czwartek, 21 grudnia 2023

Zamiast życzeń...

 

W tym roku,  zajęta byłam różnymi sprawami i nie zawsze byłam panią swego czasu, a i poleniuchować czasem wypadało, więc raczej napiszę czego nie zrobiłam przed świętami, niż ile zdołałam. Jestem bowiem na etapie, gdy nie nie przywiązuje się już  wagi do pozorów, ważniejsze są inne rzeczy.

1. Nie umyłam okien, za to powiesiłam świeże firanki.

2. Nie piekłam pierników, kupiliśmy różne w rozmaitych cukierniach, by popróbować smaków.

3. Nie poszczę i nie ograniczam się w niczym, święta trwają krótko, a ja mam jeden żołądek.

4. Nie robiłam generalnych porządków, bo sprzątam na bieżąco, zresztą Mikołaj wchodzi przez komin, więc i tak nabrudzi.

5.Nie kupiłam żywej choinki, mam malutką z plastiku, a lampki na baterie, więc i tak wydam majątek na nie lub mąż zorganizuje akumulatorki.

6. Nie wysyłałam kartek i nic na swoje usprawiedliwienie nie mam, ale bardzo dziękuję tym, którzy mi przysłali, nie zasłużyłam.

7. Potraw przygotowuję mało, bo jedziemy do syna, a po powrocie żołądek musi wrócić do normalnych rozmiarów. 

8. Upominki przygotowałam, zapakowałam, patrzę na choinkę i zaraz pójdę na długi spacer.

9. Nie robiliśmy sobie z mężem prezentów, za to zaprosiliśmy się nawzajem na przedświąteczny obiad do eleganckiej restauracji. Piękne dekoracje, delikatna muzyka, a tak pysznej zupy z borowików nie jadłam nigdy w życiu!

10. Święta spędzimy na spacerach i wycieczkach za miasto, może zajrzymy gdzieś do starych kościółków i obejrzymy szopki...

 Więcej grzechów nie pamiętam.  Myślę o Was wszystkich ciepło, dobrze Wam życzę w każdym wymiarze życia i pragnień, niech spełnia się najpiękniejsze.

 Obyśmy się spotkali wirtualnie także po świętach.

W bonusie kilka śmiesznych obrazków, bo śmiech to zdrowie, a zdrowia życzę nam wszystkim najbardziej!









101 komentarzy:

  1. Od dawna kontestuję święta, bo nie mają dla mnie wymiaru religijnego, a jako po prostu wolne od pracy dni nie wymagają specjalnych przygotowań 😂
    Tyle że to wolne okraszone jest choinką i większą ilością muzyki 😍
    Tak że popieram Twoje tegoroczne świętowanie w pełnej rozciągłości 💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka musi być, choinka robi nastrój, a ja słucham wichury za oknem, jest bosko!

      Usuń
  2. Jak dla mnie - absolutnie idealne podejście do świątecznego okresu.
    Życzę wiele radości i satysfakcji oraz sił i zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze marzyłam o takim czasie, cieszę się każdą chwilą!
      Wzajemnie, Lechu:-) W całej rozciągłości:-)

      Usuń
  3. Nooo... Piękny dekalog, gotowy du użycie i tak bardzo podobny do "naszego".

    OdpowiedzUsuń
  4. Też już od dawna nie mamy żywej choinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żal mi wyrzucać drzewka, a nie nie mam gdzie wsadzić, zresztą one podobno są bez korzeni...

      Usuń
  5. Od jakiegoś czasu praktycznie nie obchodzę Świąt. Jeśli już to bardziej celebruję zakończenie i początek roku (ze względu na tradycję lokalną), ale też beż nadmiernego napinania się.
    Udanych Świąt :)
    mokuren

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udanego kolejnego roku, w zdrowiu i szczęściu każdego dnia!

      Usuń
  6. Co za pomyslowy swiateczny post, bardzo mi sie podoba !!!
    Oj, zupelnie podobnie nagrzeszylam poczatkujac od braku nadzwyczajnych porzadkow, mycia okien. Juz dawno temu doszlam do wniosku ze moj dom jest zawsze czysty, ze nie potrzebuje go nadzwyczajnie sprzatac i przestalam. Natomiast nie ominie mnie pogoscinne sprzatanie i przestawianie - jakos tak sie ulozylo ze po gosciach sie nazbiera a nie przed.
    Miej wspaniale Swieta w gronie najukochanszych osob a takze duzo wspanialosci w Nowym Roku - wbrew Nostradamusowi ktory przepowiedzial ze rok 2024 bedzie zly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mawia moja znajoma, po odwiedzinach dzieci i wnuków trzeba odgruzować to i owo!
      Wzajemnie, kochana:-) kto by tam wierzył Nostradamusowi?

      Usuń
  7. I tak dużo zrobiłaś. Nas ścięło, dlatego robię tylko minimum, by z głodu nie umrzeć. Wszystko inne nieważne.
    Mem z kotami wymiata, ich miny bezcenne:):):)
    Niech Wam te Święta przebiegną tak, jak sobie postanowiliście, ale na pewno w zdrowiu i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Covid szaleje, na szczęście łagodnie, ale wiele osób już zachorowało, mam w apteczce testy, w razie co, by rodziny nie zarażać.
      Wzajemnie, wszystkiego najpiękniejszego!

      Usuń
  8. Ja jeszcze tradycjonalistka, powoli od października przewracam szafy, okna udało mi się przetrzeć, do mnie przyjeżdżają ponieważ ślubny nie chce Wigili spędzać u dzieci , są ciasteczka i tradycyjne potrawy z domu rodzinnego ale nie 12 potraw, wszystkiego dobrego i miłych Świąt, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wiele lat poddawałam się tradycji, teraz gdy obowiązki przejęli młodzi, cieszy mnie, że mogę być gościem chociaż w święta. Wiadomo, cos przygotować trzeba, ale na miarę sił i apetytów:-)
      Wszelkiego dobra i radości z najbliższymi:-)

      Usuń
  9. W najbardziej komfortowej sytuacji jestem ja. Nie kiwnęłam i nie kiwnę palcem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiwniesz, strony w książkach trzeba przewracać i herbatę czasem zrobić:-)

      Usuń
  10. Jotko, tyle lat żyję (i nie robię generalnych porządków przedświątecznych), a dopiero teraz zrozumiałam, że to dlatego, że "sprzątam na bieżąco, zresztą Mikołaj wchodzi przez komin, więc i tak nabrudzi", dzieki ci, jesteś wielka! I od dziś robisz w mojej rodzinie i wśród przyjaciół za klasyka 😁 zdrowych i wesołych😊🎄🍾

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, dopiero dziś to wymyśliłam, jestem z siebie dumna ;-)
      Radości i smakołyków po kokardę!

      Usuń
  11. Oby zdrowie było, reszta to dodatki. Uściski i serdeczności, Joasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, gdy coś nam dolega, to nawet słonce nie cieszy!
      Wszystkiego najpiękniejszego:-)

      Usuń
  12. Żadne tam grzechy. Prawdziwe święta są wtedy, gdy jest radość i ciepło rodzinne, a nie przepracowanie, zmęczenie i czyste okna :). Ja pierniczki co prawda upiekłam, ale już dawno zjadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na zdrowie, jemy wtedy, gdy najbardziej smakuje!
      Smacznych świąt i radości co krok!

      Usuń
  13. No i dobrze! Świętowanie powinno być przyjemnością, a nie jakąś mordęgą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, to czas radości, a nie egzaminowania:-)

      Usuń
  14. I nic z tego, co nie zrobione nie zmienia faktu, że Święta będą i to rodzinne i miło spędzone. 🙂 I tak trzymać! Miłych Świąt 🌲

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat świat tworzymy my wszyscy:-)
      Wzajemnie:-)

      Usuń
  15. Niech będzie PIĘKNIE , na te Święta ale i później:)🌲🌲🌲🌲🌲

    OdpowiedzUsuń
  16. Przebijam Cię - u mnie ani okna nieumyte ani firanki niezmienione chociaż i jedno i drugie robię regularnie, zatem super brudne nie są. Mamy sporo dekoracji ale tej najważniejszej w tym roku nie - to będą święta bez choinki. Pojutrze z samego rana wyruszamy w świat, co prawda niedaleki ale i tak jest radość, co jest naszym wspólnym dla nas prezentem. I jeszcze umówiliśmy się, że nie będziemy sobie nic kupować tylko na tym wyjeździe każde z nas ma sobie znaleźć prezent, za który zapłaci to drugie.
    Bardzo mi się podoba Twoje nastawienie do Świąt bo jest bardzo podobne do mojego. Życzę Ci, żeby to były fajne dni. Spędźcie je tak jak lubicie, po Waszemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny przepis na święta, niechaj wszystko Wam się uda znakomicie!
      Dziękuję za życzenia i odwzajemniam z sercem!

      Usuń
  17. Życzę Ci wymarzonych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  18. Brawo! Mądre podejście! W takim trybie święta się odbędą i to znakomicie, czego Wam szczerze życzę!
    Ja też z roku na rok odpuszczam coraz więcej i czuję się szczęśliwa! Zdrowych i radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo radość nie od 12 potraw zależy i umytych okien!
      Pięknego czasu, Polu!

      Usuń
  19. U mnie masz odpuszczenie…i to bez pokuty…zdrowych i radosnych…
    Marek z E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ulga! Dziękuję i wszelkiej pomyślności Wam życzę!

      Usuń
  20. antydekalog. też ładnie. wszystko, czego nie zrobiłam, albo zrobiłam źle - czyli spowiedź niegrzecznej dziewczynki... niech Ci się wiedzie Jotko, a świat dopasowuje się do Ciebie, a nie na odwrót. jeśli się uda - to będzie naprawdę COŚ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, świat nie musi się dopasowywać do mnie, najważniejsze bym ja nie ulegała ogólnemu zwariowaniu.
      Dobrych dni na teraz i w kolejnym roku!

      Usuń
  21. Z wymienionych przez Ciebie czynności przedświątecznych przyznaję sie tylko do upieczenia pierników. Bo je uwielbiam a w sklepie takich nie ma.
    Spokojnego, rodzinnego, serdecznego czasu Ci życze, Asiu. No i odrobiny zimy zimą!:-))
    P.S. U mnie właśnie zaczeła sie śniezyca, ale pewnie wszystko stopnieje, bo za oknem temperatura plusowa. Tak czy siak owa śniezyca jest pewnie na cześc pierwszego dnia zimy. Dobre i to!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas deszcz i wichury, ale jakoś mnie to nie martwi, mam co czytać, choinka robi nastrój, czekamy na spotkanie z bliskim:-)
      Lekki mrozik i słoneczko mile widziane, może się spełni, kto wie?
      Wszystkiego najpiękniejszego, Olgo!

      Usuń
  22. Nigdy nie myję zimą okien, to proceder o kant tyłka o tej porze roku. Umyłam je jesienią, musi starczyć do wiosny.
    Boże, ostatni wypiek czegokolwiek, popełniłam bodajże w lipcu.
    Poszczę czasami, ogólnie nie wiążę tego czasu z grudniem. Przy okazji - poszczenie jest zdrowe.
    Też sprzątam bieżąco.
    Nie mam choinki, a lampki wiszą cały rok pozawijane wokół pułki na biurku.
    Nie wysyłam kartek świątecznych już od lat.
    Nie idę do nikogo na świąteczne obżarstwo. Niektóre potrawy wigilijne bardzo lubię, więc pojawiają się w ciągu roku. Normalnie.
    Prezenty jedynie dla chrześnic mąż zawozi. Wzajemnie nie dajemy sobie prezentów. Za to planujemy wycieczkę. :)

    PATRZ JAKA GRZESZNA JESTEM! 😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, grzeszna bardzo:-)
      Bardzo ciekawa jestem waszej wycieczki:-)
      Udanej wyprawy i dobrego roku!

      Usuń
    2. Skromnie będzie, wędrówka na jeden dzień. A który? Będziemy sugerować się pogodą.
      Jak żesz ja napisałam "półka"... 🤦‍♀️

      Usuń
    3. U mnie teraz śnieżyca i wiatr paskudny, czekamy na poprawę i na spacer!
      Oj tam, zdarzają się takie lapsusy...a gdy piszę z telefonu, to już koszmar zupełny.

      Usuń
  23. Przyjemnego świętowania Jotko, tak jak lubisz i niech okoliczności temu sprzyjają, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. I słusznie w kontekście zakrojonych na wielką skalę przygotowań do Świąt. Tak trzeba postępować. :)

    Na razie na horyzoncie nie ma żadnych światełek jeśli o pracę chodzi.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu wedle pragnień!
      Oby kolejny rok przyniósł Ci dobre wieści!

      Usuń
  25. Już drugi rok nie świętuję, w ubiegłym było mi trochę smutno.... w tym jeszcze nie wiem. Może zniosę choineczkę ze strychu, a może zadowolę się gałązkami świerku sprzed domu i pstrągiem na kolację. Nie wiem czy będą mi towarzyszyć moi Bliscy.... są za daleko....odległość niewymierzalna. .
    A propos - dawniej cieszyło mnie przed świętami zarówno Bożego Narodzenia jak i Wielkanocy -, pachnące, wysprzątane mieszkanie - jak w rodzinnym domu. .
    Dziś jest tak jak i codziennie.... szkoda byłoby mi czasu na takie pucowanie domu. Ale też dziś i same święta są takie jak codzienne dni.

    Jotko - Zdrowych, pełnych miłości i radości świąt Bożego Narodzenia
    oraz bliskości wszystkich, których kochasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Donko, dziękuję pięknie za życzenia, niechaj i Twoje święta będą przynajmniej spokojne i zdrowie dopisze!
      Niechaj świat poezji umila Ci dni, a i czytelnikom przynosi nowe odkrycia:-)

      Usuń
  26. U mnie też w tym roku jakoś inaczej, nie umiem tego sprecyzować, ale... po pierwsze premiera książki jeszcze nigdy nie wydarzyła mi się przed samymi świętami, no i co za tym idzie ekspresowe pakowanie by zdążyć pod choinkę do tych, którzy czekali. Po drugie aktywne uczestniczenie w pomaganiu młodym sąsiadom, przy chorej mamie. Dałam ile mogłam, doświadczenia wsparcia i cierpliwości w karmieniu i rozmowach. Nigdy nie wiemy co nas czeka, dlatego dałam to o czym ja sama marzyłabym dla siebie jeśli zajdzie taka potrzeba. Dużo serca i energii. Dla mnie to zdecydowanie ważniejsze niż czyste okna, czy nieskazitelne świąteczne obrusy i dekoracje. Mój adwent uważam za jeden z najbardziej owocnych w życiu. Teraz pora na odpoczynek i cieszenie się sobą w naszym 2 osobowym gronie. Czy to mało? Wystarczy na "wspólne siebie świętowanie". Wszystkiego dobrego Asiu dla Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dużo, to jakby egzamin z człowieczeństwa, wcale nie przesadzam! Takie przygotowanie do świąt to najlepsza opcja na budowanie nastroju, tym bardziej, że wszystkie strony mogą spokojnie teraz poczuć ducha świąt.
      Pomyślnego roku dla Was i dla młodych sąsiadów:-)

      Usuń
  27. BBM: Cudny post! Tak trzymać!👍🏻 Najlepszego!😘🌲🎁

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się pomysł z restauracją zamiast prezentu
    Życzę Ci radosnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiad w restauracji był pyszny i w świątecznej atmosferze:-)
      Dobrego roku!

      Usuń
  29. Pochwalam taką "listę grzechów", życzę spokoju, zdrowia i wspaniale spędzonego czasu z Rodziną. Iwona Zmyślona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Iwonko.
      Tobie również życzę zdrowia i spokoju:-)

      Usuń
  30. 4 i 10 mi się najbardziej podobają. Z lekką przewagą dla 4. Oboad w restauracji super pomysł jako prezent przedświąteczny. Przyjemnie jest spędzić czas w sympatycznym miejscu przy dobrym jedzeniu. Wszystkiego dobrego dla Ciebie, Jotko. Zdrowych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie, niech kolejny rok będzie dla ciebie wspaniały!

      Usuń
  31. Wszystkiego luksusowego dla Was, a dodatkowo dla Ciebie gwiazdka za właściwą organizację świąt!
    Zasyłam świąteczne serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego karpia i pachnących pierników, Ultro i zdrowia w kolejnym roku!

      Usuń
  32. I takiego podejścia życzę nam wszystkim :) A Wam życzę Wesołych Świąt, zdrowia i wszelkiego dobra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, niechaj szczęście towarzyszy Ci cały rok.

      Usuń
  33. Witaj, Jotko.

    I o to chodzi:) By mieć maksimum przyjemności. A sposobów na jej osiągnięcie jest wiele i każdy równie dobry:)

    Dziękuję za życzenia i tego samego życzę Tobie, Twoim Bliskim oraz Gościom Twojego bloga:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, niech będzie bajkowo, smacznie i kolorowo!

      Usuń
  34. Kochana Asiu ja też zawsze bardzo ciepło o Tobie myślę i życzę Ci wszystkiego dobrego. Też nie myłam okien, bo jeszcze walczę z przeziębieniem. Przytulam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Kasiu, to zdrówka i dobrego humoru, nie tylko na święta!
      Całuski dla dziewczynek!

      Usuń
  35. Mi jest bardzo żal tych choinek specjalnie sie ścina te drzewka żeby postawić na tydzień może dwa choć niektórzy dłużej trzymają a potem wywala sie jak śmieci, tak mi smutno jak widzę...
    Miło że i o mnie myślisz, Tobie też wszystkiego co cieszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bądźmy zdrowi, pełni optymizmu i kochajmy!
      Wszystkiego dobrego w kolejnym roku!

      Usuń
    2. Dziękuję, oby ten czas był wspaniały dla Ciebie i Twoich bliskich.

      Usuń
  36. Jotko, Spokoju I Zdrowia na Święta życzę WAM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wzajemnie, Aniu, a zdrówka ponad wszystko i dla Was!

      Usuń
  37. JoAsiu ❤️
    wspaniałe podejście, każdy robi to co jemu pasuje..mam podobnie..
    czas świąteczny niech sprawia Nam radość! :)
    Ja robię tak żeby było przyjemnie i pozytywnie.. czuję się dobrze i jestem szczęśliwa!
    .. życzę Ci z całego serca wszystkiego najlepszego, moc zdrówka, miłości, radości i szczęścia , ogrom dobra, nie tylko w ten świąteczny czas, ale
    każdego dnia dla Ciebie i Twoich Bliskich i życzę udanego, dobrego Nowego Roku 2024! 🎄❄️☃️ ⛄️❄️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AnSo najmilsza, niechaj kolejny rok przyniesie Ci wiele dobrego i pięknego.
      Niechaj twoje wiersze zachwycają coraz większą grupę czytelników, a Tobie niosą wytchnienie i satysfakcję!
      Uściski serdeczne!

      Usuń
  38. Ha... no popatrz, i świat nie zawalił się. Też z okazji Świąt nie staram się już jak kiedyś. Wszystkiego dobrego Jotko życzę, Tobie, Twojej Rodzinie i wszystkim Twoim Gościom. Zdrowia, pomyślności i uśmiechu.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i wzajemnie, najpiękniejszych chwil, a zdrowia nade wszystko!

      Usuń
  39. Radosnych świąt Ci życzę. Niech będą takie, jakie mają być. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuj i mam nadzieję, że i twoje takimi będą!

      Usuń
  40. Imponująca lista rzeczy niezrobionych:) Mogę się pod nią podpisać poza numerem 2 i 5:), a i mogę nawet więcej tych numerków dodać od siebie:):)
    Serdeczność świąteczne ślę :)
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby poszperać, to każdy by cos dopisał i dobrze!
      Pięknych świąt i pomyślności:-)

      Usuń
  41. Od popełnionych grzechów u mnie masz rozgrzeszenie! Sam zresztą miewam całkiem podobne. Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozgrzeszenie, ważna rzecz, jak mawia dziecięcy bohater Bing!

      Usuń
  42. Ten punkt z brudzącym Mikołajem mnie uchachał zdrowo xD. Ja umyłam okna, bo lubię mycie okien a akurat tydzień wreszcie nie było deszczu... zresztą ja myję te okna prawie po belgijsku, czyli bardzo często (niektóre Flamandki myją okna przynajmniej w salonie i kuchni raz w tygodniu, ja raczej raz na miesiąc gdy akurat nie pada oczywiście). Choineczkę mam żywą malutką na parterze, a 2 wielkie sztuczne na pozostałych piętrach, bo dziatwa miała chęć na ubranie sobie choinek. Młoda by ubrała trzecią, gdyby tylko mogłą, ale nie może, bo to niebezpieczne dla jej papużek. Chciałam sobie kupić sztuczną "puchatą" i białą albo różową choinkę, bo chodzi to za mną od kilku lat, ale sztuczne są o wiele drożdze niż prawdziwe i mnie znowu nie było stać na taką głupotę.
    Powinnam wziąć z Ciebie przykład i pojść na spacer przynajmniej raz, a najlepiej codziennie, ale coś mi się wydaje, że na dobrych chęciach się skończy znowu...
    Wszystkiego Najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mycie okien uwielbiam, nic mnie tak nie odstresowuje, jak właśnie to, ale tym razem albo pogoda pod psem, albo ja byle jaka...
      Bez spaceru jestem jak nieżywa, jedynie huragan lub choroba mogą mnie powstrzymać.
      Dobrego roku dla waszej rodzinki!

      Usuń
  43. Życzę zdrowych, pogodnych, spędzonych w ciepłej atmosferze rodzinnego ogniska radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego i pomyślnego Nowego 2024 Roku, w którym niech spełniają się marzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Andrzeju:-)
      Niech i u Ciebie spełnia się tylko najlepsze!

      Usuń
  44. Puk...Puk...Puk...Na pokutę zjedz trzy pierniczki i popij świąteczną herbatką...;o) My od dzisiaj w poziomie na kanapach...;o) Po kilka kilometrów dziennie "na łeb" i tak nam zafunduje nasz Trener Personalny...;o) Najlepszych Świąt !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wy biegacie z psami, ja z wnukiem!
      Zjadłam milion pierników:-)
      Pysznego i urodzajnego roku!

      Usuń
  45. Bardzo dobry plan na Święta :) zresztą, po co myć okna, kiedy ciągle pada.
    Udanego świętowania, Jotko 🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planowanie ostatnio słabo się sprawdza, lepiej iść na żywioł:-)
      Udanego kolejnego roku, Lidio, uściski!

      Usuń
  46. Trzeba się nauczyć trochę odpuszczać, żeby w tym przedświątecznym szale nie zwariować ;) My w zeszłym roku pierwszy raz kupiliśmy sztuczną choinkę, bo byliśmy wszyscy chorzy i nie mieliśmy zdrowia i siły wybierać idealne żywe drzewko. To była super decyzja. Nie dość, że w tym roku zaoszczędziliśmy na zakupie choinki, to jeszcze nic się nie sypie, nie musimy się obawiać czy choinka zmieści się w salonie, czy czasem nie jest krzywa... Wygląda przy tym przepięknie! :) Kto by pomyślał! Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czasami my zmieniamy priorytety, czasami decyduje za nas życie lub choroby...
      Zdrówka!!!

      Usuń
  47. Ten 9 Punkt jest najlepszy, choć wszystkie popieram. Ja też nie sprzątałam.
    Życzę Wam (spòźnione ale...) przepięknego drugiego dnia Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dopiero teraz przeczytałam. I wszystko mi się spodobało.
    Bądź zdrowa Asiu.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jestem zdrowa, ale młodzi święta przechorowali, na szczęście łagodnie...

      Usuń