czwartek, 11 listopada 2021

Mała galeria

Pasje i zainteresowania czynią nasze życie pełniejszym, bardziej kolorowym. Tym bardziej lubię, gdy takowe posiadają młodzi ludzie , więc zachęcam do pochwalenia się pracami. Dziś pokazuję, za zgodą autorek, prace plastyczne Michaliny i Laury, obie z klasy ósmej.
Nie jestem specjalistką, ale myślę, że mają jakiś talent, tym bardziej, że są samoukami, a Laura planuje  szkołę plastyczną. Michalina zaś , oprócz rysowania na papierze, maluje także artystyczne makijaże, ale nie posiadam żadnej fotki... 

 Prace Michaliny





Prace Laury 





Na koniec, wprawdzie to nie obraz, ale na pewno kulinarne dzieło sztuki czyli Tort Niepodległościowy, wykonany na konkurs przez siostrę mojej koleżanki, w asyście dwóch nastolatek. 



Nie wiem jak Wy, ale zauważyłam w tym roku mniej flag biało-czerwonych na budynkach, czyżby nieciekawe  nastroje, kłótnie polityków i podzielenie nas na dwa plemiona spowodowały obniżenie rangi tego święta? 
W sumie mnie to nie dziwi, bo gdy słyszę przemówienie prezesa , w którym podkreśla jakieś sny o potędze i zwycięstwie nie wiadomo nad kim, to jakoś nie mam ochoty świętować...

73 komentarze:

  1. Jak się ma pasję łatwiej żyć, łatwiej "zabijać" upływający czas. A flag istotnie mniej. 11-ty listopada już nie kojarzy się z Piłsudskim...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebawem będzie kojarzył się z obawami i kłótniami jedynie...

      Usuń
    2. Przeżyłem sporo takich, którzy mieli pasję do...zabijania. Teraz muszą się o nich uczyć moje wnuki.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Gdyby niektórym dać dzisiaj broń, to lepiej nie wyobrażać sobie skutków...

      Usuń
  2. Z Piłsudskim nigdy się nie "kojarzyłem", a w tym roku święto nie moje. Urodziłem się niemal za opłotkami Majdanka. Z Bąkiewiczami, Bosakami, Winnickimi zupełnie mi nie po drodze. Jedyny Kaczyński, do którego mogę czuć sentyment to Bogusław - muzykolog.
    Zapraszam...
    https://bezmyslnikwspolczesny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczyński Kaczyńskiemu nierówny, na szczęście dla nas...

      Usuń
  3. I mnie sie wydaje, że obie te dziewczynki mają talent plastyczny. Zwłąszcza prace Michaliny wywarły na mnie wrażenie.Oby te młode twórczynie mogły podązać za swoją pasja w przyszłosci i oby to dawało im radosć i spełnienie.
    A co do dzisiejszego świeta...Tak, i ja mam wrażenie, że wszystko sie jakoś przybrudziło, skarlało, fałszywą nutą zabrzmiało a do tego lękiem o przyszłosć.Bo coraz gorzej tam u góry sie dzieje i dlatego coraz trudniej w nas o prosty, jednoczący patriotyzm. Szkoda, wielka szkoda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, co z tymi talentami się stanie.
      Dziś składałam koleżance życzenia urodzinowe, a ona mi na to, że z mężem życzą sobie zdrowia i spokoju, także na naszej granicy.

      Usuń
  4. Widać talent u Michaliny gołym okiem, do tego poparty wyobraźnią. Jej obrazy powiesiłabym w domu, są ciekawe.
    Święto 11 Listopada przestało być świętem patriotycznym, stało się dniem faszyzujących organizacji narodowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w ogóle bolesne, że jako naród nie potrafimy świętować razem...

      Usuń
  5. Nie znam się, ale wydaje mnie się, że obie mają talent.
    A co do święta, to i mnie się nie chce świętować. U nas przepychanki, kto ważniejszy. Szkoda gadać. Pozdrawiam Asiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niepokojem zerkam na wieści w mediach i aż strach jak to się skończy...

      Usuń
  6. Na podstawie tych prac które pokazałaś napiszę tak.
    Michalina ma talent, jej prace są bardzo indywidualne, te 2 portrety babci i mężczyzny są niesamowite. Może nawet dobrze że nie wybiera się do liceum plastycznego, bo mogliby w niej stłumić tą indywidualność. Warto by było motywować ją aby kontynuowała swoją plastyczną działalność.
    Laura zaś ma zdolności plastyczne, jej prace są jednak po prostu odtwórcze. W szkole plastycznej może świetnie opanować warsztat. A czy odnajdzie w sobie indywidualny rys to czas pokaże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję za profesjonalną ocenę, sama jestem ciekawa, jak swoje talenty wykorzystają:-)

      Usuń
  7. Prace Michaliny robią wrażenie.
    A flag widzę sporo i w tym roku. Ale też jakoś nie mam ochoty świętować, nie lubię tego dnia. Tak wyszło, że jestem w pracy (nie pierwszy raz zresztą ;)), ale jakoś mi to nie przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas malutko, aż dziwiliśmy się z mężem czy nie zapomniano o święcie?
      Prace Michaliny chyba bardziej dopracowane...

      Usuń
  8. Mam identyczne spostrzeżenie... flag jakby mniej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne prace ! Nie ulega wątpliwości, że obie dziewczynki są utalentowane ! Dziękuję, że pokazałaś nam te prace :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama mam dwie lewe, wiec zachwycam się cudzymi:-)

      Usuń
  10. Z tych dziewczynek "będą ludzie".... co należy rozumieć że prawdopodobnie będą z nich artystki...:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj czytałem o Tamarze Łempickiej, to chyba tak w temacie tej galerii. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam młodych ludzi i ich talenty. Świeżość, wolność myślenia, otwartość, naturalną swobodę... To cudowne!
    Obie dziewczyny utalentowane, oby mogły swoje talenty szlifować dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się, że nie wlepiają tylko oczu w telefony, ale robią coś dla siebie, mają zainteresowania:-)

      Usuń
  13. Coraz mniej flag, bo coraz więcej ludzi nie czuje tego święta jako wspólne, a słowo narodowe wywołuje wstręt, tak je PiS i narodowcy zohydzili.
    Obie dziewczyny mają talent i teraz trzeba go tylko doskonalić technicznie. Uśmiecham się, kiedy młodzi ludzie mają zainteresowania, coś robią, poszukują. A tort wymiata. Słodkie arcydzieło:)
    Miłego świętowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się bezczelnie pod Jaskółką podpiszę, żeby się nie powtarzać. I jeszcze Cię uściskam🍀

      Usuń
    2. Tort tez mi się bardzo podoba, nie wiem jak smakował. ale już na wygląd jest extra:-)
      Uściski w każdej ilości mile widziane:-)

      Usuń
  14. Bardzo ładne prace, ciekawe czy któraś z malarek jest może autorką portretu, jaki kiedyś przywiozłam z Inowrocławia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie, talentów mamy sporo, jak widzisz:-)

      Usuń
  15. Świetne dziewczyny! Oby rozwinęły plastyczny talent.
    A flagi ja też nie wywiesiłam- po raz pierwszy. Coś się we mnie zbuntowało! Dosyć!:((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez nie szukaliśmy lokalnych obchodów, a raczej ciszy i towarzystwa przyrody...

      Usuń
  16. Jak mawiał mój profesor od rysowania" łapcia musi pracować ,pracować, pracować a będą efekty".

    OdpowiedzUsuń
  17. Przede wszystkim flagi biało-czerwone warto mieć w sercu i w pamięci. Bo najgorsze jest jeśli są wywieszone ale w sercu (w prawdzie) ich brak... Jeśli ludzie nie będą chcieli się dzielić to nikt i nic ich nie podzieli... Widocznie społeczeństwo lubi zwady i podziały.
    Niech żyje Polska! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, trudno być zadowolonym i czuć braterstwo, z kimś kto Cię lekceważy, obraża, nie dopuszcza do podejmowania decyzji, uważa się za lepszego - podziału nie kreujemy w głowie, on powstaje stopniowo , gdy są złe relacje...

      Usuń
    2. Polska, to coś ponad rząd, ponad wzajemne animozje. To orzeł , który ponad wszystkim szybuje. Zachwycać się . Pomagać by miał gdzie rozwinąć skrzydła. By zawsze był ponad głowami w których różne myśli i pomysły.

      Usuń
  18. Dziewczyna mają przed sobą przyszłość. Jaką? Czas pokaże ;) Mnie się ich prace podobają.
    W moim mieście flagi Polski i Unii. W pierwszej chwili pomyślałam, że to coś nie tak, ale w sumie...może właśnie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj, jak się okazuje trzeba akcentować naszą przyszłość w Unii, bo nie wszystkim jest w smak, że w Unii jesteśmy i chcą nam narzucić dziwne pojęcie patriotyzmu... jedynie słuszne, ale nie moje.

      Usuń
  19. Dziewczyny mają talent, to na pewno. Muszę jednak dużo, dużo pracować na efekty. Nie wiem czy wiesz na sukces składa się 70% pracy, 2% to przypadek, a tylko 10% to zdolności. Ale wszystko przed tymi dziewczynami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze tak jest, dlatego niewielu zdolnych potrafi wykorzystać szansę, a szkoda...

      Usuń
  20. Obie utalentowane, bez wątpienia, byleby tego nie zmarnowały!
    Flag jest rzeczywiście mniej, tez odniosłam takie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyraźnie mniej, nawet na budynkach publicznych...

      Usuń
  21. Klik dobry:)
    Potwierdzam, że flag jest mniej.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Taki kraj to nie mój kraj ... co tu świętować ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza gdy uroczystości przejęte przez Bąkiewicza i spółkę :-(

      Usuń
  23. Łał, no piękne są te prace dziewczyn. Niech się rozwijają. ;)
    Co do mniejszej ilości flag, to nie wiem, mieszkam na samym końcu wsi, a jak jadę samochodem do pracy to jest ciemno i jakoś tak nie zwróciłam uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wynajdę jeszcze jakieś talenty?

      Usuń
  24. Obie dziewczynki widać, że bardzo zdolne :) Dobrze, żeby miały szansę dalej się rozwijać w tym kierunku. Podoba mi się pomysł na tort niepodległościowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tort bardzo mi zaimponował, a w zasadzie jego autorki:-)

      Usuń
  25. Fajnie! Ćwiczenia to podstawa mistrzostwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oby rodzice dbali o rozwój talentu dziewczynek.
    Święto Niepodległości już nie kojarzy mi się ze świętem, a racami ihasłami, których człowiek się wstydzi. Nacjo służą rządzącym do zastraszenia, bo zastraszoym społeczeństwem łatwiej manipulować.
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętając naszą historię, dziwię się, ze takie ruchy popiera rząd, to wszystko może łatwo wymknąć się spod kontroli. Wstyd na cały świat!

      Usuń
  27. Nie znam się na sztuce i malarstwie, przyznam jednak, że prace Michaliny bardziej do mnie przemawiają. Laura ma po prostu inny styl, który również ma coś w sobie. W przypadku sztuki wszystko to kwestia gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, czasem mały szczegół decyduje, że wolimy dzieła tego, a nie innego artysty...

      Usuń
  28. Ja jeszcze wywieszam, chociaż entuzjazm jakby stygł!

    OdpowiedzUsuń
  29. JoAsiu, cudowne są talenty młodych ludzi .. piękne prace, bardzo mi się podobają .. dziewczynki robią coś fajnego, mają zainteresowania, a tort niepodległościowy jest kapitalny! <3

    - pozdrawiam ciepło, życzę samych uroczych chwil, udanego weekendu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie te zainteresowania są najważniejsze, a nie tylko nos w telefonie.
      Wzajemnie, kochana - jesiennego spokoju i słońca za oknem:-)

      Usuń
  30. Witaj, Jotko.

    Bardzo interesujące prace. Pogratuluj przy okazji ode mnie dziewczętom, proszę, i życz dalszego rozwoju:)
    Tak, też zauważyłam mniej flag, a dzień później niemal wszystkie zdjęto.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno przekażę, obie zaglądają do biblioteki, więc będzie okazja:-)

      Usuń
  31. Krytykiem sztuki ani znawcą nie jestem ale Michalina z pewnością ma talent. Laura ma pasję i z pewnością kiedyś będzie tworzyć piękne prace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez znawcą nie jestem, ale prace Michaliny są chyba dojrzalsze...

      Usuń
  32. Jeśli chodzi o sztukę, to jestem z tym wymagających - musi mnie wręcz powalić na kolana. Ale tort porywa mnie już samym widokiem <3 smaku mi tylko narobiłaś tym zdjęciem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaku nie znam, ale masz racje, już sam widok wystarcza!

      Usuń
  33. Bez pasji człowiek jest smutny, nudny i ciągle narzekający... Dobrze jest mieć co robić a tym bardziej jak ma się wrodzony talent :) super prace...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na emeryturze umiera mentalnie...trzeba mieć jakiś sposób na siebie:-)

      Usuń
  34. U nas wywiesili flagi jeszcze w październiku. Aż byłam w szoku, że tak wcześnie

    OdpowiedzUsuń