) I ta chatka z soplami lodu też mi się podoba. Ekstra fotki.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń