środa, 9 marca 2022

Takie buty...

 

Wracając z pracy, postanowiłam wstąpić do sklepu z obuwiem.

 Idzie wiosna, może kupię jakieś niedrogie buty na wiosenne wyprawy?

W sklepie ludzi sporo, widocznie więcej osób wyszło z podobnego założenia albo zwabiła klientów promocja.

Znalazłam dla siebie odpowiedni fason, półsportowe, jasny popiel, na miękkiej podeszwie. Jedyny szkopuł taki, że akurat ta marka nie została objęta promocją, szkoda... Gdy oglądam buty, podchodzi młoda kobieta i pyta, jaki rozmiar podać.

- Wie pani, nie wiem czy się skuszę, bo liczyłam na promocję, a tu niespodzianka...

- a karta klienta? jeśli ma pani przy sobie, to sprawdzę!

- oj, chyba mało tam punktów, bo i zakupów mało było...

Okazało się, że z kartą klienta 10% zniżki, ale  to i tak drogo. 

- Proszę chociaż  przymierzyć, naprawdę będą wygodne. 

Idę więc do strefy przymierzania, pani za mną. Buty faktycznie super wygodne, mogłabym w nich przejść sporo kilometrów. Tylko ta cena...

- Widzę, że spodobały się pani te buty. Pamiętam panią ze szkoły, ja już mam 20 lat, więc pewnie mnie pani nie kojarzy. Niech pani kupi te buty, dam pani zniżkę 30 procent z mojej karty, mamy takie bonusy...

Patrzę na twarz przysłoniętą maseczką, dorosła osoba, dorosły makijaż, fryzura...ale oczy Kasi!

- Oczywiście, że kojarzę, z nazwiskiem gorzej, ale na pewno Katarzyna!

- Pamięta mnie pani, tyle lat minęło!

- Dla ciebie to pół życia, dla mnie tylko mały fragment pracy zawodowej. Dziękuję Ci bardzo, zawsze skojarzę te buty z tobą, co za niesamowity przypadek.

I tym sposobem nabyłam nowe byty po całkiem dobrej cenie...ale nie buty były tu najważniejsze.

62 komentarze:

  1. Na pewno było ci przyjemnie, obecnie kobieta pamiętał cię po tylu latach i o dziwo wykazała się dużo doza życzliwości. Okazuje się, że potrafimy - my jako ludzie-być życzliwi i potrafimy pomagać (co obecnie widać na codzień). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrafimy, może nie zawsze jest okazja, a może trzeba stwarzać okazje?

      Usuń
  2. Takie chwile są piękne! Miło, jeśli uczniowie pamiętają nas i noszą w sercu do nas sympatię. Ale na sympatię uczniów trzeba sobie zasłużyć :)
    Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczenie było, ale bardzo miłe:-)
      Takie chwile są bardzo budujące:-)

      Usuń
  3. Przesympatyczna chwila :) Widać, że zasłużyłaś sobie na dobrą pamięć i uczniowie o Tobie nie zapominają i pomagają. Tylko pogratulować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nie wszyscy mnie dobrze pamiętają, ale i tak bywa...

      Usuń
  4. Takie chwile są najpiękniejsze. Cieszę się, że tamta pani zapamiętała Cię i zrobiła Ci taką niespodziankę. Oby buty dobrze się nosiły. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo wygodne i będą mi ją przypominały:-)

      Usuń
  5. Do dzisiaj łzy kręciły mi się w oczach z powodu kłopotów rodzinnych i wydarzeń w Ukrainie. Pierwszy raz od dawna popłakałam się ze wzruszenia z powodu gestu Katarzyny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to wzruszające, także dla mnie, Iwonko:-)

      Usuń
  6. Ojej, jakie miłe spotkanie i miła niespodzianka! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne zdarzenie, i swiadczy dobrze o tobie��ja kupowalam szampon w drogerii i nie mialam aplikacji uprawniającej do znizki pani sprzedawczyni wykorzystała swoją, też miłe,choc to tylko 3 zł,ale liczy się gest��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mogłam kupić tańsze banany, dzięki życzliwości kasjerki, bo nie miałam karty lojalnościowej...

      Usuń
  8. Takie gesty od serca wynagradzają trudy pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, a te mniej miłe momenty szybko się zapomina:-)

      Usuń
  9. Cóż za miłe wydarzenie. M.in. dzięki takim chwilom, życie jest lepsze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wiele lepsze, obyśmy sobie zawsze pomagali!

      Usuń
  10. Wspaniale wydarzenie, takie "serce rosnie" - i nie tylko dlatego ze nabylas buty po nizszej cenie.
    Swiadczy jak gleboko zarylas sie w pamieci uczniow.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znaczy, zapisałas sie po stronie dodatniej 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. O zobacz jak Ci się udało! Miłe dla serca spotkanie a dla portfela miła korzyść finansowa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to miłe! Serdeczne pozdrowienia dla Pani Kasi :))
    I jak to przyjemnie, że dzięki jej dobremu sercu mogłaś kupić te buty, które naprawdę najbardziej chciałaś. :)
    Uściski Joteczko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, a wcale nie musiała mi tego proponować...
      Buziaki:-)

      Usuń
  14. Ah te Kaski :) Milo ze tak sie zachowala. Super ze zapamietala Cie ze szkoly. Rewelacja. Dobrze, ze jeszcze sa takie gesty dobroci.

    Pozdrawiam serdecznie Asiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie Kaśki to fajne dziewczyny!
      Uściski dla Twoich dziewczynek!

      Usuń
  15. To są właśnie blaski pracy z dzieciakami…pamiętają nie tylko złych nauczycieli ale i tych, którzy zapisali im się pozytywnie. Być zapamiętanym to wyjątkowo miłe…w obie strony.

    OdpowiedzUsuń
  16. Miły gest byłej uczennicy:) widać dobrze Cię wspomina:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jotko, własne punkty upustowe nie oddaje się pierwszo lepszej osobie, tylko komuś, kogo się bardzo miło wspomina.
    ps. też dziś zakupiłam buty, w e-obuwiu zamawiam zawsze kilka par, idę do ich najbliższego punktu, przymierzam i zazwyczaj coś tam wybiorę, resztę odsyłają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię kupować nowych butów, bo nie zawsze się trafia wygodne, co okazuje się po czasie...

      Usuń
  18. Witaj, Jotko.

    I jak tu nie wierzyć w karmę:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja kilka dni temu dostałam wiadomość od, no już dzisiaj kobiety, że jest w ciąży i wychodzi za mąż. Poznałam ją dawno temu, kiedy była nastolatką, z tak dramatyczną przeszłością, że nigdy jej nie opiszę, nawet anonimowo. Była moją podopieczną, ale z czasem stała się po prostu młodziutką znajomą. Pamiętam etapy tej naszej znajomości, momentami bardzo trudne :) Bardzo chciałabym, żeby jej się powiodło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, kochana, taką wiadomością kobieta dzieli się z kimś bliskim, niekoniecznie z rodziny, więc na pewno stałaś się jej bliska.... ja również życzę Jej powodzenia i radości z macierzyństwa:-)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zawsze, ale miło go doświadczać:-)

      Usuń
  21. Fajnie spotkać znajomego po latach...

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakie to miłe, pewnie teraz gdy włożysz buty będziesz zawsze pamiętała o Kasi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyłamię się z tego pozytywistycznego nurtu komentarzy, pisząc że czas jakiś temu z rozrzewnieniem potraktowałbym taką sytuację, gdyby mnie ona spotkała... dzisiaj niestety już nie... dzikus ze mnie albo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jako doświadczony belfer, znasz różne odcienie pamięci uczniów, a my - cóż ? takie czasy, że każdy miły gest rozczula...

      Usuń
  24. bo Kaśki to fajne du... znaczy dziewczyny są...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobro wraca :) Widocznie zapisałaś się miło w jej pamięci :) Moja mama była nauczycielką. Dziś jest na emeryturze, ale gdy spotyka swoich uczniów też wszystkich pamięta. To zawsze są dla niej miłe spotkania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w sumie niesamowite, ile roczników można zapamiętać:-)

      Usuń
  26. Pozytywna historia, zwłaszcza jak sobie człowiek włączy TV, to nie wiadomo co robić, politycznie, gospodarczo itd. sprawy mają się powoli coraz to gorzej.

    U Tarantino ważne są też dialogi, niestety czasem są one nużące, tak jak w ostatnim filmie, który widziałem pt. ,,Jackie Brown".

    Jest tyle rodzajów fantastyki, że spokojnie znajdziesz coś dla siebie. :) Akurat pan Jacek Dukaj ma różnorodne propozycje.

    Mam nadzieję, że jakoś rozwiązałaś sprawę z kolanem swoim.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O pozytywne wiadomości dzisiaj trudno, więc każda jest cenna.
      Z wiekiem wszystko skrzypi i trzeszczy, zobaczymy jak będzie...

      Usuń
  27. Ale super historia z tymi butami :D Super, że Kasia pamiętała Panią ze szkoły i zaproponowała taki rabat :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak miło! Fajna historia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ta piękna historia jest dowodem na to, że "dobro wraca do człowieka" nie jest jedynie wyświechtanym frazesem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłe są takie spotkania, aż ciepło się robi na sercu:-)

      Usuń
  30. Fajna młoda osoba i niezwykła Twoja pamięć! Bardzo miło czytać takie historie :) A przy okazji gratuluję butów. Ja mam ten problem jeszcze przed sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię testować nowych butów, bo trafiają się niewygodne, czego w sklepie nie widać...
      Udanego zakupu, Haniu:-)

      Usuń
  31. Takie sytuacje są bardzo miłe :) i czasami trafiają się dobre serduszka... Mi ostatnio tez dziewczyna pomogła z aplikacją w sklepie sporzywczym i nabiła odpowiedni kod dzięki temu moje zakupy był 40 % tańsze, kurde jak jak wyszłam zadowolona z tego sklepu i cały dzień był rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, takie niespodzianki mogą stanowczo poprawić humor:-)

      Usuń