niedziela, 15 sierpnia 2021

Kamyczek do ogródka...

 Znowu tematy greckie oddaliły się nieco, ale nie mogę milczeć na tematy aktualne, bo jak to mówią, nawet gdy nie interesujesz się polityką, to polityka zainteresuje się tobą.

Nie będę się rozpisywać, bo nie nie zrobię tego lepiej, niż autorzy memów, które można znaleźć w sieci. Podziwiam autorów za trafne skojarzenia i dobór cytatów.














Z ostatniej chwili - prezydent naszego kraju odmówił rozmowy dymisjonowanemu ministrowi, argumentując, że porozmawia z nim wówczas, gdy przekona się, że ów minister ( czyt. Gowin) nie stał się członkiem totalnej opozycji.
A myślałam, że prezydent jest orędownikiem  wszystkich obywateli.

Miejmy nadzieję także, że inwigilacja władzy nie dosięgnie naszych rozważań blogowych i nie zamkną nam ulubionej formy wymiany refleksji z innymi blogerami i blogerkami.

87 komentarzy:

  1. Bardzo trafne te memy! Niestety śmiech przez łzy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jak Ty, nie znalazłam zbyt wielu słów, aby skomentować sytuację aktualną. Nie chcę się denerwować, a że czytam też blogi suporterów PiS-u, wiem, że wiele z memowych tekstów uważają za słuszne, i nie widzą w nich nic śmiesznego, bo prezes ma wg nich rację i jest wielkim mężem stanu. Może i przed chwilą USA było lepsze od Niemiec i Rosji, ale teraz po prostu nas nie rozumieją, ale zrozumieją, bo racja po stronie prezesa. No i co im zrobisz? Słaba to pociecha, że szeregi twardych wyznawców przerzedzają się z powodów ostatecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ne wiem co gorsze, wyznawcy dla koneksji czy wyznawcy dla idei...

      Usuń
  3. A niektórzy nadal się dziwią, że wyjechałam z tego kraju-raju i że prędzej umrę niż wrócę. Ja nawet za nim nie tęsknię, chociaż tam się urodziłam, wychowałam i mieszkałam kilkadziesiąt lat. Te memy dobre, ale to naprawdę śmiech przez łzy- łzy wściekłości i żalu, że tak zmarnowali kraj i nadal marnują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie dołuje ta bezradność, bo nic nie mogę jako szary obywatel zrobić!

      Usuń
  4. Powiem szczerze - czuję się tak głęboko zniechęcony tą sytuacją, że nawet mnie już te rysunki nie rozbawiają. Jakby to powiedzieć - dajcie Polakom swobodę, a wyrżną się sami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dorośliśmy chyba jako naród ani do demokracji , ani do spokojnego rozwoju, u nas albo martyrologia, albo rewolucja...

      Usuń
  5. Mówi się, że kto służył w wojsku to już go nawet klaun w cyrku nie śmieszy. Coś w tym jest, choć ja w wojsku nie służyłem, miałem tylko okazję oglądać z bliska, co tam się wyrabia. Dziś widać czarno na białym, że to przeniosło się na politykę rządzących. Ja tylko nie rozumiem tych, co będąc szeregowymi uwielbiają takich „dowódców”.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem właśnie czy uwielbiają dla ich zalet czy z uwagi na osobiste korzyści...

      Usuń
  6. To co się dzieje obecnie w naszej polityce musi kiedyś pierdyknąć. Mam tylko nadzieję, że doczekamy jeszcze normalnych czasów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby było co ratować, bo wiele się przed nami ukrywa...

      Usuń
  7. Memy doskonale obrazujące naszą współczesność- wszystkie trafne! I żadne pisowskie draństwa nie są w stanie ostudzić zwolenników rządzącej partii.
    Ale tak czy owak trzeba mieć nadzieję, że ten bajzel runie szybciej niż myślimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wyborów daleko, a i te nie dają gwarancji, że cos się zmieni:-(

      Usuń
  8. "Miejmy nadzieję także, że inwigilacja władzy nie dosięgnie naszych rozważań blogowych"

    Internet to potęga jeżeli chodzi o rozchodzenie się treści. Mogą być pokusy na uciszenie zawartości konkretnych stron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już na pewno są takie plany, tylko czekać, aż nam szczęki opadną ze zdziwienia!

      Usuń
  9. Wszystkie memy trafione w punkt, ale najbardziej podobał mi się diagoza Marie von Ebner-Eschenbach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądrych myśli na temat państwa i demokracji jest mnóstwo, tylko żeby właściwe osoby je przyswajały...

      Usuń
  10. Wszystkie memy trafne. Wypowiedzi z poprzednich komentarzy też popieram. I co tu dodać? "Niech żywi nie tracą nadziei..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie traćmy, mądrość w narodzie trwać musi, nadzieja umiera ostatnia!

      Usuń
  11. Warto sprawdzić informacje ,ktore się zamieszcza. Tekst o panu Gowinie to kłamstwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam na własne uszy, proszę więc udowodnić, że to kłamstwo...

      Usuń
    2. Prezydent wyraził nadzieję ,że pan Gowin nie zasili totalnej opozycji. dość poważna różnica.

      Usuń
    3. Nie słuchała pani uważnie lub wycięła z tej rozmowy tylko fragment.

      Usuń
  12. Co do mądrośći ...naród mamy dość podzielony -którzy mądrzy Pani zdasniem a którzy idioci. Wszak Ci za rządem to durne ale cis od opozycji to raczej kretyni więc kto jest mądry- kto nie głosował ?nie ma zdania, nie ma poglądu ?

    OdpowiedzUsuń
  13. O kloszard... dawno nie widziany i nie czytany...
    Ja już się nie potrafię śmiać, jak widzę memy. Szczere, trafne aż do bólu.
    A Morawiecki znowu sieje zamęt głupimi wypowiedziami na temat rządu Izraela. Ręce opadają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko opada, gdy słucha się tych panów, powtórka z PRLu jak nic!

      Usuń
  14. ...nie widziana, nie czytana. Głupia jak była.

    OdpowiedzUsuń
  15. Memy śmieszą mnie do momentu gdy zaczynam się zastanawiać z kogo właściwie się śmiejemy, bo przecież powiedzenie "jaki pan, taki kram" działa w obie strony ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w pewnym sensie z samych siebie się śmiejemy!

      Usuń
  16. Również mam taką nadzieję, że to co obecnie się dzieje nie dosięgnie naszych rozważań blogowych i nie zamkną nam ulubionej formy wymiany refleksji z innymi blogerami i blogerkami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc, założyłam sobie, że na blogu nie będę politykować, bo komentarze raz napisane nie giną nigdy ( w sieci nic nie ginie) dlatego pozdrawiam Cię tylko bardzo serdecznie i ciepło ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja też rzadko to robię, ale czasem czara się przelewa...

      Usuń
    2. U mnie też jak w kraterze Wezuwiusza...

      Usuń
    3. Dlatego czasami szukam takich memów i wpisów na blogach, by rozładować emocje...

      Usuń
  18. Na nich to nawet memów szkoda. Wystarczy gwiazdozbiór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że w drodze widzieliśmy napisy na tablicach z nazwami miast, gdzie gwiazdki zastąpiono słowami... kropla drąży skałę.

      Usuń
    2. Bo ja wiem? Na początku było słowo :) Potem pojawiły się gwiazdki.

      Usuń
    3. Nieważne co wpiszemy, ważne by miało MOC!

      Usuń
  19. Ojojojojoj ! Dzieje się , dzieje... rozdział państwa od Kościoła ! Szkoda słów na to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego podziwiam tych, co to potrafią zwięźle i graficznie...

      Usuń
  20. Mi ostatnio najbardziej przypadł mem mówiący mniej więcej tak: to, że jesteśmy w dupie to wszyscy wiedzą, najgorsze, że zaczynamy się w niej urządzać. Przygnębiające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie wszyscy, wystarczy, że protesty pozbawiają niektórych komfortu zasiadania na tronach...

      Usuń
  21. kiedyś funkcjonowały kawały polityczne, potem (po 89-tym) zrobiło się jakby nieco normalniej, gleba pod te kawały trochę uboższa, więc i kawały nie rosły tak obficie, ale wróciło stare, gleba stała się nadzwyczaj żyzna, więc i kawały mają na czym rosnąć, tylko forma nieco się zmieniła, przybrały postać memów...
    tak naprawdę, to humor, żart, satyra mają nikły wpływ na realia, ale gdyby nie ów humor, to byśmy zwariowali i kompletnie zgłupieli od tych realiów...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie to ująłeś, syntetycznie i trafnie!

      Usuń
    2. O tak, dobry humor, muzyka z dobrymi tekstami, tylko czasy PRL były do dupy. Teraz dowcipy niezłe, muzyka robi się coraz lepsza, a sytuacja.... Ech :(

      Usuń
    3. Chyba nie dane nam, by było wszystko super, w każdej dziedzinie...

      Usuń
  22. jakiś taki niewierny jestem... i uważam, że żadna władza nie wysłowi się zrozumiale i odpowiedzialnie tak, żebym zrozumiał i mógł podjąć jakąkolwiek decyzję. Wydaje mi się, że każdy bez wyjątku wyciera sobie gębę frazesami, a ich odwaga wynika jedynie z tego, czy telewizja informacyjna nazwie ich lewicą, czy prawicą.
    Rząd żyje z tego, co inni wypracują, więc muszą pięknie mówić, skoro na fakty i dokonania ich nie stać.
    zbyt biedni, by ich wybierać stają się łupem wszelkiej maści padlinożerców, prostytuujących ich oralne idee.
    podobno - każdy ma swoją cenę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno, tym bardziej zniechęca to do głosowania, a niektórych w ogóle do obserwowania życia politycznego.

      Usuń
    2. P.S
      mówić zrozumiale, a p....ć kompletne głupoty, to dwie różne sprawy!

      Usuń
    3. Dzisiaj w restauracji zobaczyłam podobne wykropkowanie jak u Pani i przypomniałam sobie jak rodzice opowiadali, że kiedyś tylko ludzie z marginesu uzywali takich zwrotów przy kobietach a teraz, kobiety bez skrępowania.

      Usuń
    4. Kiedyś! - to ulubiony zwrot mojej babci, gdy cos się jej nie podobało.
      Kiedyś dżinsy nosili tylko kowboje...

      Usuń
    5. Rzecz w tym ,że słowa moich rodziców nie straciły na aktualności a przyklad spodni nijak sie do nich nie ma.

      Usuń
    6. Pozornie, tylko pani tego nie widzi.

      Usuń
  23. Niestety to już przestało być smieszne :/

    OdpowiedzUsuń
  24. I pomyśleć, że polityka i politycy nie są wcale nam potrzebni...Ot, paradoks...;o)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie wolę tematy greckie niż to co się dzieje w naszym kraju... brak słów..

    OdpowiedzUsuń
  26. Memy wspaniałe ale ich bohaterowie nic sobie z nich nie robią.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, gdy dotrze, będzie za późno, głównie dla nich.

      Usuń
  27. Po wyjściu/ucieczce USForce z Afganistanu wraca Taliban, a niebawem ISIS, to zapowiedź tego co stanie się w Polsce po podobnej decyzji Bidena.

    OdpowiedzUsuń
  28. Śmiech przez łzy... po prostu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Powtórzę.... ŚMIECH PRZEZ ŁZY.....

    OdpowiedzUsuń
  30. Memy rzeczywiście trafne. Muszę przyznać, że nie widziałam ich wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszukałam w ostatnim czasie, by były aktualne:-)

      Usuń
  31. Tego na trzeźwo nie da się ogarnąć!

    OdpowiedzUsuń
  32. Co jeden, to prawdziwszy. Tylko nie wiadomo, czy się z nich śmiać czy płakać.

    OdpowiedzUsuń
  33. Niech mnie ktoś oświeci, w październiku wybory? A może w grudniu? Emocje jak przed wyborami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś na pewno będzie, zbyt wiele złego się zadziało...

      Usuń
  34. Wszystko ładnie pięknie, tylko czy jest lepsza alternatywa? Bo ja przyznaję że jakoś średnio widzę mądrych wybawców przed tym rządem... No ale ja może się nie znam... Może są jacyć lepsi i dobrzy i sprawiedliwi ludzie na ten urząd? Tylko gdzieś pochowani. Mam nadzieję że się znajdą! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sęk w tym, że mądrzy i roztropni nie chcą do polityki, w my szara masa jesteśmy skazani na rządy ludzi , którym władza miła, a pycha wielka, jak wulkan!

      Usuń
  35. A wszystko za publiczne pieniądze, brrr
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak, wydaje nam się, że już dalej nie da się posunąć, a oni wtedy nam mówią "No to patrzcie". Smuci mnie to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzymy i dołujemy się, ale może w końcu cos się odmieni?

      Usuń
  37. Witaj piątkowo Jotko
    Czasem wystarczy krótko i graficznie:)))
    Pozdrawiam długo oczekiwanymi kropelkami deszczu. Niewiele go, ale zawsze 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nic przeciwko deszczowi, ale czemu tak chłodno?

      Usuń
  38. Memy bardzo trefne Asiu, nie psujmy sobie jednak nastrojow glebszym wdrozeniem w temat. Szkoda zdrowia. Ostatnie posuniecia Kukiza sprawily ze opadly mi nie tylko rece...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polityka jeszcze nikomu nie wyszła na zdrowie...

      Usuń