sobota, 12 marca 2022

Randka w ciemno

 

Bywają różne formy promocji czytelnictwa, zwłaszcza w bibliotekach , bo komu jak nie bibliotekarzom zależy na przyciąganiu czytelników.

Jedną z nich jest RANDKA W CIEMNO Z KSIĄŻKĄ i to niekoniecznie z okazji walentynek.
Wypożycza się książki owinięte w szary papier i jedynie jakaś notka na paczce lub rysunek, mogą naprowadzić nas na treść lub autora.

Aby oderwać myśli od niewesołej sytuacji wokół proponuję podobną zabawę na blogu. Tym razem spróbujcie wybrać lekturę na podstawie motta do książki.

Rozwiązanie będzie w kolejnym wpisie, zobaczymy, co podpowiedzą Wam cytaty... oczywiście autorzy cytatów nie mają nic wspólnego z prezentowanymi pozycjami.

1. Lepiej, by dziesięciu winnych uniknęło kary, niżby jeden niewinny miał cierpieć. (W.Blackstone)

2. Sęk nie w tym, czy pojawia sie ekstremiści, tylko jacy. Czy będą ekstremistami na rzecz miłości,  czy nienawiści. (M.L.King)

3. Jeśli w istocie twój talent to iskra boża, wtedy na miarę tej z nieba zesłanej światłości, Twórz Poeto! (W.Wordsworth)

4. W końcu, w samym środku zimy, uświadomiłem sobie, że we mnie wciąż panuje lato. (A.Camus)

5. Za granicami tego świata leżą inne światy. Są miejsca, w których granice można przekraczać. Oto jedno z nich. 

6. Twórczość wielu pisarzy jest zapisywaniem swojego przeżycia samotności.( G.G.Marquez)

7. Ja z mego podróżnego stanu i charakteru wyjść już nie mogę i tylko jako podróżny aż do śmierci być muszę. (J.Słowacki)

8. Pomiędzy mną a życiem jest cienkie szkło. Choćbym nie wiem jak wyraźnie widział i rozumiał życie, nie mogę go dotknąć. (F.Pessoa)

Napiszcie, proszę, jaką książkę wybralibyście na podstawie tylko powyższych myśli przewodnich. 


A tak zachęcała do wyboru książki jedna z księgarń.
( grafika ze strony)


66 komentarzy:

  1. Jeśli mam podać numer to 6....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie:-)

      Usuń
  2. Tak jakoś spodobał mi się numer 8...

    OdpowiedzUsuń
  3. podobna praktyka stosowana jest w pewnej księgarni typu "tania książka" w Krakowie... jest tam taka półka z książkami - niespodziankami, zawiniętymi w papier bez żadnej informacji... różnica jest taka, że to trzeba kupić, zaryzykować jakąś (drobną zresztą) sumę, loteria taka...
    ...
    moje typy:
    piątka...
    no, i może jeszcze ósemka na drugim miejscu...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, w wielu miejscach można spotkać podobne pomysły.
      Zobaczymy, co wybrałeś wkrótce...

      Usuń
  4. Chyba 8. Potem 7 i 2.
    A ten z Camusa jako motto do książki kojarzę, chyba mi nawet świta, do jakiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Stawiam na szóstkę, choć w zasadzie nie jestem zwolenniczką tego typu loterii. Z reguły opieram się na recenzjach a i to nie zawsze jest to dla mnie trafny wybór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze najlepiej swoim sposobem, ale kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije;-)

      Usuń
  6. Nie selekcjonuje ksiazek na slepo, musze zagladnac w nie zanim wypozycze/kupie.
    Przymuszona pokierowalabym sie nr 1.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię znać choć początek, ale czasami odmiana nie zaszkodzi...

      Usuń
  7. Podoba mi się czwórka, ale ponieważ nie kojarzę z żadną książka, pewne żadnej bym nie wybrał. Mam zdecydowanie inne kryteria wyboru. Nie tylko książek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam inne, ale jednak wybrałeś nr 4, to zobaczymy, co wyjdzie...

      Usuń
  8. Skłaniam się w kierunku piątki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze nie mogę się zdecydować. Jeśli można wybieram dwie: 4 i 8

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpadam w przedbiegach - muszę książkę pomacać, otworzyć, poczytać na różnych stronach. Uwielbiam księgarnie, w których można przysiąść i nawet poczytać fragment książki - jeden z warszawskich empików ma takie udogodnienie. Ale by nie psuć zabawy - chyba wybrałabym 2.
    Serdeczności;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet w sieci nie lubię zamawiać, ale dzięki, że wzięłaś udział w zabawie:-)

      Usuń
  11. To ja 4 😊. I jeszcze 8 jeśli można ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł.
    Poproszę nr 8.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trudny wybór. Niech będzie nr 4 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, ten komentarz wpadł do spamu, ale widziałam go na poczcie.
      dziękuję, zanotowałam:-)

      Usuń
  14. Jako, że ostatnio staję się realistą wybieram 2

    OdpowiedzUsuń
  15. Piątka i szóstka, 6 - najpierw rzuciła mi się w oczy. Spokojnej niedzieli 🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu:-)
      Spokojnej niedzieli i całego tygodnia!

      Usuń
  16. JoAsiu, chyba jednak 4, później 5 i 3 najbardziej mi odpowiadają ♥

    - moc cudowności każdego dnia 💝

    OdpowiedzUsuń
  17. wszystko zależy od nastroju. nie ma uniwersalnych prawd.
    podoba mi się 4,5,6 i 8. akurat teraz wybrałbym 5. może dlatego, że trafiło na bezimiennego autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autora motta nie podano, może to sam autor książki?

      Usuń
  18. Wybieram 8.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy w ten sposób nie wybierałam książek do czytania, ale czemu nie? Tak więc czwórka i siódemka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Trudno. Najbardziej lubię czytać powieści obyczajowe, ale takiego opisu tu raczej nie znalazłam.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj, Jotko.

    Ciekawy pomysł:) Na podstawie intrygującej zachęty wybrałabym piąteczkę:)
    Mam swoje typy tytułów, nie podam ich, ale pochwalę się, na ile były trafne, gdy już ujawnisz, o jakich książkach pisałaś:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa Waszych reakcji...
      dziękuję:-)

      Usuń
  22. Wybiorę 7 - podróżujących przybywa, uzależnionych od podróży coraz więcej, a książek o podróżach taka ilość, że zablokowałabym innym komentowanie :-)
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, książki podróżnicze, kulinarne i poradniki dla zagubionych to największa liczba wydawanych ostatnio książek.

      Usuń
  23. Choć to mało optymistyczne, ale bardzo prawdziwe. Cytat nr
    6. Twórczość wielu pisarzy jest zapisywaniem swojego przeżycia samotności.( G.G.Marquez)

    Ale ujmujący dla mnie jest cytat nr 5. Za granicami tego świata leżą inne światy. Są miejsca, w których granice można przekraczać. Oto jedno z nich.
    Bo tak się czasem czuję, wymyślając moje miejsca alternatywne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś musimy wymyślać sobie światy alternatywne, dla własnego dobra...

      Usuń
  24. I dopóki umiemy sobie je wymyślać, to jest nieźle! Nie można się poddać i robić to, czego sobie życzą mąciciele i niszczyciele :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  25. Chętnie wybrałabym numer 7 :)
    Wspaniała inicjatywa.

    OdpowiedzUsuń
  26. Może to przez mój nostalgiczny nastrój ostatnio ale wybrałabym 8, choć kusi również 6. Jestem bardzo ciekawa co wylosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, sprawdzić możesz już jutro:-)

      Usuń
  27. Wybrałabym 1, mając nadzieję, że to kryminał, 4 wydaje się być optymistyczną książką i 5, licząc, ze to fantastyka, która lubię. Czy coś odgadłam? Ale wolę dokładnie przeczytać recenzje na ostatnich stronach książek, które chcę przeczytać. Opis musi mnie zachęcić do czytania. "W ciemno" może mnie rozczarować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłaś niemal idealnie i masz rację, czytam opisy, ale i one czasami nie oddają klimatu książki...

      Usuń
  28. Uważam, że to super pomysł. Pamiętam jak w podstawówce w szkolnej bibliotece przeczytałam już wszystkie zachęcająco wyglądające książki i z braku laku zabrałam się za te brzydsze - ile to razy miło się zaskoczyłam, bo okazywało się, że nie mogłam się oderwać od posklejanego taśmą starocia w nic nie mówiącej okładce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie bywa, ale o wiele przyjemniej brać do ręki ładne i nowe...

      Usuń