wtorek, 21 grudnia 2021

Nie tylko pierniki :-)

 Wielu z nas czeka na okres świąteczno-noworoczny, każdy z innego powodu. Dla mnie samo oczekiwanie zawsze było przyjemniejsze od samych celebracji, które są już pewnym podsumowaniem i wyznaczają kolejny etap w życiu.

Wszak o zdrowie, dobre relacje, rozwój duchowy powinniśmy dbać cały rok, aby móc cieszyć się wszystkimi drobiazgami i każdym spotkaniem. Banał, prawda? A jednak dla niektórych tak trudne to wszystko do realizacji, nie zawsze z ich winy...


Smakołyki grudniowe, to nie tylko pierniki, moc owoców i warzyw, kolory na talerzu, a do kawy pyszny sernik lub makowiec to ważne i przyjemne. Mawiał Wańkowicz, że cukier krzepi, więc nie odmawiamy sobie pokrzepienia, bo i dusza na tym zyskuje.


Równie ważny jest pokarm dla duszy, więc filmy , literatura, zwiedzanie...
Niezły stosik już czeka pod choinką, to nasz gwiazdkowy prezent, zamówiony w sieci, a do tego zapach w butelkach i wystarczy. Z wiekiem przyjemniejsze staje się obdarowywanie, niż przyjmowanie darów.



Wycieczki grudniowe też są super, zwłaszcza gdy aura zimowa sprzyja pięknym widokom, w aucie termos z herbatą i kanapki, a kawę z ciastkiem można kupić na stacji benzynowej.


Na zdrowie! Tak wiem, kawa z imperium Obajtka to nie brzmi dumnie, ale czasami nie ma wyboru, a Orlen ma naprawdę dobra kawę! Tylko mnie nie zdradźcie przed bratem, bo by mi nie wybaczył ;-)



Spacery, wędrówki w poszukiwaniu nastroju i zdrowia, to nieodłączny element zimowego czasu, bo nie pogoda jest ważna, ale motywacja, a po przejściu kilkunastu tysięcy kroków każdy obiad smakuje po królewsku.




A to jeszcze nie życzenia ode mnie, to przykład uczniowskiej twórczości, tym razem Bartka z klasy 7

Jeśli znajdziecie czas i ochotę zajrzyjcie tu w piątek rano :-)

84 komentarze:

  1. Ja też nie wiem, czy Ci wybaczę ten Orlen 🤣🤣🤣
    Świąt nigdy nie lubiłam (no, pewnie jako dziecko to tak) i pomyśleć, że stara już jestem, a ciągle ktoś mi je ustawia... Cóż, traktuję to jako dzień do przeżycia (na szczęście tylko jeden).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze coś lub kogoś trzeba mieć na uwadze...tak to już jest ze świętami:-)

      Usuń
  2. Leonek Najważniejszy i Najpiękniejszy.!!!
    Oczywiście że zajrzę
    A ja zapraszam w czwartek.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas dalej Święta w zawieszeniu...Albo będzie Wigilia w Misiowym Domku, albo wigilijny catering przez płot...;o)
    Leosiowych Świąt !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bliskimi zawsze są udane święta, jak mawiały nasze mamy i babcie, suchy chleb zjeść, byle wśród swoich...

      Usuń
  4. Widzę ŚWIĄTECZNE MORDERSTWO - no ciekawe, jak wrażenia :)
    Dzieciątko KOFFFFFFANE uścisków moc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę w święta, wedle tytułu:-)

      Usuń
    2. super - ja myślałam przez cały czas czytania, że to jest wznowienie starego tytułu i dopiero po przeczytaniu odnalazłam info, że to jest współczesna autorka i to jest jej debiut - tak coś mi się ten styl zbyt zadziorny wydał :D

      Usuń
    3. Coraz bardziej mnie zaciekawiasz!

      Usuń
    4. ale nie jest to wybitne - jest to świetna rozrywka i taka myślę, że miała być

      Usuń
    5. Wybitne dzieła zostawmy na inny czas:-)

      Usuń
  5. Jak tu świątecznie u Ciebie :)
    Pysznie, książkowo i rodzinnie :)
    Zostaję na dłużej i zapraszam do siebie ;)
    A co do Orlena to niestety też tam muszę robić "zakupy" bo mam najbliżej ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, domowy klimacik brzmi gościnnie:-)

      Usuń
  6. Po ostatnich moich podróżach potwierdzam, kawa z Orlenu jest naprawdę dobra, wszelkie Macdonaldy i insze przydrożne zajazdy mają lurę a nie kawę.
    Pocieszajka typu Leonek ZAWSZE jest skuteczna:))).
    ps. Zdolny facet, ten Bartek z 7 klasy:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprosiłam Bartka o inne prace, mam nadzieję, że się pochwali:-)
      Leonek jest promykiem i nadzieją:-)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba gest Leosia. Taki sam wykonuję po każdych obradach sejmu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba podobnie, ale nie tylko po obradach sejmu...

      Usuń
  8. No popatrz - maly Leonek juz zdecydowal ze stan swiata taki ze tylko uderzyc sie w czolo :)
    Nastrojowo u Ciebie jotko. U mnie, w porownaniu ze swietami dziecinstwa a moze obecnymi polskimi, to tylko choinka i prezenty, wigilia to jedynie obiad zlozony z tradycyjnych potraw, glowna atrakcja bedzie sam fakt rodzinnego spotkania. Nawet pogode mamy miec taka o 20 st wiec i to nie przylozy sie do dadania atmosfery.
    Milych dni i Swiat zycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, żeby było serdecznie, wesoło i smakołyków moc.
      U nas teraz zimowo, ale na święta ma być wiosennie...
      Pięknego czasu, kochana!

      Usuń
  9. Jak zwykle miło i refleksyjnie u Ciebie. Święta lubię ze względu na spotkanie rodzinne przy stole przy obowiązkowym pierniku, makowcu i karpiu.
    Leoś to najpiękniejszy słodziak :-)
    Serdeczności dla Was i Rodziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ultro i wzajemnie, samych smaczności i serdeczności;-)

      Usuń
  10. Z Orlenu kawy nie piłam, bo się tam nie pojawiam, za to uwielbiam z Maka.... I tę, co to Rajski robi taką, jak nikt inny ;)
    Poza tym czekam na te święta baaaardzo. Bo po raz pierwszy od lat jestem gościem, a nie gospodarzem. Odpocznę.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od kilku lat jestem gościem i dorzucam to i owo od siebie, dlatego tym bardziej się cieszę, no i pierwsze święta z wnukiem!

      Usuń
  11. W trasie najczęściej wybieram kawę z Maka, choć ta orlenowa też niczego sobie - mam kolegę, który jest jej wielkim fanem. :) Ostatnio mając do wyboru Orlen i jakąś inną stację zatrzymaliśmy się na tej drugiej (bliżej zjazdu) i potem żałowałam, bo i z parkingiem marnie, i z toaletą, a może na Orlenie byłoby lepiej - i trudno, że obajtkowy, zmieni się władza, to i zarząd się zmieni. :P
    W zeszłym roku święta nadeszły tak z zaskoczenia, w tym tak samo - jakoś tego czasu oczekiwania w ogóle nie czuję, ledwo się obejrzałam i już koniec grudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas tak biegnie, że święta zaskakują nas jak zima drogowców:-)

      Usuń
  12. Przed świetami szaleństwo zakupowe powoduje, że narzucamy sobie zbyt wielkie tempo. Same święta zatem to czas na relaks i odpoczynek. A tych ostatnich coraz bardziej nam potrzeba.
    Wesołych i pogodnych świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, na to czekam, na relaks, spowolnienie i czas z bliskimi:-)

      Usuń
  13. Najpiękniejsze życzenia świata - LEOSIOWYCH SWIĄT 🎄 😀
    A Leoś wyraźnie daje do zrozumienia: o mamuńciu, co oni plotą 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poznał się na politykach i im podobnych ;-)
      Leosiowe święta to przebój tego roku!

      Usuń
  14. Mały Myśliciel jest cudny. Plany świętowania również. Jotko kochana życzę Ci dużo zdrowia, spokoju, radości w te Święta, gdy rodzi się Jezus i niesie miłość i nadzieję. Te same życzenia składam Twoim Bliskim. Ucałuj ode mnie Leosia. Z tym nie będziesz miała problemów))) To będzie sama przyjemność dla Ciebie i dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i Wam także życzę samych pięknych chwil i doznań!

      Usuń
  15. Wnuczątko urocze!!!
    A i choinka nadzwyczaj mi się podoba! Bardzo oryginalna, inna niż wszystkie!
    Wszystkiego najlepszego na święta i po!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio takie rustykalne wolę...
      Życzyć będe w piątek, ale dziękuję!

      Usuń
  16. Mam tylko nadzieję, że Leoś nie łapie się za głowę myśląc, że w brzuchu było fajniej ;). Świat w obecnej formie trudniej jest lubić niż jeszcze jakiś czas temu ale ZAWSZE trzeba szukać pozytywów i cieszyć się z drobiazgów, takich jak ciepła herbata w termosie i kawa z papierowego kubka. Też odebrałam wczoraj paczkę z książkami, jestem gotowa na Święta, niech tylko będzie czas na czytanie. Pozdrawiam przedświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może zasypie nas śniegiem, wtedy książki i gorąca czekolada i cóż trzeba więcej?

      Usuń
  17. Czekam z niecierpliwością na święta. U nas tradycyjnie otwiera się jaskinię hazardu. Lubimy planszowki, karty...do tego zimno i nikomu nie będzie chciało się spacerować. Się nie mogę doczekać.
    Zdrowych i spokojnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jaskinia hazardu to super sprawa! Śmiechu co nie miara!

      Usuń
  18. Coś mamy ze sobą wspólnego, bo czuję wewnętrzną zgodę na Twoje postulaty. A z tą kawą..., cóż..., zdarza się, dlatego staram się wyszukiwać miejsca lepsze, niż u Obajtka. Powiem Ci, że pod tym względem rozpuścił mnie znajomy pasjonat kawy. Kawa u Obajtka nie może być dobra, sam kubeczek ją dyskwalifikuje, ale jest jeszcze kilka innych spraw. Najlepsze są oczywiście miejsca prowadzone przez pasjonatów, ale jeśli miałbym wskazać sieciówkę, to Costa ma godne zasady podawania kawy, choć nie dostaniesz w niej tak, jak u pasjonatów, kawy prosto z palarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas costa bywa w dużych miastach lub w galeriach handlowych, w moim nie ma.
      Kiedyś w podrzędnej knajpce przy drodze trafiliśmy na właściciela, który uwielbiał kawę i miał dobry ekspres, ot niespodzianka w podróży!

      Usuń
    2. Dużo zależy od ziaren (gatunek, skąd pochodzą, w jakich warunkach były uprawiane oraz tego, kiedy były palone oraz w jaki sposób i jak długo były przechowywane, podobnie jak od tego, na ile szybko po zmieleniu kawa została zaparzona.

      Usuń
    3. Dlatego lubimy próbować różnych kaw i kupiliśmy ekspres z młynkiem:-)

      Usuń
  19. Leonek za głowinkę się chwycił- jejku jejku to będzie pierwsze moje Boże Narodzenie! Słodziak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co powie, gdy dziadkowie sztuk 4 zwalą mu się na głowę?

      Usuń
  20. Kawa ze stacji to dla mnie już norma i faktycznie na Orlenie robią dobrą. Ostatnio na trasie miałam najbliżej Żabę i pierwszy raz spróbowałam kawy z żaby i przyznam, a to był późny wieczór, że stawiała na nogi jak należy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Żabki jeszcze nie piłam, ale wszystko przede mną...

      Usuń
  21. W ramach świątecznych klimatów chciałam rzec, iż podziwiam Twoją konsekwencję i wytrwałość - to już tyle lat wpadam częściej lub rzadziej na Twój blog i zawsze jestem pełna podziwu, że Ci się wciąż chce :) Muszę wziąć z Ciebie przykład w końcu ;)
    A teraz do rzeczy: Wszystkiego dobrego z okazji zbliżających się Świąt; wypocznij, zrelaksuj się, poświętuj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie:-)
      Na razie wciąż jestem w formie, trzeba trenować ;-)

      Usuń
  22. Mnie to przydałoby się odchudzanie w święta a nie pierniki. Niestety, to drugie lubię bardziej. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odchudzanie w święta? To niewykonalne! A oprócz pierników jest jeszcze tyle smakołyków:-)

      Usuń
  23. Właśnie zabieram sie za pieczenie pierników!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyjdą przepyszne i jeszcze pięknie je udekorujesz:-)

      Usuń
  24. Jezu,jaki cudny ten Leonek :))))))

    OdpowiedzUsuń
  25. hahaha! Leonek najlepszy. Będzie czytał za dwóch! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, a na pewno babcia mu poczyta:-)

      Usuń
  26. Nie wiem czemu, ale poza domem najbardziej mi smakuje moja kawa jaką zawsze wożę w termosie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Herbata z termosu tak, ale kawę wolę świeżo zaparzoną:-)

      Usuń
    2. I ja zawsze wożę termos z kawą.

      Usuń
  27. We święta planuję pochodzić trochę po parku. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacery obowiązkowo, tym bardziej, że ma być cudna pogoda!

      Usuń
  28. Klik dobry:)
    Zdrowych i wesołych Świąt oraz moc serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wzajemnie, a jeśli zajrzysz jutro, będzie życzeń więcej:-)

      Usuń
  29. Niech nad Waszymi domami zaświeci jutro wieczorem OSIEM GWIAZD w dwu grupach ***** ***.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolałabym inne gwiazdy, ale jakie czasy, taki układ na niebie:-)

      Usuń
  30. Przeżyłam tyle świąt, że już mnie nie cieszą, tym bardziej, że jest pandemia i codziennie umiera ponad pół tysiąca osób.
    Na pewno niczego poza benzyną nie kupiłabym na stacji Obajtka.
    Zdrowia i pogody ducha na te święta.
    P.S. Nasz Leonek ma na imię Kacperek i wczoraj skończył półtora roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dla Ciebie zdrowia Anno, miło, że wpadłaś, uściski dla Kacperka:-)

      Usuń
  31. Jotko, a gdzie zostały zrobione Twoje zimowe zdjęcia?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wycieczce po Wielkopolsce:-)

      Usuń
    2. Tego się domyśliłam po stylu. Nie pamiętasz w jakiej miejscowości jest ten kościółek? Wygląda znajomo, tylko to ogrodzenie...

      Usuń
  32. Uroczy jest Twój Leonek, masz z niego pociechę. Ja również jestem zwolenniczką grudniowych wycieczek.
    Życzę Ci radosnych, zdrowych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  33. I najsłodszy pierniczek i tak pobija wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  34. A ja Ci Orlen wybacze bo od kiedy karas u nas jest to kawa tam najlepsza nie ma co ukrywać

    Życzę spokojnych i pełnych miłości Świąt

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękny ten zimowy krajobraz na drodze :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szadź pięknie maluje, jak u królowej zimy:-)

      Usuń
  36. JoAsiu Kochana, co tam wszystkiego trzeba spróbować ;)
    .. post świetny, zdjęcia piękne.. LEONEK jest cudowny!
    ..będą najpiękniesze Święta z Wnusiem ❤

    - cudownego Czasu Świątecznego w zdrowiu, miłości, szczęściu i radości!
    ❤💖💙💚 🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknego roku, AnSo i zdrowia nieustającego!

      Usuń
  37. No przyjemnie się ogląda te zdjęcia, które nam tu pokazujesz. ;) Będzie co czytać, będzie co jeść. Zdolnych masz uczniów i uroczego wnuka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczniowie często zaskakują, a wnuk z tygodnia na tydzień słodszy:-)

      Usuń
  38. Wybaczam Asiu, bo Ty dobra dusza Jestes. Leonek cudowny Skarb Babuni. Piekne malenstwo. Bardzo fajne ksiazki pod ta choinka. Szczegolnie ta pierwsza od gory. Pozdrawiam serdecznie Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leonek zachwyca każdego dnia bardzie, babcie już tak mają, że zachwycają się każdym uśmiechem:-)

      Usuń