sobota, 23 kwietnia 2022

Taki żarcik...

W ogródeczku w dzień kwietniowy

takie słyszy się rozmowy:

- panie Fiołku, skąd ta mina?

krzywo płatki pan wygina

i łodyżka cienka jakaś,

nie wypada fiołkom płakać! 

 

 

- och, Magnolio, powiem szczerze:

wśród szafirków i stokrotek

jam najmniejszy na tej łące

i choć zapach mój nieziemski

rzadko mnie rozpieszcza słońce!

Na to rzecze krzew Magnolii:

- wśród zieleni, tulipany i żonkile

wdzięczą się do słońca mile,

ale czułość, podziw ludzi

mały Fiołek zawsze budzi -

w butonierce czy w kieliszku,

w cukrze smacznie przy deserze

Fiołek wygra z każdym kwiatem, 

wszak wiosennym jest rycerzem.

Fiołek z gracją się pokłonił

i do bratków puścił oko,

a gdy słońce zza chmur wyszło

już uśmiechał się szeroko!

 





Ten zbiór wiosennych kwiatów, to wspomnienie ze świątecznej wycieczki, zakończonej piknikiem nad jeziorem. 

75 komentarzy:

  1. Nie wiem co śliczniejsze - kwiatki prawdziwe czy te opisane.... :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierszyk świetny. Z przyjemnością się go czyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczy wierszyk! A i kwiatki oko cieszą! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wierszyk Asiu, a kwiatki cieszą oczy. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam rabaty kwiatowe, byle nie mojego dzieła, tzn. bylem przy tym nie musiał nic robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba, ja tez podziwiam cudze, bo ogrodu nie mam...

      Usuń
  6. Bardzo miły żarcik,
    a na dodatek i rymy i kwiaty kwitną na serio.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykle sympatyczny wierszyk o niezwykle sympatycznym kwiatuszku, fiołki są moje ulubione, masz rację budzi czułość :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie Ci wyszedł ten wierszyk, a słodki zapach fiołków uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo sympatyczny wpis, wiosenny i radosny.
    Wedlug mnie zaden sezon nie jest tak pieknym jak wiosna, swa swiezoscia i kolorami dajacym same pozytywne odczucia.
    Jednak ja, zawsze widzaca szklanke do polowy pusta, juz gadam o tym jak to za dwa miesiece zacznie ubywac dnia........
    U nas szkoly koncza nauke z koncem maja wiec zaczna sie wakacje, otwarcie basenow, czyli lato i wtedy wiosenne kwiaty beda historia.
    Podziwiajmy je wiec dopoki sa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wiosna, która najbardziej lubimy tak naprawdę nie trwa długo, dlatego jest tak ulotna...

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dzięki, tak mnie naszło, gdy zobaczyłam fiołki w trawie...

      Usuń
  11. Poczułam wiosnę... 🌸🌸🌸🌸🌸

    OdpowiedzUsuń
  12. JoAsiu prześliczny żarcik i cudowne zdjęcia kwiatuszków!
    ..ależ się zrobiło kolorowo, pachnąco i cieplutko ❣ 💕🌼🍀🌸🌼🌷☕🍩🌹💛

    - moc cudownych chwil Kochana ❣ ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tym wierszykiem zaczaruję prawdziwe ciepełko:-)

      Usuń
  13. Fajne takie wiosenne rymowanki, prawda? Swietny wierszyk, od razu weselej na duszy 😃🦋🌺😃

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdy jeszcze zdrowie mi dopisywało i jeździłam z mężem na działkę, wykopałam przy drodze kilka fiołków i posadziłam na naszej działce. Ich zapach jest upajający, choć nie przepadam na perfumami o tym zapachu.
    Miłej i ciepłej wiosny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co dziwne, ja też wolę naturalny zapach fiołków, w kosmetykach mniej.
      Zdrówka i dobrego nastroju:-)

      Usuń
  15. Przeuroczy żarcik wiosenny...
    Pięknego, słonecznego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sobota była boska, oby niedziela nam także sprzyjała:-)

      Usuń
  16. Witaj Joasiu :) dawnon mnie u Ciebie nie było, a u Ciebie tak ładnie :) uwielbiam kwiaty, a te w plenerze jeszcze większy uśmiech na twarzy wywołują :) no i super wierszyk...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty chyba wszyscy lubimy, a skoro Cię nie było, to na pewno cos pięknego zwiedzałaś i napiszesz o tym:-)

      Usuń
  17. Wspaniale Ci wyszedł ten wierszyk, wspaniale! Od razu zrobiło się wiosenniej i jakoś tak bardziej optymistycznie. Gratuluję talentu, naprawdę jestem pod wrażeniem 🌸🌸🌸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, dziękuję, takie rymy same chodzą po głowie czasami:-)

      Usuń
  18. Jaki piękny wiosenny wiersz, a fiołki bardzo lubię, zresztą wszystkie są urocze wiosną, gdy kwitą. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym taki ogródek, na razie podziwiam cudze ogrody i klomby:-)

      Usuń
    2. A ja wolę podziwiać cudze, bo nie umiem uprawiać własnego, raczej tylko robić zdjęcia. Może kiedyś, jak będę miała więcej czasu.

      Usuń
    3. O właśnie, ten czas, a jeszcze siły do pielęgnacji, to już inna bajka!

      Usuń
  19. Definitywnie czuje się przekonany…stawiam na fikołki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fikołki w ogrodzie mile widziane, byle kwiatów nie zadeptać ;-)

      Usuń
  20. Myślę, iż Twoje wiersze są na tyle niebanalne, że powinny być obowiązkowo w podręcznikach szkolnych, antologiach i zbiorkach na półkach bibliotek.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż nie wiem, co Ci odpowiedzieć, więc tylko podziękuję:-)

      Usuń
  21. Przepiękne wiosenne kwiaty, uwielbiam te pierwsze, wesołe dające mnóstwo radości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Letnie to już nie to samo, co pierwsze po zimie!

      Usuń
    2. I zieleń jest taka soczysta, kolory intensywne. Letnie kwiaty i liście mają już taki kurz, nie na tego połysku nowości;)

      Usuń
    3. Nawet trawy letnie, to już inny odcień zieleni...

      Usuń
  22. Wierszyk - cudny i wesoły ! Ja poproszę o więcej :) Podziwiam ukwiecone skwery i ogrody !

    OdpowiedzUsuń
  23. Uroczy wierszyk. Aż się uśmiechnęłam czytając go. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale pięknie! Świetny wiersz. Dla mnie każdy kwiat ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez kwiatów smutniejsza byłaby każda pora roku...

      Usuń
  25. Bardzo mi się parafraza wiersza Brzechwy podoba.
    Kwiaty uwielbiam, zwłaszcza fiołki.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj, Jotko.

    Kwietnie u Ciebie słowem i obrazem:)
    Ale - czego chcieć - mamy wszak kwiecień:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiecień cieszy, a cóż dopiero maj!
      Pięknej wiosny, Leno!

      Usuń
  27. Świetny wiosenny klimat 👍🙂

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak cudownie wiosennie i kolorowo :)
    Wierszyk wspaniały, ale te kwiaty są rozmowne.

    OdpowiedzUsuń
  29. W dodatku fiołek daje nazwę kolorom, jest symbolem zapachu, ba..., jeżeli zaś chcemy powiedzieć coś przeciwnego, to możemy zbudować takie na przykład zdanie: "Pielgrzym budził ciekawość, ale jego nogi nie pachniały fiołkiem".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wielu sytuacjach mawiamy, że cos nie pachnie fiołkami...

      Usuń
  30. U mnie w ogródku trochę tulipanów się pojawiło. Przez brak deszczu i zimno raczej marne są .Musze jeszcze bratki kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty jakby trochę przystopowały, bo noce znów chłodne...

      Usuń
  31. Piękny wierszyk. Wszystkie kwiaty są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  32. Poproszę o więcej takich żarcików :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wierszyk piękny. Fiołki bardzo lubię. Pozostałe kwiatki też są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jotko, Twój wierszyk jest przecudny, lekki, wiosenny, swawolny, ale też budzący nadzieję, optymistyczny. Idealnie by się prezentował z zbiorku wierszy dla dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy lekko na duszy, to i wierszyki lekkie :-)
      Dziękuję serdecznie!

      Usuń
  35. Jaki ładny wierszyk:) Mamy sentyment do fiołków. A kwiaty na rabatach, na zdjęciach - prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie rabaty i całe ogrody to radość dla oczu:-)

      Usuń