niedziela, 1 października 2023

Ku refleksji...

 Zbliżają się wybory, podobno najważniejsze w naszym kraju po 1989 roku. Nie jestem socjologiem ani politologiem, więc nie będzie tu wywodów o polityce, ani tym bardziej agitacji partyjnych.

Każdy z nas ma jakieś sympatie i antypatie po stronie tych, którzy zamierzają zostać parlamentarzystami i choć podobno do polityków nie warto mieć zaufania, to jednak kogoś wybrać trzeba, by później mieć prawo narzekać przynajmniej.

Zbieram od jakiegoś czasu cytaty przeróżne, poniższe w tym poście są moim zdaniem refleksjami uniwersalnymi , które odnosić się mogą do każdego czasu i każdego kraju. To nasze nastawienie decyduje, jak je odbieramy i czy  dotyczą naszych realiów.

Czy któryś znaliście lub może jeden przypadł Wam szczególnie do serca?

Zostawiam Wam tych  kilka  obrazków ku refleksji. Jak znam Internet, to pewnie paru hejterów też tu zajrzy, ale cóż, to także nasi bliźni, choć najbardziej wulgarnych wykasuję, moje prawo.

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


8.


9.


84 komentarze:

  1. James Cook - wyjątkowo trafne. Reszta też niezła i do zapamiętania.
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. coś dorzucę do tej kolekcji:
    "Gdyby wszyscy politycy mówili jedynie o sprawach, na których się znają, byłoby o wiele ciszej na świecie" /Groucho Marx/...
    ...
    "Gdy pójdę na wybory, to nie wolno mi potem narzekać, bo przecież sam to sobie wybrałem. Gdy nie pójdę na wybory, to nie wolno mi potem narzekać, bo przecież zgodziłem się na dowolną opcję. To kiedy do ciężkiej cholery ja mam narzekać?" /Dziadek Władek/...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, wypowiedź dziadka brzmi, jakby człowiek musiał narzekać, a tu mu prąd odcięli do tego narzekania. No to pytam, czy my musimy narzekać?

      Usuń
    2. Dziadek Władek lubi narzekać, czyli raczej nie musi... zapytaj lepiej, czy musimy lubić to, co musimy robić? LOL...

      Usuń
    3. Nie no, jak zagłosujesz na opcję, która nie wygra, to chyba narzekać można. :)

      Usuń
    4. Narzekać zawsze można, ale po co? narzekanie niczego nie zmienia, a narzekają najczęściej ci, którzy niewiele mają do zaoferowania...

      Usuń
    5. @Katasza...
      lajk!... pobudziłaś mn... znaczy... moją imaginację wizualizacyjną... zachciało mi się zostać Dziadkiem Władkiem, tak kontrolnie, przez jakiś czas od niedzielnego poranka wyborczego... walę, jako ten Dziadek Władek właśnie, na wybory, głosuję na pis, a pis się rozkracza, tak się rozkracza, że progu nie przekracza... a wtedy ja, znaczy nie jak, tylko ja Dziadek Władek, sobie tak porządnie ponarzekam... jaka to będzie frajda... znaczy nie dla Dziadka Władka, bo za takie głosowanie frajdy się nie należą, ale już dla mnie jako mnie, LOL...
      p.jzns :)

      Usuń
    6. Trzyma kciuki, byś mógł ponarzekać, jako dziadek Władek:-)

      Usuń
  3. Wszystkie są trafne, ale ostatnio widzę, że w życiu teraz trzeba mieć w głowie to drugie i nie dawać się sprowokować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zwłaszcza hejterom i zwykłym oszołomom...

      Usuń
  4. 3,6,9 - te teksty mają zastosowanie w wielu sytuacjach, nie tylko w polityce. 3 np. dobrze przewiduje status w rodzinie kobiety niepracującej zawodowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, znam takie przypadki, gdy żona dawno zrezygnowała z wolności i godności na rzecz życia na pewnym poziomie finansowym.
      A gdy mąż wydziela kasę na wydatki, to już masakra!

      Usuń
  5. Oj mnie już wybory wychodzą uszami i mam serdecznie dosyć tematyki. Kogo się nie wybierze i tak będzie źle. Wszyscy są siebie warci..Ja bym się nie zdziwiła, gdyby poza kamerami. Wielcy polityczni wrogowie siedzieli w swoich pięknych posiadłościach i śmiali z reakcji społeczeństwa. Taks prawda
    Smutne, że ludzie dają sobą tak sterować. Oni są wszyscy tacy sami. Nie ms znaczenia, kto się teraz dorwie do koryta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, tym razem ma znaczenie, bo nie tylko o koryto chodzi.

      Usuń
    2. Ale to nie ma co liczyć, że będzie lepiej. Bo wszyscy z jednej wytwórni są, także nastawienie, że odsuniecie aktualnej "wladzy", coś zmieni. Jest naprawdę naiwnym myśleniem. Nowi będą w czym innym ludziom utrudniać życie 🤡 wpierajac, że No zastaliśmy bałagan teraz będziemy sprzątać 4 kadencje. Aż się ludziom znowu flaki na lewą stronę obrócą i będą rządni zmiany 🙈. I tak cały czas...

      Usuń
    3. Bo połowie społeczeństwa nie chce się głosować, bo wygodniej narzekać, niż brać sprawy w swoje ręce, a jest okazja, wreszcie!

      Usuń
    4. Agnieszko, nie będzie lepiej, ale będzie normalniej, jak wygra opozycja. Ma pani rację, to co nabroiło PiS będzie trudno odkręcić, będzie trwało to latami, ale będzie jakaś lepsza perspektywa, nikt nas nie będzie tak mocno okłamywał i okradał jak PiS. I dlatego wybór jest chyba oczywisty.

      Usuń
    5. Poza tym, jak ktoś powiedział: nawet jeśli nie interesujesz się polityką, to kiedyś polityka zainteresuje się tobą!

      Usuń
  6. Nie ma uniwersalnych recept, bo i Świat nie jest uniwersalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi o recepty, czasami widzimy, że myśli nawet starożytnych doskonale się mają i współcześnie.

      Usuń
  7. Wszystkie bardzo trafne jotko.
    Zycze by wybory poszly po Twej mysli. Wiem jakim waznym sa wydarzeniem, tym bardziej ze u mnie podobna sytuacja - nie moge sie doczekac prezydenckich wyborow, odejscia durnego Bidena od steru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem może się ważyć sprawa naszej bytności w Unii i wiele równie ważnych, także dla kobiet.

      Usuń
  8. Polska to kraj wielkanocny. We świecie to rzecz niesłychana by mogło być tyle jaj z powodu jednego barana! - Andrzej Poniedzielski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to oczywiście, jak i to, że niezależnie od pory roku mamy w Polsce zbyt wiele bałwanów.

      Usuń
  9. Tekst z drugiego obrazka jest bardzo prawdziwy :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, to chyba kwintesencja rzeczowej dyskusji:-)

      Usuń
  10. Wszystkie myśli są trafne, niestety żadnej nie znałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie myśli trafne, większość przecież opisuje rzeczywistość, w której przyszło nam żyć. Kiedyś może i te cytaty mogłyby nas bawić do łez a teraz do łez smucą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak, śmiech przez łzy zbyt często staje się naszym udziałem.

      Usuń
  12. Ani jednego z tych cytatów nie znałem.
    Najbardziej spodobał mi się Nr 1. niekoniecznie dlatego, że jest trafny, raczej dlatego że śmieszny.
    Zaskoczyła mnie tu obecność kapitana Cooka, "odkrywcy" Australii, nie bardzo zgadzam się z jego maksymą.
    Cytat ze Szwejka, nie mogę sobie przypomnieć okoliczności, w których to powiedział, natomiast znalazłem ciekawy cytat Jarosłava Haska: "Racjonalizm Polityczny... ktoś kupił jabłka, jadł jednak śliwki, pestki zakopał i wyrosły z nich daktyle".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, cytat nr 3 bardzo sprawdza się w naszej obecnej sytuacji gospodarczo-politycznej, a jak wspomniano wcześniej doskonale obrazuje sytuacje w rodzinach.

      Usuń
  13. Ja jako wielbiciel Józefa Szwejka optuję za cytatem numer 8!

    OdpowiedzUsuń
  14. Trudne czasy, wszystkie cytaty są prawdziwe, najbliżej mi do Jarosława Haska.Tak brudnej,chamskiej kampanii dawno nie było.U nas miasto oplakatowane, co chwilę politycy ,obiecanki i głupoty opowiadane.Czuje że panujący znów w naszym regionie przegrają, niech się spełni.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech się spełni! dość już czasu gorszego sortu, teraz mamy wreszcie głos, wystarczy z niego skorzystać.

      Usuń
  15. Ten pierwszy rozbawił mnie nad wyraz swoją celnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy już się zasiedzieli, czas zmienić stołki!

      Usuń
  16. Punkt 1 trafny. Szczególnie to widać w samorządach, bo ma się je blisko... Poza tym niektóre również trafne, ale niektóre są dla mnie zbyt klasistowskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewnym etapie rozczarowań "elitami", dobitne określenia wydają się najlepsze...

      Usuń
  17. "Generalnie ustroje wyglądają tak:
    – Maoizm: mam trzy krowy; rząd zabiera wszystkie, zabija i mięso dzieli po równo.
    – Komunizm: mam trzy krowy; rząd zabiera je do kołchozu, gdzie zdychają.
    – Narodowy socjalizm: mam trzy krowy; rząd zabiera dwie i zamienia je na armaty.
    – Faszyzm: mam trzy krowy; rząd ustanawia cenę maksymalną na mleko, a krowy każe zakolczykować, bym ich nielegalnie nie zjadł.
    – Socjalizm: mam trzy krowy; rząd odbiera mi pod przymusem. Mleko, które potem mogę kupić w państwowym sklepie na kartki.
    – Socjaldemokracja: mam trzy krowy; rząd skupuje ode mnie mleko i rozdaje za darmo w szkołach, gdzie dzieci wylewają je do zlewu.
    – Państwo opiekuńcze: mam trzy krowy; muszę sprzedać jedną, by starczyło na badania weterynaryjne i podatki od dwóch pozostałych.
    – Eurosocjalizm: mam trzy krowy; rząd każe mi zabić jedną, bo krów jest za dużo – i drugą, bo krowa sąsiada jest chora na pryszczycę.
    – Kapitalizm: mam trzy krowy; sprzedaję jedną i kupuję byka!"
    Janusz Korwin- Mikke - niecierpię dziada, ale ta wypowiedź mu się udała. 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma Szwejka nad Szwejka i tylko Haszek jest Haszkiem! Choć Einsteinowi i Twainowi też nie sposób odmówić racji.

      Usuń
    2. A zwykłemu szarakowi wiatr zawsze w oczy...ale jak się szaraki zbuntują, to będzie się działo!

      Usuń
  18. Każdy na wagę złota, ale 3,5, 6 i 8 są bezcenne....

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla każdego coś miłego. Kloszard

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze dający do myślenia jest cytat Margaret Thatcher o podatkach i ,,pieniądzach rządu". Jak widać w Polsce mało ludzi zna go i wie, że rząd nie ma swoich pieniędzy.

    Ogólnie można przy odpowiednim skupieniu połączyć wszystkie przedstawione w książce wątki. Nie mniej faktycznie wydaje się to w opisie dość zagmatwane.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytat M.Thatcher już tyle razy był publikowany, że odpuściłam.

      Usuń
  21. Wszystkie trafne, ale najbardziej 1 i 6. Bądźmy optymistami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez optymizmu nie da się nieraz dnia przeżyć.

      Usuń
  22. Oj, coś mi się wydaje, że wszystkie przytoczone przez Ciebie myśli odnoszą się akuratnie do obecnej sytuacji w kraju i pozytywnie -tak sądzę - podświadomie wpływają na nasze - wyborców decyzje. Wszystkie cytaty przedniej jakości z preferencjami na Kapuścińskiego i "filozofa".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele cytatów i myśli filozofów ma obecnie zastosowanie, wybrałam te najbardziej uniwersalne, moim zdaniem.

      Usuń
  23. Wszystkie są celne i ponad czasowe. Kilka znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tereniu i pozdrawiam październikowo:-)

      Usuń
  24. Mądre cytaty, dla mądrych ludzi. I nie wiem tylko, czy to dobrze, czy źle? ;)

    Jotko, wybacz, że użyłam Twojego wpisu do prób. Gdzieś musiałam i to na szybko. Jeszcze raz proszę o wybaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, bo ci drudzy pewnie i tak nie czytają...
      No coś Ty, a jak miałaś spróbować, nie ma sprawy!

      Usuń
  25. Niestety lud tęgi nie czyta, a gdyby nawet czytał to zdaje mi się że by tego nie zrozumiał
    Marek z E.

    OdpowiedzUsuń
  26. Trafne wszystkie i zawsze aktualne, pewnie dlatego, że ludzkie charaktery od stuleci takie same, więc i przywary i zalety się powtarzają. Ważne, żeby były w równowadze, wtedy jest szansa na normalność ... Oby wróciła - patrząc na uśmiechniętych ludzi z Marszu mam nadzieję na powrót...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, mam wielką nadzieję, byle niezdecydowani w ogóle poszli na wybory!

      Usuń
  27. BBM: Wszystkie trafne! Trudny wybór!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba wybierać, można przytulic wszystkie:-)

      Usuń
  28. Witaj, Jotko.

    Wszystkie cytaty niczym ziarenka prawdy, dla siebie wyłuskuję piątkę.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ziarenka prawdy, a z ziarenek chlebek na dobre życie...

      Usuń
  29. Pani Jotko kto wygra wybory?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kto pyta?
      Obyśmy wszyscy nie przegrali!

      Usuń
  30. A ja, jak co wybory, śpiewam se pod nosem za Tiltem "Nie wierzę politykom, nie..." No, ale na wybory chodzę. I na te pójdę, choć nie mam na kogo głosować i jak zwykle zagłosuje nie za, ale przeciwko. A propos, męża mam politologa. Z wykształcenia, bo z zawodu na szczęście nie ✌️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem chyba większość z nas zagłosuje przeciwko, jedynie lokalnie znamy przecież kandydatów i to niektórych.

      Usuń
  31. Poczekajmy...
    Pozdrawiam jesiennie kochana;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziś strasznie wieje, zdrówka ci życzę!

      Usuń
  32. Odpowiedzi
    1. Czasami jeden cytat mówi za wszystkie słowa i obrazy...

      Usuń
  33. JoAsiu ♥,
    nie znoszę polityki, ale czasami trzeba się odezwać ;)
    cytaty znakomite .. 3, 6 fenomenalne!

    - pozdrawiam Cię najcieplej, ściskam najserdeczniej,
    moc zdrówka i cudownych chwil ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że do polityki nie garną się mądrzy i uczciwi ludzie, może to się zmieni lub my za wiele wymagamy?

      Usuń
  34. Co niektórzy mogliby sobie wziąć te cytaty do serca idąc na wybory ale pewnie każdy je zrozumie po swojemu, lub nie zrozumie wcale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, ale jak to zmienić?

      Usuń
    2. Dlaczego to zmieniać ? Dlaczego przestaliśmy szanować wolność, niezależność ,prawo każdego do swojego postrzegania świata. Dotarliśmy do miejsca w którym należy się opowiedzieć po którejś stronie zamiast do miejsca w którym wsiada się na róż.ne pojazdy mające nas dostarczyć cało i zdrowo do celu. Krzysztof

      Usuń
    3. Nie miałam na myśli tego, byśmy wszyscy jednakowo myśleli, ale byśmy myśleli w ogóle...nie można udawać, że cos nas nie dotyczy, chyba że ktoś wybiera bezludną wyspę!

      Usuń
  35. Wybory to istotny moment w życiu demokratycznego społeczeństwa, i to, że j dzielisz się uniwersalnymi refleksjami, jest godne uznania. Asiu cytaty, które prezentujesz, mają zastosowanie nie tylko w jednym kraju czy jednym czasie, ale także w wielu aspektach życia. To prawda, że nasze nastawienie i uczestnictwo w procesie wyborczym ma znaczenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję bardzo, liczy się każdy głos, ważne jest , jak mówisz uczestnictwo, wszyscy odpowiadamy za to, co dzieje się wokół...

      Usuń
  36. Świetne memy, dobrze podsumowują sytuację :)
    Ostatni chyba najbardziej trafny, bo nie tylko odnoszący się do polityki :)
    pozdrowienia, ja rejestruję się na dniach i na pewno pójdę, liczę na inne kobiety i wszystkich ludzi, którzy mają dość, że tym razem wykorzystają swój głos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim powinny zagłosować kobiety i młodzi ludzie, od tych dwóch grup wiele zależy...

      Usuń