piątek, 30 grudnia 2022

Na cały rok...

Fajnie czasami przejrzeć zakamarki. 

Znalazłam stary kalendarz firmowany nazwiskiem podróżniczki Beaty Pawlikowskiej, a tam, oprócz miejsca na osobiste zapiski, mądre myśli na każdy dzień roku i rozmaite święta z różnych stron świata.

Dobrze czasami poczytać coś innego i poddać się refleksjom na temat zmian w naszym życiu, w nas samych , w poglądach na świat i ludzi.

Z oczywistych względów wybrałam po jednej sentencji na każdy z miesięcy, może któraś z nich stanie Wam się bliska lub macie swoje ulubione złote myśli? 

Styczeń

Codziennie szukam inspiracji. Szukam czegoś, co mnie zachwyci, ucieszy i co jest dowodem na to, że świat jest piękny.

Luty

Czasem uczciwie pracuję, a czasem odpoczywam, bo przecież we wszystkim potrzebny jest umiar i równowaga. Odpoczynek pozwala zebrać siły, uspokoić umysł i zabrać się do pracy z nową energią.

Marzec

Robię plany, mam marzenia, ale nie przywiązuję się do nich. Nic nie musi się zdarzyć. Zgadzam się na to, żeby było tak jak będzie. Bo wiem, że tak będzie najlepiej.

Kwiecień

Nie jestem idealna i nie musze być. Ciągłe dążenie do ideału to pewna fikcja, która ma odwrócić uwagę od prawdziwego życia. Dlatego wiem, że nie muszę być idealna. Ale jednocześnie staram się być coraz lepsza.

Maj

Sprzątanie w szafach, pełnych dawno nie nieoglądanych i niepotrzebnych rzeczy fantastycznie czyści także duszę. Symbolicznie rozstaję się z tym, co stare i zbędne. Robię miejsce na nowe emocje i nowe życie.

Czerwiec

Życie podsuwa mi czasem denerwujących ludzi, żeby pokazać mi w nich jak w lustrze moje własne wady.


Lipiec

Życie czasem mnie zaskakuje, ale to dobrze. Dzięki temu ćwiczę moją elastyczność i pomysłowość, siłę i wytrwałość w pozytywnym myśleniu.

Sierpień

Zamiast NIE UMIEM, powiedz CHCĘ SIĘ NAUCZYĆ. Zamiast TO ZA TRUDNE, mów TO JEST CIEKAWE. Zamiast TO SIĘ NIE UDA lepiej powiedzieć ŻYCIE JEST NIESAMOWITE!

Wrzesień

Spróbuj raz milczeć, kiedy mówi ktoś inny, zamiast ciągle przerywać, spróbuj posłuchać od początku do końca, co drugi człowiek ma ci do powiedzenia.

Październik 

Mam pełne prawo decydować o tym, gdzie znajdują się granice, których nikomu nie wolno przekraczać.

Listopad

Nie myśl o wszystkim, co masz do zrobienia w życiu. Myśl o tym, co masz zrobić dziś i po prostu zacznij to robić.

Grudzień

Nowy rok?  Super! Wychodzę mu naprzeciw i ruszam naprzód, jak w tajemniczą podróż pełną przygód, odkryć i zachwycających miejsc. 


Dobrego roku !!!

87 komentarzy:

  1. BBM: Bardzo mi odpowiada mem - cała prawda życiu . Pozbawia złudzeń, że z pewnością byłoby inaczej i lepiej. Nie byłoby! Tylko może błędy byłyby inne…
    Dobrego roku,Jotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sobie dedykuję ostatni mem...
      Zdrówka i nadziei, kochana!

      Usuń
    2. BBM: Podziwiam. Mnie już wystarczyłoby utrzymanie tej formy, którą jeszcze mam…🤭

      Usuń
    3. Obawiam się, że do tego mema dopiszę kolejny rok:-)

      Usuń
  2. Niekwestionowane mądrości życiowe, one mnie przekonują i staram się ich trzymać :)
    Jestem konsekwentna, zwykle dopinam celu, chociaż może być przesunięty w czasie, bo nie wszystko przecież zależy ode mnie.
    Myślę pozytywnie...
    Życzę obfitości wszelkich dóbr w Nowym 2023 Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tej konsekwencji mi brakuje i za szybko odpuszczam, ale pracuję nad tym...

      Usuń
  3. Listopadowa sekwencja bardzo mi się podoba, to jest włąśnie metoda małych kroczków. Dosiego Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przy tym cytacie pomyślałam o Tobie:-)

      Usuń
  4. Tak mem "cała prawda o życiu" niezwykle prawdziwy.
    Niech ten nowy nadchodzący rok cię nie zawiedzie Jotko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nam wszystkim sprzyja, zdrowotnie i pod każdym względem!

      Usuń
  5. Zgadzam się z poprzednikami - Cała prawda o życiu - to dośc oczywista prawda.
    Jeśli natomiast chodzi o mądre myśli na wszelkie okoliczności to wyznam, że nigdy nie przywiązywałem do nich wagi.
    Być może przyczyną była często powtarzana przez moja matkę sentencja - myśl tylko o tym żeby przeżyć dzisiejszy dzień.
    To bardzo podobne do listopadowego hasła.
    Moja matka mówiła to sama do siebie bo rzeczywiście przez wiele lat żyliśmy w bardzo trudnych warunkach. Dużo, dużo później wyczytałem, że jest to najbardziej demobilizująca formuła i nie powinno się jej używać przy dzieciach bo wyrosną na pasożytów i oportunistów.
    I tak chyba działała w moim przypadku. Niesamowita ilość szczęśliwych zbiegów okoliczności uaktywniła mnie jednak mocno i przyniosła sporo osiągnięć i satysfakcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, bo samo przeżycie to czasem za mało, oczywiście zależy to od okoliczności.
      Naszym życiem często sterują zbiegi okoliczności i spotykani ludzie:-)

      Usuń
  6. Będę dbała o zdrowie, więcej czasu poświęcę swojej osobie w Nowym Roku!
    Wszystkiego dobrego na cały nowy 2023r. życzę, obyśmy byli zdrowi i szczęśliwi💚🍀🤗🌹🥂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tego Ci życzę, no i ułożenia wszelkich życiowych spraw!

      Usuń
  7. Mądra kobieta z tej Beaty Pawlikowskiej. Prawie wszystkie jej refleksje trafiają mi do duszy. A najbardziej moze ta, że nie jestem idealna, ale staram sie byc coraz lepsza. I jeszcze mój dopisek - potrafię nareszcie akceptować siebie taką, jaką jestem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to trudna sztuka, zwłaszcza gdy wiele od nas wymagano, ja ciągle się tego uczę...

      Usuń
  8. Witaj, Jotko.

    To, że kalendarz stary, wcale nie oznacza, że zapisane w nim mądrości też musiały się zestarzeć:)

    Dziękuję za życzenia i odwzajemniam - wszystkiego najlepszego, Jotko:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sentencje się nie starzeją, a my , już bardziej doświadczeni, lepiej je nawet rozumiemy:-)
      Cudowności!

      Usuń
  9. Chyba najbardziej i tak lubię starożytne "Carpe diem" :) Jotko, wszystkiego najlepszego na nadchodzący rok (i nie tylko) - przede wszystkim tego chwytania dnia i pięknych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Carpe diem" pasuje zawsze i niezależnie od wieku:-)
      Samych radosnych chwil:-)

      Usuń
  10. Dla mnie najistotniejsze jest motto z września. Życzmy sobie wszyscy tej umiejętności, a możemy uniknąć wielu przykrości.

    Ja zupełnie nie rozumiem tego blogspota - w tym samym czasie mogę komentować na jednym z Twoich blogów, a na drugim już nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nie staram się zrozumieć, anonimowo możesz za to wszystko!
      Umiejętność słuchania jest dziś niezwykle rzadka...
      Cierpliwych słuchaczy Ci życzę:-)

      Usuń
    2. Anonimowo też mi nie dał szans. Nie reagował na moje kliknięcia wcale, olał mnie :)
      Mnie też bardzo się przyda ta cierpliwość. Przerywam ludziom, a to jest fatalne. I takie nowe u mnie...
      Miej dobry Nowy Rok. Cały :)

      Usuń
  11. Jotko, wszystkiego NAJlepszego :) Niech emerytura robi się coraz fajniejsza i fajniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję, byle zdrowie dopisało i wzajemnie dla Ciebie, spokojnego oczekiwania na emeryturę:-)

      Usuń
  12. Takie odkrycia to coś fajnego. :) Jeśli o mnie chodzi to w mieszkaniu Babci znaleźliśmy z Mamą jakieś stare listy z jej młodości, chyba jak siostra w Chinach była na placówce dyplomatycznej w latach 70.

    Dziękuję za życzenia. Jeszcze można życzyć na Nowy Rok, życzę więc dużo zdrowia, pomyślności, uśmiechu i wszystkiego co najlepsze na ten 2023 rok.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, takie listy to skarbnica wiedzy, może mama zgodzi się, byś przejrzał, tam mogą być niesamowite ciekawostki!
      Wzajemnie, wszystkiego dobrego:-)

      Usuń
  13. Wszystkie sentencje są bardzo dobre, pouczające.
    Życzę Ci szczęścia, zdrowia i pomyślności w nowym roku.
    Szczęśliwego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo szczęścia i zdrowia w nowym roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nam wszystkim zdrowie i Fortuna dopisują:-)

      Usuń
  15. Nikt już nie czyta mądrych ludzi . Mądrzy utożsamiani są ze znanymi a to nijak prawdą nie jest.Wchodzimy w kolejny rok gdzie hałas będzie udawał prawdę .Emocje- wiedzę.Smutne - można inaczej jednak bez odwagi się nie uda.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wybieram sentencję z sierpnia i postaram się zastosować nie tylko w nowym roku :)) Dużo szczęścia i zdrowia (formy też ;)) na ten 2023!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sierpniowa jest bardzo motywująca, więc życzę Ci osiągania celów wszelkich!

      Usuń
  17. Jotko, dziękuję za pamięć o moim blogu i życzenia. Tobie równiez życzę udanego nowego roku, zdrowia, miłości i szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Ci życzę codziennych zachwytów i powrotu weny do blogowania:-)

      Usuń
  18. Klik dobry:)
    Pięknie dziękuję za życzenia. Dla Ciebie, Jotko, i Twoich Bliskich również DOBREGO ROKU!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie to podstawa, więc bądźmy zdrowi i pogodni!

      Usuń
    2. Właśnie ktoś mi zwrócił uwagę, by nie życzyć "dobrego", bo wystarczy dobrego od dobrej zmiany, czego ludzie już mają dość.
      Zatem zdrowia, Jotko, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

      Usuń
    3. Faktycznie, może więc lepszego?
      Lepszego zdrowia, lepszego czasu, lepszego wszystkiego!

      Usuń
  19. Niech już będzie lepszy ten Nowy Rok, czego Ci serdecznie życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy czekają bardzo na ten Nowy, oby okazał się lepszy!

      Usuń
  20. Od czasu, gdy w 2005 r. POPiSdowate dorwały się do władzy nie robię żadnych dalekosiężnych planów. Przy tej POPiSdowatej bandzie trudno nawet zaplanować najbliższe godziny.
    Życzę pomyślności w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkich planów też nie robię, to i rozczarowań będzie mniej!
      Życzmy sobie zatem spełnienia małych i mniejszych planów:-)

      Usuń
  21. Trudno się nie zgodzić. Ważne, żeby wyciągać właściwe wnioski. Do siego roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lub przynajmniej oddać się refleksjom co pewien czas :-)

      Usuń
  22. Ja teraz czytam "Czuła przewodniczkę" i tam autorka też wspomina że prowadziła kiedyś dwa zeszyty - pamiętnik i ten z ważnymi cytatami z filmów, książek, piosenek i nawet przez chwilę też się nad tym zastanawiałam... pozdrawiam i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałuję dziś, że nie prowadziłam zapisków, teraz byłaby to ciekawa lektura...

      Usuń
  23. Mam motto. Wymyśliłam je sobie bardzo dawno temu i trzymam się zawartego w nim sedna - TRZEBA WIERZYĆ W NIEZWYKŁOŚĆ RZECZY CODZIENNYCH. Mam go na blogu. Zawsze mi towarzyszy i wszędzie. Uważam, że pasuje do mnie i ja pasuję do niego. Wiele razy przypomina mi, by życiem cieszyć się na nic nie czekając. Życie to Życie, bez względu na to jak się układa, jest jedno. Doceniam, szanuję i cieszę się z jego niezwykłości.
    Pozdrawiam serdecznie Droga Jotko i... Noworocznie... niech spełnią się Twoje każde plany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne motto i pasuje na wszelkie sytuacje, pełne pokory wobec tego, co nas spotyka.
      Życie mamy tylko jedno, więc warto je przeżyć z sensem - to tez myśl, która mi się spodobała...
      Dzięki i wzajemnie:-)

      Usuń
  24. Piękne sentencje. Lepszego, zdrowszego i takiego, w którym spełniają się marzenia Nowego 2023 Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że my też będziemy lepsi i zdrowsi, a świat bardziej przychylny:-)

      Usuń
  25. Kilka lat kupowałam kalendarz Pawlikowskiej. Teraz nauczyłam się taki zakładać sama. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba zacznę prowadzić jakieś zapiski, może to być całkiem ciekawe zajęcie:-)

      Usuń
  26. Kwiecień i październiki - tak na pierwszy rzut oka.
    Jotuś, niech rok 2023 będzie szczęśliwy i przyniesie radosne niespodzianki Tobie i Twoim bliskim 🌞🍀💗💗💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, z serca dziękuję, oby nam się wiodło:-)

      Usuń
  27. JoAsiu, wszystkie sekwencje są życiowe i mądre, są mi bliskie ..
    staram się przestrzegać tych mądrości ;)

    Kochana w Nowym Roku 2023 niech każdy dzień będzie przyjemny..
    życzę ogrom zdrowia, miłości, uśmiechu i wszelkiego dobra,
    niech każdy dzień będzie pozytywny dla Ciebie i Twoich Bliskich 💝

    - ściskam Cię najserdeczniej i najcieplej 🎄⛄❄ 💗🎄🍀💛

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, dziękuję Ci bardzo i dla Ciebie niechaj kolejny rok przyniesie same dobre rzeczy!
      Uściski noworoczne!

      Usuń
  28. Takie sentencje potrafią nam przypomnieć o tym, co jest ważne. Bywają dobrymi drogowskazami :)
    Wszystkiego dobrego na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zmuszają do przemyśleń:-)
      Ciekawych podróży i udanych spektakli:-)

      Usuń
  29. kiedyś miałem taki kajecik, gdzie zapisywałem swoje "genialne" sentencje, które mi się nagle spontanicznie objawiały, kajecik wcięło (chyba?) przy jakiejś przeprowadzce, ale jakoś nie bolało, bo wciąż mi się generują nowe, częściej lub rzadziej, a do tych starych prawie wcale nie zaglądałem i gdy ten fakt do mnie dotarł, nigdy potem już nie założyłem nowego...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Każda myśl mądra, ciekawa i każda skłania do refleksji :) Pawlikowska zresztą innych nie miewa.

    Ja za to w minionym już roku znalazłem gdzieś na FB planszę ze zdaniem, które od kilku miesięcy staram się wcielać w życie: "Nie spędź kolejnego roku, popełniając te same błędy" :)

    Natomiast mem na końcu setnie mnie rozbawił :D

    Szczęśliwego Nowego Roku, Joteczko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny cytat, warto zapamiętać:-)
      Wielu świetnych tematów blogowych, Celcie!

      Usuń
    2. Tych nigdy zbyt w8ele i u mnie zawsze się przydają, więc bardzo Ci dziękuję - Celt :)

      Usuń
  31. Dobre streszczenie Starego roku. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, no i nieustającej weny blogowo-kulinarnej:-)

      Usuń
  32. Mi najbardziej czerwcowa sentencja podpasowala:)
    Dobrego, Szczesliwego Nowego Roku Jotko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czerwcowa tez jest mi bliska:-)
      Cudowności każdego dnia, Aniu!

      Usuń
  33. Piękne sentencje sobie wypisałaś. Pozwolisz, że niektóre przytulę. Wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że wpadłaś, dobrego czasu i końskiego zdrowia!

      Usuń
  34. Miałam kiedyś taki kalendarz Pawlikowskiej ze złotymi myślami na każdy dzień. Jedne byly fajne, inne takie dobie. Mimo wszystko, czasem dobrze trafić na taki "glos" z zewnątrz, żeby spojrzeć z innej perspektywy na to, co w danej chwili u nas się dzieje.

    Wszystkiego dobrego w Nowyk roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie myśli, cytaty pozwalają na chwilę zastanowić się nad oczywistymi, ale zapomnianymi prawdami.
      Cudowności!

      Usuń
  35. Podziwiam Cię za to, że zawsze coś ciekawego wynajdziesz, zobaczysz lub przeczytasz i podzielisz się z nami.
    Zasyłam życzenia samych miłych i szczęsliwych dni w roku.
    Tak się zastanawiam, czy korzystałam kiedyś z dobrych rad, wyszło, że nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rad i porad nie każdy musi korzystać:-)
      Zdrowia i pogody ducha, Ultro!

      Usuń
  36. Oj chciałabym mieć w sobie taki spokój, jak ma w sobie Pani Beata. Pozdrawiam serdecznie Asiu i życzę wszelkiej pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiadomo czy taki spokój osiągnęła, czy to tylko pozory...

      Usuń
  37. Ja doświadczam takich powrotów do przeszłości oglądając stare zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja także, zwłaszcza stare zdjęcia powodują zadumanie nad upływem czasu i odchodzeniem bliskich.

      Usuń
  38. Odpowiedzi
    1. Z Waszych wypraw tez byłby świetny kalendarz!

      Usuń
  39. Marcowa sentencja jest mi bardzo bliska.

    OdpowiedzUsuń